Зміст
ВСТУП
Розділ 1. КУЛЬТУРА ТА МИСТЕЦТВО УПРАВЛІННЯ ОРГАНІЗАЦІЄЮ
1.1 Поняття корпоративної культури та її роль в управлінні
1.2 Сучасне підприємство та його корпоративна культура. Роль керівника.
Розділ 2. КОРПОРАТИВНА КУЛЬТУРА У СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ ПІДПРИЄМСТВА
2.1 Колектив підприємства як носій корпоративної культури
2.2 Стратегії управління колективом як складова управління культурою організації
2.3 Корпоративна культура і персонал
Розділ 3. УПРАВЛІННЯ КУЛЬТУРОЮ СУЧАСНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ – ПРАКТИЧНІ АСПЕКТИ
3.1 Процес формування корпоративної культури організації
3.2 Практика впровадження корпоративної культури (на прикладі АСТ «Вексель»)
ВИСНОВКИ
У даній роботі перед автором стояла задача дослідити окремі аспекти управління культурою сучасної організації і на основі результатів дослідження дати певні рекомендації для практичного застосування в сучасних суспільно-економічних умовах України. За об’єкт дослідження було вибрано структурно-організаційну ланку підприємства керівник-колектив. Було детально розглянуто, досліджено і проаналізовано роль кожного елемента цієї ланки. У результаті автор дійшов висновку про провідну ініціюючу роль керівника у процесі запровадження нових сучасних форм і стилів корпоративної культури. Було детально розглянуто шляхи, методи і підходи, якими повинен керуватися топ-менеджмент у формуванні, підтриманні і постійному розвитку корпоративної культури на підприємстві чи в організації. На основі дослідженого матеріалу автор може дати наступні рекомендації.
1. Для виведення підприємства на сучасний рівень організації управління культурою ініціативу повинен проявити керівник і відповідно підібрана ним команда менеджерів.
2. Керівник по рівню власної культури повинен відповідати поставленим цілям.
3. У своїх діях керівник повинен спиратися на сучасні наукові підходи, для чого повинен у них добре орієнтуватись.
4. Для підвищення ефективності процесу управління, у т.ч. і корпоративною культурою, керівник повинен опиратись і тісно співпрацювати із спеціалізованими зовнішніми консалтинговими і тренінговими фірмами, які мають значний практичний досвід запровадження нового сучасного стилю корпорації. (т.зв. аутсорсінг).
5. При впровадженні нових форм корпоративної культури у центрі уваги повинні стояти не абстрактні мотиви і цілі, а конкретні інтереси кожного працівника, тісно вписані і погоджені з інтересами і метою діяльності даної організації.
6. Потрібно розбити теорію «проектування» розвитку корпоративної культури та зміни виду менеджменту, яка передбачає системний підхід до проблеми, певні етапи роботи, їх послідовно-циклічний характер, використання різних методів генерування ідей, подолання опору при реалізації проекту та інші моменти.
7. Розвиток корпоративної культури повинен здійснюватися як опосередковано. Насамперед за рахунок зміни виду менеджменту та методів управління, так і безпосередньо – через психотренінг, культивування здорового способу життя і самовиховання.
8. Доцільно запровадити викладання корпоративної культури як предмета у загальноосвітніх та спеціальних навчальних закладах різного рівня акредитації, проводити відповідну пропаганду в засобах масової інформації.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ