Зміст
Завдання
Підприємство повинно налагодити виробництво певного виду продукції для задоволення потреб споживачів протягом визначеного часу. Конкретна кількість споживачів невідома, але очікується, що вона може становити одне з 5 значень: S1, S2, S3, S4, S5. Для кожного з цих значень існують 5 альтернативних варіантів рішень: А1, А2, А3, А4 і А
Для кожного з можливих значень існує найкраща альтернатива з погляду можливих прибутків. Відхтлення від цих альтернатив призводить до зменшення прибутків через підвищення пропозицій над попитом або неповного задоволення попиту
Потрібно знайти оптимальну альтернативу випуску продукції з погляду максимізації прибутків за критерієм Байєса за умов, що ймовірності виникнення попиту відповідно становитимуть 0,1; 0,2; 0,3; 0,25 і 0,15, а також за критеріями Лапласа, Вальда, Севіджа за умов повної невизначеності і Гурвіца – за коефіцієнтом оптимізм 0,
Завдання
Виробник звернувся у відділ маркетингу для зясування сподіваного попиту на товар. Дослідження відділу маркетингу показали: ймовірність того, що попит становитиме 1000 од. товару 0,1; 3000 – 0,5; 5000 – 0,25; 8000 – 0,15. Відхилення від цих рівнів призводить до додаткових витрат або через перевищення пропозиції над попитом становить 2 грн., або через неповне задоволення попиту – 1 грн. за одиницю. Дохід від виробництва – 12 грн. за одиницю. Для прийняття рішення виробнику потрібно враховувати думку директора з маркетингу і фінансового директора щодо їх корисності різних сум доходів
Потрібно: визначити, скільки потрібно виробити продукції за допомогою критерію сподіваного доходу, побудувати два графіки корисності і визначити за ними співвідношення до ризику обох директорів, визначити корисність доходів для кожного директора і скільки одиниць продукції потрібно випустити з погляду кожного директора за правилом сподіваної корисності
№ Корисність доходів, тис.грн
Директора з маркетингу Фінансового директора
0 10 40 70 100 0 10 40 70
1 0 6 12 30 100 0 80 90 97
Завдання
Для компанії, яка впроваджує новий проект, відомі такі показники: чутливість компанії до ринку до впровадження нового проекту – 1,55, безризикова ставка – 16, середня доходність ринку 20, чутливість до ринку нового продукту – 1,
Потрібно розрахувати необхідну доходність нового проекту, якщо 80% капіталу вкладається в існуючі проекти компанії і 20% - у новий проект. За розрахованими даними побудувати лінію надійності ринку цінних паперів