Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. Мотивація персоналу є основним засобом забезпечення оптимального використання ресурсів, мобілізації наявного кадрового потенціалу. Основна мета процесу мотивації - це здобуття максимальної віддачі від використання наявних трудових ресурсів, що дозволяє підвищити загальну результативність і прибутковість діяльності підприємства.
Особливістю управління персоналом при переході до ринку є зростаюча роль особистості працівника. Відповідно, міняється співвідношення стимул-реакцій і потреб, на які може спертися система стимулювання. Для мотивації співробітників компанії сьогодні використовують як фінансові, так і нефінансові методи винагороди. Тим часом, певної картини про співвідношення окремих аспектів мотиваційної сфери співробітників сьогодні і найбільш ефективних методів управління ними ні теорія менеджменту, ні практика управління персоналом не дає.
Проблема мотивації персоналу досить широко розглядається сьогодні в науковій та публіцистичній літературі. Базою для сучасних теорій мотивації є дослідження вчених Ф. Герцберга, В.Врума, А.Маслоу, Л. Портера, Д. Мак-Клелланда, Г. Мюррея, К. Мадсена, С. Picсa. М. Туган-Барановського, Дж. Адамса, Е. Лоулера, 3. Локка, Д. Мак Грегора, Е. Мейо, В. Оучі, Р. Скінера. Серед вітчизняних науковців дослідженням даного питання займались М.С.Дороніна, Д.П.Богиня, В.П.Сладкевич, А.М.Колот. Проте, спроби пристосувати класичні теорії мотивації до сучасності багато в чому не систематизовані, що утруднює практичне використання технологій і методів мотивації. Складність практичної організації системи мотивації персоналу визначається так само слабко вивченою особливостей мотивації працівників, зайнятих в окремих галузях економіки і видах виробництва.
Метою даного дослідження є аналіз науково-методичних положень та обгрунтування практичних рекомендацій щодо підвищення сучасних методів мотивації персоналу підприємства в системі менеджменту.
Предметом дослідження є теоретичні та практичні аспекти формування механізму мотивації персоналу підприємства.
Об’єктом дослідження є процес та механізм формування системи мотивації персоналу підприємства.
У вирішенні поставлених завдань застосовувалися загальнонаукові та спеціальні методи дослідження: теоретичного узагальнення - для розкриття сутності і змісту поняття “мотивація”, “методи мотивації”; аналізу - для вивчення стану та ефективності мотиваційних впливів на підприємстві; метод зведення та групування, метод статичного аналізу та метод відображення наукових досліджень в графічній та табличній формах.
Для написання курсової роботи використано інформаційну базу: законодавчі та нормативні акти України, праці вітчизняних та зарубіжних вчених, статистичні звіти підприємства.
Структура роботи:
Курсова робота містить вступ, три розділи, висновки, список використаних джерел, додатки.
В курсовій роботі розглянуті теоретичні основи мотивації персоналу підприємства.
Проведений аналіз системи мотивації персоналу конкретного підприємства.
Надані пропозиції щодо шляхів покращення матеріальної та нематеріальної мотивації на підприємстві.