0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Моделювання бізнес - процесів (ID:927796)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Менеджмент
Сторінок: 45
Рік виконання: 2023
Вартість: 500
Купити цю роботу
Зміст
Зміст Вступ……………………………………………………………………………….3 Розділ І.Теоретична основа моделювання бізнес – процесу…………………..5 1.1. Бізнес – процес як базова категорія процесного підходу до управління підприємством……………………………………………………………..5 1.2. Основні типи бізнес – процесів…………………………………………14 Розділ ІІ. Методичні підходи до формування бізнес – процесу на підприємстві……………………………………………………………………22 2.1.Система нотацій бізнес – процесів (BPMN) для їхнього моделювання….22 Розділ ІІІ. Прикладні аспекти розробки і ефективного використання бізнес – процесу на підприємствах………………………………………………………28 3.1.Реінжиніринг бізнес – процесу……………………………………………..28 Висновки…………………………………………………………………………34 Список використаних джерел…………………………………………………..37
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Вступ Моделювання бізнес – процесу під час модернізування економіки і управління це актуальний напрям, що повинен сприяти оптимізації процесу діяльності підприємства і таким чином підвищити результативність бізнесу. Сучасне підприємство під час конкуренції, проблем в виробничо – технічній і організаційно – економічній системі повинні постійно вдосконалювати свою діяльність. Це потрібно для того, щоб розробити нову технологію і прийом по веденню бізнесу, збільшити якість кінцевого результату діяльності і таким чином, впровадити новий, більш ефективний метод по управлінню і організації діяльності підприємства. Моделювання бізнес – процесу може дозволити зробити аналіз не тільки того, як працює підприємство в цілому, як воно може взаємодіяти з зовнішньою організацією, замовником і постачальником, а й організована діяльність на кожному робочому місці. Проблему відносно вивчення теорії бізнес – процесу вивчали в своїх працях і вітчизняні і зарубіжні фахівці, серед яких я хотів би виділити : В.Репіна, В.Єліферова, ДЖ.Харрінгтона,Авгест –Вільгельма Шеера і інших. Не беручи до уваги те, що для бізнес – процесів мають бути розроблені методи проектування, аналізу, оцінки, інструментального засобу опису, інформаційна технологія по підтримці підприємства не можуть здійснити забезпечення ефективної реалізації в цілому і по окремому процесу. Мета курсової роботи – дослідити теоретичні засади і практичні аспекти з питань моделювання бізнес – процесу підприємства. Завдання роботи: - ознайомитися з бізнес – процесом, як базовою категорією процесного управління підприємством; - визначити основні типи бізнес – процесу, розглянути їх структуру і сферу застосування; - розглянути систему нотацій бізнес – процесу (BPNM). - ознайомитися з особливістю реінжинірингу бізнес – процесу. Об’єкт дослідження – процеси, що забезпечують ефективну організацію бізнесу. Предмет роботи – методи, моделі і інформаційні технології, що спрямовані на підтримку управлінських рішень в бізнес - організаціях. Методи дослідження: Для того, щоб вирішити поставлене завдання в курсовій роботі мною були використанні методи: аналіз, синтез, індукція, дедукція, графічний метод. Розділ І. Теоретична основа моделювання бізнес – процесу підприємства 1.1. Бізнес – процес як базова категорія процесного підходу до управління підприємством Підприємство являється системою, всередині якої може діяти багато процесів, які взаємопов’язані між собою, функціонування яких може визначити стан всієї системи. Але стан, в якому може перебувати система, може викликати подальшу дію, яка може знаходитися в логічно – послідовному ланцюгу процесу. При цьому, задіяний в даному процесі ресурс може перетворитися і знайти іншу форму. [49] .Функціональна модель на підприємстві може містити багато бізнес – процесів, будь-який з них повинен відіграти конкретну роль відносно загального механізму функціонування. Термін «бізнес – процес», походить від двох термінів – бізнес і процес. Поява терміну «процес» була пов’язана з появою загальної теорії процесу, що має вивчати процес, який має будь – яку природу, і виник він в кінці 60 – х років [49]. Якщо згадати, як переводиться термін «процес» - то даний термін, являється процедурою, способом, порядком, методом, рухом, потоком, ходом. Таким чином, процес як термін являється багатогранним і неоднозначним. Вперше термін «процес» ввів Г.Плеханом і П.Тімофеев і порівняли даний термін вони з фундаментальною властивістю системи управління. [49] Завдяки стандарту ISO 9001:2000: «процес» - являється стійкою, ціле направленою сукупністю видів діяльності, які взаємопов’язані між собою, що по визначеній технології може трансформувати вхід у вихід [50] . Т.Давенпорт вважав процес специфічно – упорядкованою сукупністю робіт, завдань у часі і просторі, зазнаючи початок і кінець і точне визначення входу і виходу. [49] .Таким чином, можна наголосити, що даний процес являється чітким, злагодженим, а це в свою чергу буде вимагати конкретний часовий проміжок в його протіканні. Процес являється пов’язаним набором дії (функції), яка повторюється, і яка перетворює вхідний матеріал або інформацію в кінцевий продукт або послугу в залежності від попередньо встановленого правила. [36] Процес представляє собою логічну послідовність дій в часі, що може призвести до послідовної зміни проміжного стану системи, в якій даний процес може протікати, перетворивши вхідний ресурс в кінцевий результат. [50] - Процес являється логічним, послідовним, взаємозалежним набором заходів, що може спожити ресурс постачальника, створити цінність і видати результат споживачу [51]. Таким чином, з визначення, яке мною було наведено, можна чітко зрозуміти, що вагома ознака процесу – це встановити параметр його протікання, тобто визначити окрему специфічну технологію відносно реалізації процесу, що може адаптувати вказане поняття під будь – який вид діяльності. Друга складова терміну «бізнес – процес» - це термін «бізнес». Даний термін перекладається як діяльність, підприємство, ділова активність. Економічна література термін «бізнес» розглядає як будь-який вид діяльності, що спрямовується на те, щоб отримати прибуток і передбачає залучити власні засоби або опосередковану участь в існуючій діяльності завдяки вкладенню грошей. [51]. Даний термін душе широко вивчали А.Сміт, Й.Шумпетер і інші. [52] Бізнес являється економічною системою, яка має визначальну ознаку – обмін, тобто потрібно задовольнити певне коло потреб в визначеній аудиторії споживача для того, щоб отримати економічну вигоду [51] Завдяки поєднанню понять «бізнес» і «процес» виник термін – бізнес – процес, що являється багатогранним і не може мати стійке визначення. Порівняльна характеристика визначення вказаних категорій сформував Л.М. Христенко [53] і я подала їх в таблиці 1.1. Таким чином, завдяки наведеним в таблиці визначенням можна сказати, що в терміні «бізнес – процес» ключовий елемент це «процес», «послідовність», «сукупність», «вхід», «вихід», «ресурс», «результат», «цінність», «споживач». Таблиця 1.1. Порівняльна характеристика термінів «бізнес – процес» [53] Автор Визначення бізнес – процесу А.Берн. Бізнес – процес являється впорядкованим набором завдань, як має виконуватися і людиною і інформаційною системою, і який спрямовується на те, щоб досягнути мету. В.К.Чаадаев Бізнес – процес являється рядом певних, що можуть піддатися вимірюванню знань, що можуть виконуватися людиною і системою і мета яких, досягнути наперед запланований результат. Г.В. Козаченко, О.М.Ляшенко, І.Ю. Ладко. Бізнес – процес являється послідовністю сукупності дій відносно діяльності, що може трансформувати на «вхід» ресурс для того, щоб отримати результат, який може мати цінність для споживача. В.Г.Єльфьоров, В.В,Репін. Бізнес – процес являється послідовністю робіт по окремому виду виробничо – господарської діяльності підприємства, яка орієнтується на те, щоб створити нову вартість, наприклад, випуск продукції. М.Ротер, Дж.Шук Бізнес – процес представляє собою систему послідовного, цілеспрямованого і регламентованого виду діяльності, де завдяки керуючому впливу і завдяки ресурсу входу процес може перетворитися на вихід – результат процесу, що може представити цінність для споживача. Продовження таблиці 1.1. М.Хаммер, Дж.Чампі Бізнес – процес являється сукупністю різного виду діяльності, в межах якої при «вході» може використовуватися один або декілька видів ресурсу, завдяки результату в такій діяльності може утворитися продукт, який може мати цінність для споживача. З.С.Абутидзе, В.Н.Бас Бізнес – процес являється сукупністю дій, які можуть утворити при виході дані різного типу і результату, яка може мати цінність для споживача І.І.Мазур, В.Д.Шапіро, Н.Г.Ольдерогге Бізнес – процес являється структурованою послідовністю дій по виконанню певного виду діяльності на будь – якому етапі життєвого циклу предмету діяльності – від моменту коли створена концептуальна ідея завдяки проектуванню до реалізації і одержання результату, тобто системно замкнутий процес. Бізнес – процес являється ієрархією внутрішньої і залежної між собою функціональної дії, кінцева мета якої – це випустити продукцію або окремий її компонент. Бізнес – процес являється сукупністю бізнес – операції внутрішнього виду діяльності, яка може починатися з деяких видів діяльності, який закінчується виготовленням продукції, яка потрібна клієнту Продовження таблиці 1.1 Дж.Харрінгтон, К.С.Есселінг, Х.Ван Нимвеген Бізнес – процес являється логічним, послідовним, взаємопов’язаним набором заходів, який повинен спожити ресурси постачальника, створити цінність і видати результат споживачу. А.Большаков, В.Михайлов Бізнес – процес являється господарським процесом, який повинен починатися з одного або кількох входів і має закінчуватися завдяки створенню результату, який потрібний клієнту. А.В. Шеєр Бізнес – процес являється повним і динамічно – координованим набором спільного бізнес – заходу, який спрямований на те, щоб задовольнити потребу споживача. Б.М. Рапопорт, А.І. Скубченко Бізнес- процес являється сукупністю пов’язаної між собою процедури або функції, яка спільно допомагає реалізувати задачу відносно бізнесу підприємства. Відносно точки зору по відокремленню елементу бізнес – процесу, то бізнес – процес являється послідовністю взаємопов’язаних видів діяльноті, яка може трансформувати ресурс (вхід) в продукт/ послугу (вихід), здійснюючи створення цінності для споживача [51]. Таким чином, будь – який бізнес – процес повинен мати власника, який відповідальний за те, щоб його виконати, а також такий елемент, як вхід, вихід, ресурс і результат. Таким чином, особа, яка відповідальна за бізнес – процес (власник бізнес – процесу) являється менеджером вищої ланки, що повинен сформувати ціль процесу, узгодити її зі стратегічною ціллю підприємства. На дану особу покладається відповідальність по ефективності перебігу і результативність бізнес – процесу; в свою чергу, він повинен здійснити безпосередній контроль над іншим учасником бізнес – процесу для того, щоб забезпечити адекватність вихідного результату і досягти поставлену мету. Трансформація ресурсу являється сукупністю взаємозалежної послідовної операції під час процесу переробки ресурсу (вхід) в послугу по визначеній технології і чітко встановленому параметру. Вхідний ресурс – це ресурс (фінансовий, трудовий, матеріальний, інформаційний), що повинен забезпечити сам процес трансформації, і якісний кінцевий продукт (послуга) [51]. Таким чином, бізнес – процес, являється систематизованою послідовністю потоку взаємопов’язаної операції, яка повинна мати безперервний зв’язок з іншим процесом підприємства і має використати ресурс підприємства для того, щоб отримати на виході кінцевий результат у вигляду продукту або послуги, для того, щоб кінцевий споживач був задоволений. [51] Один із методів відносно описування бізнес – процесу і технології організації бізнесу завдяки процесному підходу і корпоративній інформаційній системі це метод Workflow. Даний термін дослівно можна перевести як «потік роботи». Але вказану технологію потрібно розглянути набагато ширше – як автоматизацію бізнес – процесу на підприємстві, що представляє собою частину концепції по управлінню бізнес – процесом і може запропонувати підхід, для того, щоб прискорити реакцію підприємства і його процесу на швидку зміну зовнішнього середовища. [33] Workflow (завдяки глосарію Workflow Management Coalition), - міжнародна організація, яка вводить стандарт в систему Workflow, що являється впорядкованою в часі безліччю робочих завдань, які отримуються і виконуються співробітниками завдяки допомозі засобу механізації, автоматизації, або вручну, але в тій послідовності і в рамці того правила, яке визначено для даного бізнес – процесу. [33] Поява даної технології в світі це результат поступового переходу від функціонально – орієнтованого підприємства до провесно – орієнтованого. При цьому потрібно сфокусувати увагу не стільки на окремій функції бізнесу, а на самому процесі. Як показує світова практика, якщо впровадити подібну технологію, то може суттєво зменшитися тривалість робочого циклу і це може дозволити звести до мінімуму час на реакцію на запит клієнта і на зміну ситуації на ринку. [33] В даний час дану технологію можна розглянути як основу відносно моделі організації бізнесу і корпоративної інформаційної системи ХХІ – століття. Вказана технологія може підійти і до вітчизняної умови по веденню бізнесу, основна з яких це непередбачуваність в розвитку ринку і зовнішнього середовища. [33] Якщо використати дану технологію, то це може дати підприємству одержати ряд переваг: [33] - безперервність в контролі і управлінні зміною, яка може дозволити підприємству стати більш динамічним, де зміна може бути здійснена завдяки шляху послідовної адаптації успішного досвіду; - дозвіл на управління якістю і продукції і робочого процесу і усунути невиправдану витрату; - забезпечити безперервний постійний обмін інформацією завдяки автоматизації процесу по передачі інформації і наявності постійного і об’єктивного зворотнього зв’язку всередині підприємства; - керівництво підприємства може видати інформацію, яка потрібна для того, щоб ефективно втрутитися в процес управління, прийняти рішення в потрібний момент; - забезпечити дієву підтримку по прийняттю рішення, що може вплинути на ефективність по функціонування підприємства в цілому; - дозволити виявити приховану проблему (яка в іншому випадку була б проігнорована), що може полягти в невірній організації бізнес – процесу; - має забезпечити зв’язок між технологією і людиною, завдяки організації його компонентів в бізнес – процесі – роль, правило, маршрут, дані, документи, додатки і комунікація; - використання Інтернету може дати можливість здійснювати керування процесом як всередині підприємства, так і поза ним, безпосередньо активно проводити взаємодію з клієнтом, постачальником і партнером; - здійснює посилення контролю відносно продуктивності по виконанню завдання, яке пов’язано з тим, щоб обробити інформацію; - надати в розпорядження аналітиків підприємства статистики для того, щоб проаналізувати робоче навантаження, витрати, періоди пікового навантаження і багатьох інших аспектів діяльності; - дозвіл на те, щоб змоделювати процедуру і можливий сценарій по виконанню, маючи високий ступінь деталізації і точності, при цьому доступ до даних відносно виконання процесу має вимагати мінімальної витрати; Таким чином, Workflow, як технологія по ефективному управлінню і моніторингу бізнес – процесу діяльності, потрібна вітчизняному підприємству, для якого її впровадити буде означати впорядкувати діяльність, привести її до чіткої процедури і значно збільшити ефективність відносно своєї діяльності. [33]
Інші роботи з даної категорії: