Зразок роботи
РОЗДІЛ ІІІ. СФЕРА ТУРИЗМУ ВЕЛИКОРТАНІЇ
Великобританія має розвинену індустрією туризму. У ній зайнято 2,1 млн. чол. У цій сфері працює 8% малих компаній. У 2001 р. Великобританію відвідали 22,8 млн. іноземців. Її частка у світовому туризмі становить 3,4%. За цим показником вона знаходиться на 7-му місці у світі. Найбільше число відвідувачів із США, Франції, Німеччині, Ірландської Республіки, Нідерландів.
Великобританія – батьківщина сучасного туризму як форми проведення культурного дозвілля. Ще в 1840 р. проповідник Кук з англійського містечка Мельбурн заснував першу в світі туристську фірму. Через рік фірма організувала для п'ятисот членів «Суспільства непитущих» поїздку по передмістях Лондона, а в 1844-1846 рр.. – екскурсії по різних частинах Англії та Шотландії.
Великобританія - одна з найбільш економічно розвинених країн світу, і в ній знаходяться найбільші світові фінансові і торгові центри (Лондон, Ліверпуль, Глазго), відомі наукові центри (Лондон, Оксфорд, Кембридж, Единбург), що збільшує значення ділового і конгресового туризму. Спортивні матчі Великобританії, особливо футбольні, - ще один засіб заохочення туристів до країни.
Особливість сфери туризму Англії полягає у її регулюванні Міністерством культури, ЗМІ та спорту, яке співпрацює з VisitBritain (орган, який безпосередньо займається розвитком туризму у країні).
VisitBritain є Національним агентством з туризму Британії, відповідальним за маркетинг Британії у всьому світі. VisitBritain є позавідомчим державним органом, який фінансується Міністерством культури, ЗМІ та спорту, співпрацює з урядом та великою кількістю організацій у Великобританії та за кордоном з ціллю популяризації та ефективного просування туристичних продуктів Британії.
Складовою VisitBritain є мережа з більш ніж 70 туристичних представництв у різних країнах світу, що є найперспективнішими ринками для реалізації британського туристичного продукту. Щорічно з державного бюджету виділяється близько 80 млн. фунтів стерлінгів для проведення маркетингової діяльності, а також утримання закордонних туристичних представництв. Аналіз проведених у Великобританії маркетингових досліджень свідчить, що 1 фунт стерлінгів, вкладений у туризм, дає 27 фунтів прибутку, з них 4 фунти повертаються у вигляді податків [7]. Важливою складовою державного регулювання туристичної сфери Великобританії є регіональні туристичні ради (РТР). Вони зазвичай координують свою діяльність на місцевому рівні з органами місцевого самоврядування, а на регіональному та міжрегіональному рівні співпрацюють з агентствами регіонального розвитку. Фінансування здійснюється на рівні держави, місцевих рад та приватними структурами. Специфікою діяльності цих рад є те, що вони функціонують за рамками існуючих територіальних одиниць, розглядаючи території з позиції їх туристичної привабливості. До головних функцій РТР відносяться: формування стратегії розвитку туризму на регіональному рівні, представництво інтересів регіону на національному рівні, розвиток туристичної інфраструктури, популяризація регіону.
Структура туристичного сектору Великобританії зображена на рис 2.1.