Зразок роботи
ВСТУП
Управлінська діяльність передбачає існування спеціальних методів, а відповідно - методології управління як особливого виду людської діяльності. Під методами мають на увазі засоби досягнення поставлених цілей. Метод управління - це спосіб реалізації його функцій, засіб впливу органу виконавчої влади на об'єкти управління. Методи розглядаються також як спосіб практичної реалізації функцій управління шляхом впливу на свідомість, волю людей і, таким чином, на поведінку і суспільну діяльність конкретних осіб і колективів, орієнтуючи та мобілізуючи їх на досягнення поставлених цілей.
Під соціально-психо¬логічними методами управління розуміють систему засобів і важелів впливу на соціально-психологічний клімат у колективі, на підвищення ефективно¬сті діяльності організації та її окремих працівників.
Кабінет Міністрів України — вищий орган виконавчої влади України. Кабінет Міністрів України відповідальний перед Президентом України та Верховною Радою України, підконтрольний і підзвітний Верховній Раді України у межах, передбачених Конституцією України.
1. СИСТЕМА МЕТОДІВ ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ
Методи державного управління – це сукупність засобів здійснення управлінських функцій держави, впливу суб’єктів державного управління на об’єкти. Особливості методів державно управління: реалізуються в процесі державного управління; виражають керівний (упорядковуючий) вплив суб’єктів управління на об’єкти управління є змістом цього впливу і завжди мають своїм адресатом конкретний об’єкт(індивідуальний чи колективний); в методах державного управління завжди міститься воля держави, виражаються повноваження владного характеру органів виконавчої влади; використовуються суб’єктами управління як засіб реалізації їх компетенції; мають свою форму і зовнішнє вираження [1].
Адміністративні методи державного управління. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, за¬снованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
Характерними особливостями адміністративних методів державного управління є такі:
1) прямий вплив на керований об'єкт шляхом установлення його повноважень (прав і обов'язків);
2) односторонній вибір суб'єктом управління найближчої та кінцевої мети, завдань управлінського процесу, порядку, термінів його виконання об'єктом, ресурсного забезпечення, умов виконання завдань на кожному конкретному етапі;
.......
Загальноорганізаційне регламентування включає закони, статути і положення загальноорганізаційного характеру, які встановлюють органі¬заційну структуру і порядок функціонування соціальної системи в цілому
Функціональне регламентування охоплює положення, які визначають і встановлюють внутрішній порядок роботи, організаційний статус різних ла¬нок, їх цілі, завдання, функції, повноваження, відповідальність тощо.
Норми і нормативи, що застосовуються в управлінській практиці, можна класифікувати так:
1) за рівнем управління - народногосподарські, загальносистемні, внутріорганізаційні.
2) за видами - організаційно-управлінські, фінансово-кредитні, трудові.
.....
Економічні методи. До економічних методів державного управління належать: грошово-кредитна та фінансова політика, конкурентна політика, вплив на ринкове ціноутворення, податкова політика, економічне стимулювання.
Грошово-кредитна та фінансова політика є одним з впливових економічних методів, за допомогою якого уряд регулює фінансово-економічні відносини в державі, стимулює виробництво, впрова¬джує розподільчу та перерозподільчу функцію. Для забезпечення обігу фінансових ресурсів різної ціле¬спрямованості держава використовує різноманітні фінансові інститути: державні фінанси, фінанси підприємств, організацій та фінансовий ринок.
Правові методи управління. Правове регулювання - метод державного управління, суттю яко¬го є юридичний вплив на соціально-правову сферу та її окремі еле¬менти у процесі впорядкування суспільних відносин, основним учас-ником якого є державна влада.
Правове регулювання в системі виконавчої влади складається із двох груп методів: а) правового регламентування - видання нормативно-правових актів з метою встановлення загальноприйнятих умов упорядкова¬ності суспільних відносин у сфері державного управління; б) розпорядчо-юридичних дій - правового регулювання поточної управлінської діяльності.
Соціально-психологічні методи управління. Під соціально-психо-логічними методами управління розуміють систему засобів і важелів впливу на соціально-психологічний клімат у колективі, на підвищення ефективно¬сті діяльності організації та її окремих працівників. Умовно соціально-психологічні методи управління можна поділити на три основні групи: соціальні, морально-етичні, психологічні.
2. КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ ТА ІНШІ ОРГАНИ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ В УКРАЇНІ
Згідно Конституції України Кабінет Міністрів України є найвищим органом в системі органів виконавчої влади. Це визначення розкриває юридичну природу уряду України, відображає його місце в системі органів державної влади України і характеризує його діяльність. Як найвищий орган виконавчої влади Уряд України здійснює державне управління. Його акти обов'язкові до виконання на всій території України. Кабінет Міністрів ответственен перед Президентом України і підзвітний Верховною Радою України в межах, передбачених в статтях 85, 87 Конституції України. Уряд в своїй діяльності керується Конституцією і законами України, актами Президента.
В межах своєї компетенції Кабінет Міністрів України видає ухвали і розпорядження, що є обов'язковими до виконання. Акти уряду підписує прем'єр-міністр України [6].
Виконавчу владу в областях і районах, містах Києві та Севастополі здійснюють місцеві державні адміністрації. Особливості здійснення виконавчої влади у містах Києві та Севастополі визначаються окремими законами України.
Склад місцевих державних адміністрацій формують голови місцевих державних адміністрацій. Голови місцевих державних адміністрацій призначаються на посаду і звільняються з посади Президентом України за поданням Кабінету Міністрів України.
3. ДЕРЖАВНА ПОЛІТИКА У СФЕРІ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ
Суттєвою проблемою в умовах демократизації суспільства є концептуальне визначення, зміст державної політики у сфері місцевого самоврядування. Це пояснюється і тим, що пріоритетним завданням внутрішньої політики України визначено вдосконалення управлінської вертикалі та структури органів виконавчої влади на місцях, розмежування і збалансування повноважень та відповідальності органів влади у сфері державних і громадських послуг", "зміна відносин між місцевим самоврядуванням та державою", "збільшення обсягу послуг для людей", "формування системи ефективної, відповідальної, по-справжньому народної влади, здатної діяти в інтересах людей".
Державна політика як важливий компонент життєдіяльності суспільства, маючи велику кількість вимірів і характеристик, формує відповідну систему та механізми соціально орієнтованої публічної влади. Тому актуальним і необхідним є удосконалення процесу формування державної політики у сфері місцевого самоврядування, аналізу процесу її становлення та реалізації [10].
ВИСНОВОК
Методи державного управління - складна система способів і прийомів, які якісно розрізняються між собою. Наявність прогресивних методів та їх вміле використання є передумовою ефективності державного управління.
Кабінет Міністрів є вищим органом у системі органів виконавчої влади. Від інших органів виконавчої влади він відрізняється сферою своєї діяльності. Уряд забезпечує державний суверенітет і економічну самостійність України, розробляє проект закону про Державний бюджет України, виконує його та подає про це звіт Верховній Раді, створює рівні умови розвитку всіх форм власності, здійснює управління об'єктами державної власності згідно з законом, забезпечує проведення фінансової, цінової, інвестиційної та податкової політики; політики у сферах праці і зайнятості населення, соціального захисту, освіти, науки і культури, охорони природи, екологічної безпеки і природокористування.