Зразок роботи
Лідерство є життєво важливою функцією управління, яка допомагає спрямовувати ресурси організації на підвищення ефективності та досягнення цілей. [1] Ефективні лідери забезпечують ясність мети, мотивують та спрямовують організацію для реалізації її місії. Незалежно від посади, розуміння ролі лідерів може допомогти зробити більш значний внесок у досягнення цілей компанії. [1]
Лідерство виконує кілька функцій, що мають вирішальне значення для успіху організації. Однією з найважливіших функцій лідера формування бачення компанії. Лідер пояснює бачення і те, що члени організації мають зробити для її досягнення. [1]
Хоча в організації можуть бути люди з різними талантами та здібностями, саме лідерство спрямовує індивідуальні зусилля на досягнення колективної мети. Надихаючи та мотивуючи команди та координуючи особисті дії для досягнення спільної мети, лідери допомагають своїм компаніям досягати досконалості. [1]
Лідерство охоплює основи здатності та готовності надихати інших. Ефективне лідерство ґрунтується на ідеях — як оригінальних, так і запозичених, — які ефективно доводяться до відома інших таким чином, щоб залучити їх настільки, щоб вони діяли так, як хоче лідер. [1]
Лідер надихає інших діяти, одночасно спрямовуючи їхні дії. Вони повинні бути достатньо представницькими, щоб інші могли виконувати їх накази, і вони повинні мати навички критичного мислення, щоб знати, як найкраще використовувати ресурси, що знаходяться в розпорядженні організації. [1]
У бізнесі лідерство пов'язане з продуктивністю, і будь-яке визначення лідерства має це враховувати. Таким чином, хоча лідерство не пов'язане з прибутком, ті, кого вважають ефективними лідерами у корпоративному контексті, — це ті, хто збільшує прибуток своєї компанії. [2]
Хоча є люди, які від природи наділені більшими лідерськими здібностями, ніж інші, кожен може навчитися стати лідером, покращивши певні навички. Історія сповнена людей, які, не маючи попереднього досвіду керівництва, виходили на перший план у кризових ситуаціях і переконували інших слідувати запропонованому ним курсу дій. Вони мали риси та якості, які допомогли їм обійняти керівні посади. [2]
Терміни «лідерство» та «управління», як правило, використовуються взаємозамінно, але це не одне й те саме. Лідерство вимагає якостей, що виходять за межі управлінських обов'язків. І лідери, і менеджери повинні керувати наявними в їх розпорядженні ресурсами, але справжнє лідерство потребує більшого. Наприклад, люди, які працюють під їх початком, можуть охарактеризувати менеджерів як надихаючих, а можуть і не назвати їх, але лідер має надихати тих, хто слідує за ним. [3]
Існує безліч визначень лідерства, хоча різні визначення зазвичай сходяться в теорії, згідно з якою великі лідери мають здатність приймати стратегічні та далекоглядні рішення і переконувати інших дотримуватися цих рішень. [3] Усі згодні з тим, що лідери створюють бачення та можуть успішно змусити інших працювати над досягненням цієї мети. Вони роблять це, задаючи напрямок і надихаючи інших хотіти досягти успіху в досягненні кінцевого результату. Більше того, вони здатні надихнути людей та мотивувати їх працювати над досягненням бачення. [3]
Інакше кажучи, великі лідери знають, як надихати людей і спонукати послідовників виконувати завдання, створені задля досягнення мети лідера. [3]
Колишній президент США Дуайт Д. Ейзенхауер сформулював цю ідею, коли сказав: "Лідерство - це мистецтво змусити когось зробити те, що ви хочете, тому що він хоче це зробити".[3]
Лідерство вимагає, щоб люди мали певні ключові якості, такі як сильні комунікативні навички, харизма, наполегливість і співчуття. [3]
Багато людей від природи мають деякі риси лідерства, але більшості людей доводиться розвивати багато, якщо не всі, характеристики, пов'язані з лідерством. [4]
Існує безліч посібників, книг, курсів і консультантів, спрямованих на те, щоб допомогти людям розвинути ці риси і, що, можливо, важливіше зрозуміти, які риси найбільш ефективні, за яких обставин і в яких командах. [4]
Деякі люди можуть розвинути лідерські якості завдяки своєму повсякденному досвіду. Більше того, деякі люди не займають жодних керівних посад чи ділових звань, але все ж таки демонструють лідерство своїми діями та здібностями згуртовувати людей, щоб вони діяли відповідно до своїх уявлень про щось краще, ніж статус-кво. [4]
Лідер не є лідером без послідовників. Це поняття відноситься до відносин між лідером та його послідовниками, іншими словами, до двох основних компонентів ролі лідера. Лідери повинні будувати відносини та взаємодіяти зі своїми послідовниками. Оскільки лідерство є постійним впливом команди, цей концептуальний приклад ілюструє важливість створення міцних зв'язків, щоб підтримувати мотивацію і залучення цієї команди. [4]
Крім того, це означає, що лідер має створити спільноту із спільними інтересами, ідеями та думками, які приведуть команду та всю організацію до досягнення цілей та досягнення успіху. Декілька підходів до зміцнення взаємозв'язку між цими двома компонентами включають: [5]
• Командотворчі заходи
• Програми наставництва
• Тренування
• Парні робочі проекти
Які якості хорошого лідера? [5]
1. Чесність та порядність. Лідери цінують чесноту та чесність. У них є люди, які вірять у них та їхнє бачення.
2. Натхнення: лідери самі мотивовані, і це робить їх впливовими людьми. Вони є добрим джерелом натхнення для своїх послідовників. Вони допомагають іншим зрозуміти їхні ролі у ширшому контексті.
3. Комунікативні навички. Лідери мають відмінні комунікативні навички. Вони відкриті зі своєю командою та діляться з нею невдачами та успіхами.
4. Бачення. Лідери – мрійники. Вони мають чітке уявлення про те, чого вони хочуть і як цього досягти. Будучи добрими комунікаторами, лідери можуть успішно ділитися своїм баченням із командою.
5. Ніколи не здавайтесь: лідери кидають виклик статус-кво. Тому вони ніколи не здаються легко. Вони також мають унікальні способи вирішення проблеми.
6. Інтуїтивний: тренер з лідерства Гортензія ле Жантіль вважає, що лідери повинні покладатися на інтуїцію при ухваленні важких рішень. Тим більше, що інтуїція значною мірою залежить від наявних у людини знань і життєвого досвіду, який виявляється кориснішим у складних ситуаціях.
7. Емпатія. Лідер має бути емоційним та чуйним хлопцем, бо це допоможе йому розвинути міцний зв'язок зі своєю командою. Крім того, ці якості допоможуть лідеру у вирішенні проблем, скарг та прагнень членів його команди.
8. Мета: незважаючи на те, що емпатія є важливою якістю, яку повинен мати лідер, небажано піддаватися емоціям при прийнятті важливого ділового рішення. Отже, хороший керівник має бути об'єктивним.
9. Інтелект. Хороший лідер має бути досить розумним, щоб знаходити бізнес-рішення складних проблем. Крім того, лідер має вміти аналізувати та зважувати всі за і проти, перш ніж приймати рішення. Цю якість можна відшліфувати за допомогою всеосяжної програми навчання лідерства.
10. Неупередженість та креативність. Хороший лідер — це той, хто відкритий новим ідеям, можливостям та перспективам. Бути хорошим лідером означає розуміти, що немає правильного способу робити що-небудь. Тому добрий лідер завжди готовий слухати, спостерігати і бути готовим до змін. Вони також нестандартно мислять та заохочують свої команди до цього. Якщо ви запишетеся на курс лідерства, всі ці речі будуть частиною навчальної програми.
11. Терплячий. Хороший лідер розуміє, що бізнес-стратегія потребує часу для розробки та отримання результатів. Крім того, вони також вважають, що «постійне вдосконалення та терпіння» ведуть до успіху.
12. Гнучкість. Оскільки лідери розуміють концепцію безперервного вдосконалення, вони також знають, що здатність адаптуватися приведе їх до успіху. Нічого не йде за планом. Таким чином, гнучкість та інтуїція допомагають менеджеру не здаватися у складних ситуаціях.
Немає правильного способу визначити, чи є хтось хорошим менеджером чи лідером, оскільки ролі та обов'язки як менеджера, і лідера різні. Проте добрий лідер та менеджер — це хлопці, які навчаються на своїх помилках. Вони працюють над собою та мотивують на це інших. Тому завжди потрібно пам’ятати, що найважливішою рисою будь-якого менеджера чи лідера є віра у себе. [5]