Зразок роботи
Важливим фактором ефективності роботи підприємства є забезпечення підготовки, протікання, завершення та відтворення підприємницьких процесів на підприємстві за допомогою персоналу цього підприємства, які своєю працею безпосередньо створюють сприятливі умови для задоволення потреб споживачів пропонуючи їм відповідні продукти. Праця в сфері телекомунікаційних послуг як складова частина суспільної праці несе в собі всі її важливі риси. Вона бере участь з одного боку у задоволенні попиту населення у різноманітних медійних послугах, а з іншого – сприяє реалізації медійного продукту, що впливає на зростання економічного потенціалу як самого телекомунікаційного підприємства, так і суміжних підприємств.
Система управління персоналом підприємства повинна адекватно реагувати на динаміку підприємницького середовища і бути оптимальною з точки зору вибору відповідних можливостей і ресурсів. Ефективне управління працею працівників підприємства досягається шляхом реалізації відомих функцій менеджменту: планування, організація взаємодії, мотивації і контролю. Реалізація функцій управління здійснюється за допомогою методів управління. Привести в дію організовану систему можливо лише через вплив на неї керуючого органу чи особи. Для цього необхідні певні інструменти впливу, які використовуються менеджерами для активізації ініціативи, творчості персоналу фірми і забезпечують досягнення поставлених цілей. Такими інструментами є методи управління. Методи менеджменту органічно пов’язані із загальними та специфічними (конкретними) функціями менеджменту і є інструментами їх реалізації. Ми виходимо з того, що основними методами є економічні, адміністративні та соціально-психологічні.
В систему економічних методів входять практично всі важелі механізму господарювання: ціна, кредит, фінанси, прибуток, економічні стимули (заробітна плата, премії, тощо), податки, бюджет, плани. Адміністративний вплив здійснюється шляхом видачі обов’язкових для виконання наказів, розпоряджень, приписів, які примушують підлеглих виконувати чергові задачі (завдання).
Соціально-психологічні методи можна поділити на планування соціального розвитку (покращення умов праці, побуту, відпочинку), розвитку трудової і соціальної активності колективу (соціальні заохочення інтересів, обмін досвідом, путівки тощо), стимулювання ініціативи (повноваження виступати від колективу (фірми) на конференціях, входження до складу комісій, комітетів, публічна похвала, клопотання про нагороди, публічна видача грамот, подяка із занесенням до трудової книжки, рекомендації для виступу по радіо, у пресі, телебаченню)
Досліджуючи дану тему ми проаналізували систему управління персоналом ТОВ «ТРК «Реал ТБ», основною сферою діяльності якого є надання телекомунікаційних послуг, а саме послуг кабельного телебачення, телевізійної реклами, виготовлення та розповсюдження власних аудіовізуальних продуктів.
Специфікою побудови структури управління ТОВ «ТРК «Реал ТБ» є її формальна відсутність, оскільки на підприємстві середньоспискова чисельність працівників не перевищує 6 осіб в рік.
Підприємство використовує весь спектр методів менеджменту.
Метод самофінансування є базовим економічним методом на підприємстві. Він базується на повній окупності витрат і розширенні обсягів діяльності підприємства. Основним критерієм застосування цього методу є прибуток, який забезпечує самостійність підприємства та його самоокупність.
За період 2016-2018 років ним отримано чистого збитку на загальну суму 31,7 тис. грн. Однак, за 2018 рік підприємство показало беззбиткову діяльність. При цьому ми спостерігаємо наявність нерозподіленого з минулих періодів прибутку. Такий стан справ показує відносно задовільний рівень використання методу самоокупності при управління підприємством.
Особлива увага керівництвом ТОВ «ТРК «Реал ТБ» надається економічним методам, що стосуються окремого працівника, тобто – регулювання зарплати. заробітна плата залежить від кількості і якості праці, витраченої на виконання визначеної роботи. Ця залежність забезпечується використанням посадових окладів і систем преміювання та надбавок.
ТОВ «ТРК «Реал ТБ» при встановленні конкретного розміру грошової винагороди працівнику бере до уваги його ділові якості, обсяг та якість виконуваних ним функцій, ступінь його відповідальності, досвід та знання.
Група адміністративних методів використовується підприємством ТОВ «ТРК «Реал ТБ» найбільш активно. Такі методи як регламентування та інструктування чітко формалізовані на підприємстві: розроблені ряд принципів (в основному усних). Спеціальні посадові інструкції для окремих працівників деталізовані через конкретні операції та процедури їх виконання у процесі господарювання. Форма цих інструкцій переважно усна.
При цьому спостерігаємо різноспрямовану тенденцію показників ділової активності. Оборот запасів суттєво уповільнився з 4,91 дня до 17,43 дня. Виробничий цикл зріс з 4,91 дня до 17,43 дня. Так само зріс операційний цикл з 10,12 дня до 37,69 дня. Аналогічна негативна тенденція і у показника фінансового циклу, який зріс з 6,03 дня до 27,55 дня.
Проаналізувавши систему управління персоналом ТОВ «ТРК «Реал ТБ» за основними напрямками (методи менеджменту, організаційна структура управління, структура та ефективність використання праці працівників, її вплив на результативність господарювання) є підстави вважати систему управління персоналом ефективною, але з негативною тенденцією до її зниження, а отже необхідно сформулювати основні напрямки оптимізації управління персоналом ТОВ «ТРК «Реал ТБ».
Наші пропозиції по вдосконаленню управління персоналом та використання системи методів управління стосуються усіх трьох груп методів.
У нашому випадку ТОВ «ТРК «Реал ТБ» потребує швидких змін в системі управління персоналом і постановки цілей, так як показує аналіз, ситуація з прибутковістю господарювання залишається поганою. Пропоновані заходи здатні вивести підприємство із зони збитковості та забезпечити стабільне поступове нарощування прибутку у перспективі.