Формування математичної компетенції учнів 5-6 класів в умовах НУШ (ID:1064102)
Зміст
ВСТУП 4
РОЗДІЛ І ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ 5-6 КЛАСІВ СЕРЕДНЬОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ В УМОВАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ 11
1.1 Сутність поняття «компетентність» та «компетентнісний підхід», ключові компетентності Нової Української Школи 11
1.2 Математична компетентність як одна з найважливіших складових життєвих компетентностей та її компоненти 18
1.3 Зміст підручників і навчальних програм з математики 5-6 класів як середовище для формування компетенцій 24
Висновки до першого розділу 27
РОЗДІЛ ІІ РЕАЛІЗАЦІЯ СУЧАСНИХЕФЕКТИВНИХ МЕТОДИК І ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ ПРИ ФОРМУВАННІ МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ УЧНІВ 5-6 КЛАСІВ В УМОВАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ 29
2.1 Форми і методи впровадження ключових компетентностей учнів 5-6 класів Нової Української Школи на уроках математики 29
2.2 Сучасні інформаційно-комунікативні та цифрові технології і ресурси в освітньому процесі 35
2.3 Приклади формування компетентностей учнів 5-6 класів Нової Української Школи на різних етапах уроку під час розв’язування математичних завдань 45
Висновки до другого розділу 48
РОЗДІЛ ІІІ ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНА ПЕРЕВІРКА ЕФЕКТИВНОСТІ ФОРМУВАННЯ МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНЦІЇ УЧНІВ 5-6 КЛАСІВ В УМОВАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ ЗАСОБАМИ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ 50
3.1 Методика дослідження ефективності впровадження інноваційних засобів навчання у процес формування математичної компетентності учнів 5-6 класів Нової Української Школи 50
3.2 Формувальний етап педагогічного експерименту як основний вид дослідження технології формування математичної компетентності учнів 5-6 класів Нової Української Школи 73
3.3 Статистична обробка та аналіз результатів експериментального дослідження 86
ВИСНОВКИ 91
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 93
ДОДАТКИ 99
Зразок роботи
РОЗДІЛ І ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ МАТЕМАТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ УЧНІВ 5-6 КЛАСІВ СЕРЕДНЬОЇ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ В УМОВАХ НОВОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ШКОЛИ
1.1 Сутність поняття «компетентність» та «компетентнісний підхід», ключові компетентності Нової Української Школи
Знання психолого-педагогічної літератури з питань компетентнісного підходу показує, що єдиного його трактування не існує, як і загальноприйнятого визначення компетентності.
Слід зазначити, що в педагогічних дослідженнях терміни «професійна компетентність», «професійно-педагогічна компетентність» і «педагогічна компетентність» часто вживаються як синоніми [2].
У сучасній науковій літературі компетентність займає важливе місце, поруч з гуманізмом, демократизмом, духовною культурою, комунікабельністю та організаторським талантом, як одна з ключових якостей особистості. Якщо звернутися до словникових джерел, то «Словник іноземних мов» пояснює «компетентність» як наявність знань, які дозволяють про все судити і висловлювати важливу, авторитетну думку [9].
Згідно з новим тлумачним словником української мови компетентною вважається особа, яка має достатні знання в будь-якій галузі, добре обізнана і знає будь-що [5]. Відповідно, у словнику професійної освіти «компетенція» трактується як «сукупність знань і умінь, необхідних для ефективної професійної діяльності, уміння аналізувати, прогнозувати наслідки професійної діяльності, використовувати інформацію» [6].
Автори розглядають компетентність як заслуги в області знань, ерудиції, авторитету та інформованості. У своїх дослідженнях вчені звертають увагу на мінливість, різноманітність та системність цієї якості. За визначенням англійського психолога Д. Равена, компетентність представляє собою конкретні навички, необхідні для успішного виконання конкретних завдань в певній області знань. Ці навички включають спеціалізовані знання, певний набір навичок, специфічний спосіб мислення та вміння нести відповідальність за свої дії.
Інші роботи з даної категорії: