Зразок роботи
2.1 Аналіз основних показників міжнародної торгівлі послугами
На сьогоднішній день міжнародний обмін послугами здійснюється в основному між розвиненими країнами і характеризується високим ступенем концентрації, але за перше десятиріччя XXI століття спостерігалася тенденція до зниження частки розвинених країн в міжнародної торгівлі послугами. Так, якщо в середині 90 - Х років на розвинені країни припадало близько 70% експорту і імпорту послуг, то вже до 2010 року - близько 50%. Лідерами серед розвинених країн є США, Франція, Великобританія, Нідерланди (найбільші експортери послуг), а також Німеччина, Японія, Італія (найбільші імпортери послуг) [24].
Серед країн, що розвиваються в міжнародній торгівлі послугами виділяються три групи країн. До першої відносяться нові індустріальні? ні країни, особливо азіатського регіону - Республіка Корея, Гонконг, Сінгапур, Тайвань, Китай, Таїланд активно виступають на світовому ринку послуг, збільшивши протягом двох десятиліть її обсяги більш ніж в 6 разів. Другу групу складають країни, для яких виробництво послуг є головним напрямком розвитку економіки. Третя група об'єднує найменш розвинуті країни, є експортерами на світовий ринок переважно сировини (Ангола, Гана, Лівія, Іран і т. д.). Для них торгівля послугами у зовнішньої торгівлі становить менше 10%. Для держав Центральної та Східної Європи, Балтії та СНД, незважаючи на деяке нарощування торгівлі послугами характерно перевищення ввезення послуг над вивезенням [24].
У табл. 2.1 виконаємо аналіз динаміки експорту послуг у країнах світу на протязі 2014-2016 рр.
Дані табл. 2.1 свідчать про зниження загального обсягу експорту послуг у країнах світу у 2015 р. на 15,49% та зростання у 2016 р. – на 1,35%. На дану величину вплинуло у 2016 р. зростання експорту послуг з переробки матеріальних ресурсів на 4,39%, послуг з ремонту та технічного обслуговування - на 20,62%, транспортних послуг - на 0,71%, послуг пов’язаних з подорожами – на 2,14%, послуг будівництва – на 33,47%, послуг страхування – на 16,56%, послуг у сфері телекомунікації – на 3,69%. В свою чергу відбулось зниження експорту фінансових послуг – на 56,43%, роялті та інших послуг – на 42,36%, ділових послуг – на 3,19%, послуг приватним особам – на 31,53% та державних, урядових послуг – на 17,43%. На рис. 2.1 відобразимо графічну ілюстрацію структури експорту послуг країнами світу у 2016 р.