Зразок роботи
ВСТУП
У сучасному світі, де інформаційні технології стрімко розвиваються, важливість використання мультимедійних програмних продуктів та ресурсів Інтернету в освітньому процесі значно зростає. Це особливо актуально для навчання інформатики в Новій українській школі (НУШ), де інноваційні підходи та сучасні технології можуть значно підвищити ефективність навчального процесу, розвивати критичне мислення та творчі здібності учнів.
Актуальність дослідження полягає у необхідності адаптації освітнього процесу до сучасних реалій цифрової епохи, яка характеризується стрімким розвитком інформаційних технологій та зростаючою роллю цифрової компетентності. У контексті НУШ, це вимагає інтеграції сучасних мультимедійних програмних продуктів та інтернет-ресурсів у освітній процес з метою не тільки підвищення зацікавленості учнів у вивченні інформатики, але й розвитку їхніх ключової освітньої компетенцій.
Використання мультимедійних засобів у навчанні інформатики відкриває широкі можливості для реалізації інтерактивних, диференційованих та індивідуалізованих підходів до навчання. Це сприяє формуванню у учнів навичок критичного мислення, самостійного пошуку та аналізу інформації, а також розвитку творчих здібностей. Особливо важливим є використання мультимедійних ресурсів для візуалізації складних концепцій та абстрактних ідей, що сприяє кращому розумінню та запам’ятовуванню матеріалу.
Крім того, інтеграція цифрових технологій у освітній процес відповідає потребам сучасного інформаційного суспільства, де здатність ефективно використовувати інформаційні технології є однією з ключових компетенцій. У цьому контексті, навчання інформатики з використанням мультимедійних програм та інтернет-ресурсів у НУШ не лише відповідає сучасним освітнім трендам, але й готує учнів до вимог суспільства XXI століття.
Мета дослідження полягає у визначені ефективності застосування мультимедійних програмних продуктів та інтернет-ресурсів у процесі навчання інформатики в НУШ.
Для досягнення мети дослідження необхідно виконати наступні завдання:
визначення сутності поняття мультимедійних програмних продуктів;
виявлення ролі мультимедійних засобів в організації навчального процесу;
аналіз програмних продукти і ресурси інтернету для навчання інформатиці;
виявлення критеріїв оцінки та вибору методики використання мультимедійних програм і інтернет-ресурсів у навчальному процесі;
формування рекомендацій щодо використання мультимедійних програмних продуктів при навчанні інформатиці в НУШ;
розробити інтерактивні вправи на базі мультимедійних програм та формування плану уроку на їх базі;
визначення проблем та перспектив використання мультимедійних ресурсів у НУШ.
Об’єктом дослідження є процес навчання інформатики в Новій українській школі, а предметом дослідження — використання мультимедійних програмних продуктів та інтернет-ресурсів у навчанні інформатики.
Аналіз останніх досліджень і публікацій. У сучасному науковому дискурсі в галузі педагогіки та освітніх технологій особливу увагу приділяється дослідженню ефективності використання мультимедійних програмних продуктів та інтернет-ресурсів у навчальному процесі. Цей напрямок активно розвивається на тлі глобальної цифровізації освіти, що відображається у роботах таких вчених, як В. Бондарь, Л. Коваль, С. Стрілець, А. Міненок, Т. Запорожченко, О. Савченко. Вони зосереджуються на аналізі дидактичних можливостей мультимедійних технологій, вивчаючи методологічні аспекти проєктування та реалізації мультимедійних навчальних програм.
Центральним аспектом є розробка та апробація інноваційних педагогічних стратегій, які інтегрують мультимедійні засоби в процес навчання інформатики, з метою підвищення якості освіти та розвитку ключових компетенцій учнів. Так, роботи Т. Бабенка зосереджуються на використанні мультимедіа у підготовці майбутніх вчителів інформаційних технологій, в той час як Ю. Єгорова та Н. Клемешова досліджують вплив мультимедійних засобів на ефективність навчання відповідно у загальноосвітніх та вищих освітніх закладах.
Методи дослідження: вивчення літературних джерел, систематизація, аналіз, синтез, моделювання.
Наукова новизна дослідження полягає у мультимедійних технологіях у навчанні інформатики в рамках НУШ. Що включає не тільки виявлення різноманітних мультимедійних інструментів та ресурсів інтернету освітнього процесу, але й розробку методичних рекомендацій, які враховують специфіку сучасної освітньої програми та потреби учнів. Особливу увагу приділено аналізу впливу мультимедійних засобів на розвиток критичного мислення, творчих здібностей учнів, що є ключовими компетенціями у сучасному інформаційному просторі.