Зміст
Вступ
1 Теоретичні засади формування менеджменту якості
1.1. Якість як економічна категорія і об’єкт управління
1.2. Дослідження менеджменту якості і показники якості товару
1.3. Основні моделі систем якості
2 Практичні аспекти управління якістю на підприємстві ВАТ „ШКФ” в ринкових умовах
2.1. Організаційно – економічна характеристика підприємства ВАТ „ШКФ”
2.2. Аналіз системи менеджменту якості на підприємстві
2.3. Стандарти якості, які застосовуються на підприємстві
3 Шляхи удосконалення менеджменту якості на підприємстві ВАТ „ШКФ”
Висновок
Список використаної літератури
У ринковій економіці якість розглядається з позицій споживача. Оцінити якість продукції дозволяє спеціальна область науки - кваліметрія.
Якість забезпечує конкурентоспроможність товару.
Програма якості не може бути вирішена без участі учених, інженерів, менеджерів.
Якість визначається дією багатьох випадкових, місцевих і суб'єктивних чинників. Для попередження впливу цих чинників на рівень якості необхідна система управління якістю.
Для успішної роботи на сучасному ринку наявність у підприємств системи якості, відповідної стандартам ІСО 9000, і сертифікату на неї є необхідною умовою.
У цілому можна сказати, що підприємство ШКФ питанням якості надає велику увагу. Але для поліпшення діяльності ШКФ необхідно більш широко застосовувати методи маркетингових досліджень, а також особливу увагу звернути на проблему персоналу. Є очевидним є той факт, що ШКФ відчуває гостру недостачу, по-перше, у високо кваліфікованих фахівцях з питань економіки, менеджменту, маркетингу, а по-друге, існує недостача в молодих і енергійних фахівцях.
Таким чином, вирішення проблеми підвищення конкурентоспроможності вітчизняних підприємств повинно починатися, в першу чергу, з перегляду підходів до забезпечення якості. Враховуючи сучасні тенденції розвитку економіки, якість повинна створюватись на всіх етапах життєвого циклу продукту або послуги, які забезпечують кінцеве споживання. Фактично мова йде про загальну систему управління організацією з акцентом на якості, яка забезпечує якісне здійснення всіх процесів та спрямовує зусилля на створення якісного результату, що реалізується в межах його функціонування. Тобто якість є мірою взаємовідносин суб’єктів господарювання, які створюють якісний бізнес в цілому.
Менеджмент якості спрямований на управління якістю продукції та охоплює всю систему менеджменту підприємства, спираючись на системний підхід до управління всіма видами діяльності, що, в кінцевому підсумку, гарантує створення на виході якісного продукту або послуги.