Зміст
1.У якому з варіантів наведено приклад базового рівня соціальної відповідальності бізнесу?
1) у Київській області проводився конкурс соціальних та культурних проектів ТОВ "Ергентурбо". Конкурс соціальних і культурних проектів організовано ТОВ "Ергентурбо" і некомерційною благодійною організацією "Благодійний фонд "Ергентурбо"з метою підтримки ініціатив громадських організацій і населення у вирішенні актуальних соціальних проблем;
2) організація «Успіх» безкоштовно передала хокейному клубу автобуси. За це рішенням керівництва на светрах хокеїстів клубу було розміщено фірмовий логотип даної організації;
3) ПАТ "Нойзидлер Сиктивкар" укладає з співробітниками угоди про пайову участь у будівництві житлових будинків. Компанія повністю покриває витрати на підготовчі роботи. Зведення житлового будинку відбувається за рахунок підприємства, працівник згодом відшкодовує витрати зі своїх доходів;
4) працівнику аптеки ТОВ "Будьмо здорові" виділена путівка на лікування. При цьому 70% її вартості оплачує організація, решта – самим працівником;
5) заробітна плата всіх працівників компанії «GRАвто» перебуває в певній залежності від кваліфікації працівника, складності, кількості, якості та умов виконуваної роботи. «GRАвто» своєчасно оплачує податки, також здійснює відрахування у недержавні соціальні фонди за своєю ініціативою. Адміністрація даної компанії ставить за мету вихід на нові ринки, поліпшення якісних характеристик за допомогою матеріального стимулювання працівників і розширення робочого штату у найближчій перспективі. За таких умов праці співробітники компанії цінують свої робочі місця.
2.Міжнародний благодійний Фонд "Діти Світу" і компанія "КімберліКларк" провели спільну благодійну акцію "З добрих рук з любов'ю - КімберліКларк дітям-сиротам" у рамках широкомасштабного національного проекту "Не відштовхуйте мене!" ("Антибайдужість"). Було здійснено безоплатну передачу необхідних гігієнічних засобів дітям з дитячих будинків, шкіл-інтернатів, притулків і лікарень міста-обласного центру і області.
Вкажіть напрямок соціальної програми Компанії "КімберліКларк":
1) розвиток місцевої громади;
2) розвиток персоналу;
3) соціально відповідальне інвестування;
4) природоохоронна діяльність і ресурсозбереження;
5) добросовісна ділова практика.
3. У якому з варіантів наведено приклад, який вказує на те, що організація використовує технологію масового виду соціального інвестування:
1) спеціально до свят фірма Puma випустила спеціальну серію велосипедів. До кожного велосипеду додається відповідне по дизайну взуття, сумка й інші аксесуари (ремінь, гаманець і т.д.). Така підприємницька ідея сприяла різкому збільшенню попиту на продукцію фірми Puma;
2) транспортна компанія ТОВ «Автокомфорт-3000» здійснює за низькими тарифами обслуговування інвалідів за допомогою служби «Соціальне таксі». Люди з обмеженими фізичними можливостями сплачують 50% діючих тарифів. Інша частина компенсується за рахунок коштів бюджету міста;
3) організація «Добро» здійснює роздрібний продаж продуктів харчування та супутніх товарів через магазин, який акредитований відповідними органами влади як соціальний. Більше половини обороту магазину припадає на пільгові категорії громадян - ветеранів Великої Вітчизняної війни, пенсіонерів, інвалідів та багатодітні сім'ї;
4) «Рада ветеранів спорту» виділила кошти на видання та розповсюдження спеціального журналу і навчально- методичної літератури про ветеранський спорті, а також на розробку та підтримку сайту "Ветеран спорту";
5) компанія «А» планує розширення мережі магазинів із забезпечення населення товарами повсякденної необхідності за низькими цінами. У магазинах мережі діє соціальна карта жителя столиці, що надає соціально незахищеним категоріям громадян 5% знижку на весь асортимент товарів.
4.Кодекс компанії «Кока-Кола» складається з п'яти розділів. Перший регулює виконання зобов'язань по бухгалтерських рахунках і звітам компанії. У другому описані потенційні конфлікти, які можуть виникнути в результаті зіткнення інтересів службовців компанії. Третій регулює взаємодії компанії з державними установами, офіційними особами, клієнтами і постачальниками. У четвертій частині регламентується участь службовця в діяльності політичних партій та інших компаній. П'ятий розділ містить вказівки з реалізації правил кодексу
Вкажіть причину, чому даний кодекс не можна вважати соціально-орієнтованим:
1). він не орієнтований на потреби самої компанії;
2). у ньому багато говориться про відповідальність перед компанією і лояльність до неї службовців і вкрай мало - про зобов'язання фірми перед своїми співробітниками і всім суспільством;
3). у ньому нічого не говориться про екологічну складову діяльності компанії;
4). у ньому багато говориться про зобов'язання фірми перед своїми співробітниками і всім суспільством;
5). він не регулює взаємодії компанії з державними установами, офіційними особами, клієнтами і постачальниками.
5.У сучасному суспільстві поступово змінюється підхід до благодійності від простого фінансування громадських і благодійних організацій, які самостійно розподіляють кошти між різними проектами, до партнерської участі всіх сторін. Результатом активної взаємодії всіх учасників стає поява довгострокових соціальних програм, у яких цікавлене суспільство і які вирішують конкретні соціальні завдання.
Така модель сьогодні отримала назву:
1) «потрійний союз»;
2) «соціальна відповідальність бізнесу»;
3) «соціальні інвестиції»;
4) «соціальне партнерство»;
5) «триєдиний підсумок».
6.Програма корпорації Avon «Разом проти раку грудей» реалізується на території декількох країн світу. Частина коштів від продажу косметики та парфумерії Avon перераховується у фонд, який фінансує медичні дослідження раку грудей, а також його діагностику.
Який із принципів впровадження корпоративної соціальної відповідальності в маркетингові стратегії простежується у вищеописаному прикладі?
1) «Робіть те, що говорите» - базовий принцип відповідальності та демонстрація поваги до споживача;
2) реклама має бути чесною і не перебільшувати властивості товарів або послуг;
3) маркетингові матеріали повинні бути прозорі і правдиві;
4) пропонуйте спеціальні етичні продукти або послуги;
5) освоюйте виробництво «зелених» продуктів.
7. Мережа ресторанів швидкого харчування McDonalds перейшла на пакувальні матеріали з паперу вторинного виробництва і тим самим на 30% знизила обсяг своїх твердих відходів.
Якому з напрямків корпоративної соціальної відповідальності бізнесу найбільш повно відповідає вищеописаний приклад?
1) милосердя;
2) екологія;
3) економіка;
4) соціальна сфера;
5) благодійність.
8. МілтонФрідман стверджував: "На даний час тільки деякі тенденції в бізнес-середовищі можуть спричинити настільки велику шкоду діяльності компанії, як реалізація стратегії соціальної відповідальності всупереч інтересам акціонерів".
Запропонуйте два аргументи «за» і два аргументи «проти» такої позиції.