Зразок роботи
ВСТУП
Для забезпечення конкурентоспроможності на ринку кожне підприємство потребує, перш за все, ефективної товарної політики. У даній роботі досліджується ПрАТ «Моршинський завод мінеральних вод «Оскар»» (далі або підпиємство, або ПрАТ «МЗМВ «ОСКАР»»), що функціонує на ринку мінеральної води і безалкогольних газованих напоїв.
Життя без води неможливе. «Всі життєві процеси на землі залежать від води, найважливішої і незамінної їжі. Вода потрібна людині навіть більше, ніж тверда їжа (близько 2,5 л на добу), половина з яких споживається як частина твердої їжі, а половина – у вигляді напоїв».
Близько 150 мінеральних джерел пропонують понад 500 різних мінеральних вод і 27 лікувальних вод. Це безпрецедентне різноманіття високо цінується споживачами. Наприклад, природна мінеральна вода вже багато років є найпопулярнішим безалкогольним напоєм проти застуди.
Із загальною часткою ринку понад 76 відсотків, найпопулярнішими мінеральними водами, як і раніше, залишаються класична газована вода та низьковуглецева мінеральна вода. Негазовані мінеральні води стають все більш популярними і досягли частки в 20,7 відсотка ринку мінеральної та лікувальної води.
Безалкогольні напої на основі мінеральної води також користуються великою популярністю у споживачів. Приблизно кожна четверта пляшка, розміщена біля фонтанів, тепер є змішаним напоєм мінеральної води, таким як шприцер, мінеральна вода плюс фрукти або мінеральна вода з ароматом.
Актуальність теми дослідження. Географічні особливості розташування і історичні процеси розвитку сформували Україну як джерельно - чисту водну державу. Мінеральні води, залишаються головним пріоритетним напрямком розвитку держави. Необхідно враховувати, що водне господарство включає в себе такі глобальні сегменти як виробництво, обмін і споживання.
Висока якість в водному секторі є основоположним чинником забезпечення не тільки продовольчої, а й національній безпеці. Водний ринок України в останні роки проходить серйозні випробування, які обумовлені реформуванням галузі, входженням України в СОТ, партнерством з ЄС, впровадження ринку землі і т. д.
Жорстка конкуренція на зовнішньому і внутрішньому ринках водної продукції стимулює і виробників, і реалізаторів шукати нестандартні управлінські рішення. В значній мірі це відноситься до маркетингу, який у всіх розвинених країнах є інструментом нецінової конкуренції на ринку водно – мінеральної продукції.
Таким чином, проблеми формування та управління водно – мінеральної продукції зберігають свою актуальність і в даний час.
Постановка проблеми. Важливо відзначити, що результати діяльності усіх складових водного господарства на теперішній час не демонструють великих досягнень. Навпаки, стан мінеральних підприємств погіршується, водне виробництво демонструє великі темпи зростання витрат; існують диспропорції і порушення міжгосподарських зв'язків; відсутня система ефективної утилізації відходів, що задає шкоду водним джерелам; зберігається високий рівень зносу основних фондів підприємств, не розвиваються галузеві інформаційні системи.
Метою дослідження кваліфікаційної роботи є удосконалення товарної політики компанії ПрАТ «Моршинський завод мінеральних вод «Оскар»» на ринку безалкогольних напоїв України.
Відповідно до мети поставлено та вирішено такі основні завдання:
1. Проаналізувати діяльність підприємства на ринку
2. Проаналізувати маркетингового середовища
3. Діагностувати маркетингової управлінської проблеми
4. Дослідити методологію дослідження
5. Визначити цілі та завдань дослідження
6. Запланувати та організувати збору даних
7. Зробити збір та аналіз даних підприємства
8. Розробити пропозиції щодо удосконалення маркетингової діяльності підприємства ПрАТ «Моршинський завод мінеральних вод «Оскар»
9. Підготовити економічне обґрунтування ефективності маркетингових заходів
Теоретичною базою для розробки практичних рекомендації щодо удосконалення товарної політики компанії ПрАТ «Моршинський завод мінеральних вод «Оскар»» на ринку безалкогольних напоїв України зокрема стали роботи закордонних та вітчизняних науковців.
Дослідженням маркетингової діяльності присвячені роботи вітчизняних та зарубіжних науковців: Іванов І. Ф., Бородіна О.М., Бубенко П. Т., Васильєв О. В., Кузнєцов Е. А., В. І., Петкова Л. О., Покатаєва О. В., Попович В. В., Решетило В. П., Савенко І. І., Ткач Т. В., Ткаченко А. М., Тарлопов І. О., Федоренко І. А.,. та інші науковці. Ф. Котлер досліджує розвиток маркетингу та його управління, звернувши увагу в останніх публікаціях на перехід від товару до покупця і далі до його душі.
Об'єктом дослідження є процес удосконалення товарної політики компанії ПрАТ «Моршинський завод мінеральних вод «Оскар»» на ринку безалкогольних напоїв України.
Предметом дослідження становлять принципи формування, методи та інструменти маркетингового дослідження для коригування товарної політики компанії ПрАТ «МЗМВ «ОСКАР»» з метою задоволення попиту клієнтів на ринку газованих напоїв, використання яких забезпечує підвищення конкурентоспроможності продукції підприємства.
Методи дослідження. У роботі використано системний підхід для виявлення особливостей діяльності підприємства; методи аналізу і синтезу, наукової абстракції для уточнення базових категорій і понять; індукції та дедукції; методи моделювання для розробки маркетингового дослідження для коригування товарної політики компанії ПрАТ «МЗМВ «ОСКАР»» з метою задоволення попиту клієнтів на ринку безалкогольних напоїв України.
Структура та обсяг випускної кваліфікаційної роботи обумовлена метою і завданнями, поставленими і вирішеними в процесі дослідження, складається з вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел і додатків. Загальний зміст роботи складає 113 сторінок машинописного тексту.