Зразок роботи
РОЗДІЛ 1
ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ РОЗРОБКИ ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ СТРУКТУРИ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ
1.1 Сутність організаційних структур управління та принципи її побудови
"Структура управління організацією", або "організаційна структура управління" (ОСУ) - одне з ключових понять менеджменту, тісно зв'язане з метою, функціями, процесом управління, роботою менеджерів і розподілом між ними повноважень.
В рамках цієї структури протікає весь управлінський процес (рух потоків інформації і прийняття управлінських рішень), в якому беруть участь менеджери всіх рівнів, категорій і професійної спеціалізації. Структуру можна порівняти з каркасом будинку управлінської системи, побудованим для того, щоб всі що протікають в ній процеси здійснювались вчасно і якісно. Звідси та увага, що керівники організацій приділяють принципам і засобам побудови структур управління, вибору їхніх типів і виглядів, вивченню тенденцій зміни і оцінкам відповідності завдань організацій.
Під структурою управління розуміється упорядкована сукупність тривко взаємопов»язаних елементів, що забезпечують функціонування і розвиток організації як єдиного цілого. ОСУ визначається також як форма розподілу і кооперації управлінської діяльності, в рамках якої здійснюється процес управління по відповідних функціях, направлених на рішення поставлених задач і досягнення наміченої мети. З цих позицій структура управління представляється в вигляді системи оптимального розподілу функціональних обов'язків, прав і відповідальності, порядку і форм взаємодії між її складовими органами ,що входять в управління і працюючими в них людьми.
Ключовими поняттями структур управління є елементи, зв'язки (відношення), рівні і повноваження. Елементами ОСУ можуть бути як окремі робітники (керівники, фахівці, що служать), так і служби або органи апарату управління, в яких зай та або інша кількість фахівців, що виконають певні функціональні обов'язки.
РОЗДІЛ 2
АНАЛІЗ ЕФЕКТИВНОСТІ ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ СТРУКТУРИ УПРАВЛІННЯ ТОВ « ЗЛАГОДА»
2.1 Дослідження ефективності організаційної структури управління ТОВ « Злагода»
Організаційна структура досліджуваного підприємства являє собою сукупність дирекції та трьох структурних підрозділів, а також окремо виділяється посада секретаря-референта, що однаково взаємопов'язана як з бухгалтерією, так і з відділами маркетингу та сервісного обслуговування.[2, c 210-225]
Організаційний устрій ТОВ «Злагода» представлений на (рис. 2.1)
Рис. 2.1 Схема організаційної структури ТОВ «Злагода» [19,c. 54]
Відповідно до організаційної структури побудована і структура управління (рис. 2.2), яка є сукупністю управлінських працівників, які очолюють вищі кадрові підрозділи.
Організаційна структура і структура управління побудована на фірмі таким чином, що за кожний окремий напрямок відповідає один із заступників директора, щоб одержувати оперативну інформацію та забезпечувати її надходження керівнику підприємства.
РОЗДІЛ 3
ШЛЯХИ УДОСКОНАЛЕННЯ ОРГАНІЗАЦІЙНОЇ СТРУКТУРИ УПРАВЛІНЯЯ ТОВ « ЗЛАГОДА»
3.1 Механізм удосконалення організаційної структури відділу маркетингу ТОВ « Злагода»
Використання алгоритму експертного опитування може бути застосоване на ТОВ «Злагода» вже сьогодні, оскільки не потребує ні особливих спеціальних знань, ані спеціальної кваліфікації щодо проведення інтерв'ю (як правило, респондентами є постійні клієнти, до яких не потрібно шукати новий підхід), ані значних затрат часу, оскільки виконуються вони у робочий час.
А якщо говорити про розробку інструментарію маркетингового дослідження та аналіз отриманих даних, то вони потребують відповідної кваліфікації. Не завжди на підприємстві є фахівці з даного питання. Тому, для проведення дослідження залучають маркетингову агенцію. В нашому випадку, пошук такої агенції значно ускладнюється, оскільки вона має поєднувати такі якості:
а) фахівці дослідницького агентства повинні мати спеціальні технічні знання щодо сфери діяльності ТОВ «Злагода»;
б) співробітники компанії володіють досвідом проведення досліджень на ринку газо- та нафтотранспортних систем.
Як вже було визначено раніше, однією з характерних особливостей ТОВ «Злагода» у порівнянні з іншими маркетинговими фірмами є суміщення функцій маркетингових досліджень з інжиніринговими роботами, виконуваними безпосередньо фахівцями маркетингового підрозділу. Це дуже важливо з огляду на територіальну віддаленість спільного підприємства від фірми-виробника продукції.