Тема: «Екологічне виховання дітей молодших шкільного віку» (ID:1063314)
Зміст
ВСТУП…………………………………………………………………………...3 РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ………………………………6
1.1.Проблема екологічного виховання в психолого-педагогічній літературі………………………………………………………………….…….. 6
1.2. Зміст і завдання екологічного виховання дітей молодшого шкільного віку…………………………………………………………………………………9 Висновки до розділу 1…………………………………………………….15 РОЗДІЛ 2. ВИКОРИСТАННЯ ДИДАКТИЧНИХ ІГОР ЯК ЗАСОБУ ЕКОЛОГІЧНОГО ВИХОВАННЯ…….……………………………………..16
2.1. Використання дидактичної гри як засобу екологічного виховання дітей молодшого шкільного віку …………………………………………………….16
2.2. Методичні рекомендації для вчителів початкових класів щодо екологічного виховання дітей молодшого шкільного віку.………………………………………………………………………….......19
Висновки до розділу 2………………. ……………………………………23 ВИСНОВКИ…………………………………………………………………….24 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ…………………………………26 ДОДАТОК А………………………………………………………….………...28
ДОДАТОК Б…………………………….............................................................30
Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. Екологічне виховання й освіта передбачають формування у дітей знань і уявлень про навколишній світ, що включає природу і суспільство; розуміння взаємозв’язку між цими складовими світу і взаємозалежності; вироблення правильних форм взаємодії з навколишнім середовищем; розвиток емоційно-позитивного ставлення до природи.
Екологічна культура особистості припускає наявність у людини певних знань і переконань, готовність до діяльності, а також володіння практичними діями, що узгоджуються з вимогами розумного, дбайливого ставлення до природи. Особливу увагу при роботі з дітьми молодшого віку слід приділяти вихованню дбайливого ставлення до природи, формуванню вміння дотримуватись елементарних правил поведінки у взаємодії з природою.
Робота в даному напрямку здійснюється на заняттях, у процесі спостережень, цільових екскурсій, читання художніх творів, різних ігор і розваг, трудової й продуктивної діяльності.
Необхідно організувати навчально-виховний процес так, щоб діти прагнули пізнавати навколишній світ, уміли встановлювати взаємозв’язки (як людина залежить від природи і впливає на неї, як рослини пов’язані з повітрям і водою тощо) і могли застосувати отримані знання у своїй практичній діяльності.
Цьому сприяють спеціально створені вихователем проблемні ситуації та різні ігри. Для дітей дошкільного віку необхідно вибирати ті ігри, які зрозумілі їм, доступні за віком і не суперечать принципам екологічного виховання.
Об’єкт дослідження – дидактичні ігри, як засіб екологічного виховання дітей молодшого шкільного віку
Предмет дослідження – зміст і завдання екологічного виховання дітей молодшого шкільного віку.
Метою роботи є визначити проблеми екологічного виховання та розробити методичні рекомендації для вчителів початкових класів щодо екологічного виховання дітей молодшого шкільного віку. Виходячи з мети роботи виділені завдання:
- обгрунтувати особливості використання дидактичної гри як засобу екологічного виховання дітей молодшого шкільного віку;
- розробити методичні рекомендації для вчителів початкових класів щодо екологічного виховання дітей молодшого шкільного віку.
Методи дослідження застосовувалися відповідно до мети і завдань дослідження, а саме теоретичні методи – компонентний аналіз, трансформації, класифікація і систематика – були використані при аналізі поняття екологічного виховання у науковій психолого-педагогічній літературі; абстрагування, синтез – при виявленні суті та змісту екологічного виховання учнів молодшого шкільного віку, систематизація, узагальнення допомогли розробленню методичних рекомендацій для вчителів щодо екологічного виховання молодших школярів.
Методи емпіричного дослідження – порівняння, опис – застосовані при характеристиці особливостей застосування дидактичних ігор під час екологічного виховання молодших школярів.
Практичне значення одержаних результатів. Значення результатів курсової роботи полягає у тому, що розроблені методичні рекомендації для вчителів початкових класів щодо екологічного виховання дітей молодшого шкільного віку дозволяють допомогти дітям прагнути пізнавати навколишній світ, вміти встановлювати взаємозв’язки та застосовувати отримані знання у своїй практичній діяльності.
Структура роботи. Характер і специфіка поставлених у дослідженні завдань зумовили наступну структуру роботи: вступ, 2 розділи, висновки до кожного розділу, загальні висновки, списку використаних джерел та додатки.
Інші роботи з даної категорії: