Зразок роботи
ВСТУП
У процесі вивчення творів різних жанрів на уроках літературного читання відповідно до державних вимог до загальноосвітнього рівня учнів художній образ літературних текстів створює передумови для самостійної читацької діяльності учнів, літературного розвитку та формування соціальних, морально-етичних цінностей, стимулює елементарну стимулюється елементарна творчість учнів на основі прочитаного за значущими одиницями художніх та фольклорних творів [19].
За словами Олександри Савченко, авторки підручника та навчальної програми, основою сучасного уроку читання є художні твори. Це пов'язано з тим, що в кожному класі навчального року діти знайомляться з творами різних жанрів. Результат вивчення твору значною мірою залежить від того, наскільки цілеспрямовано вчитель підійде до твору, враховуючи особливості сприйняття дітьми жанру і змісту, щоб активізувати їхні емоції та мислення.
Відповідно до програмових вимог та змістової лінії «Читацький досвід» Державного стандарту з читання всі діти молодшого шкільного віку знайомляться з художніми творами, набувають практичних умінь розпізнавати, розрізняти та називати окремі літературні жанри: казки (народні та літературні), оповідання, повісті, новели, байки, байки, п'єси, п'єси-казки, малі фольклорні форми (загадки, прислів'я, афоризми), ігрові казки (скоромовки, лічилки), великі казкові жанри (легенди, міфи), календарно-обрядова поезія.
Вивчення літературних родів та особливостей їх жанрів у 1-4 класах організовано з повним урахуванням пізнавальних можливостей дітей. Віра Орестівна Науменко, автор підручника «Літературне читання» зазначає, що від цілеспрямованої роботи з жанром і вікових особливостей дітей залежить рівень їхньої уяви, вибір підходу до предмета, явищ, картин і текстів, необхідних для розуміння прочитаного. Рівень уяви, оволодіння предметами і явищами, малювання в тому порядку і послідовності, які задумав автор, що дає можливість дітям побачити речі їхніми очима і думками, допомагає їм виявити власні емоційно-естетичні реакції на картину, надає можливості для усвідомлення ними своїх почуттів допомагаючи бачити речі власними очима і думками, а також сприяючи набуттю вміння висловлювати оціночні судження. Завдання сучасної початкової школи – працювати з текстами різножанрових творів, розвивати в учнів уміння творчо їх сприймати, виховувати морально-естетичні поняття на прикладах художніх образів.
Тому тема нашої кваліфікаційної роботи «Етапи роботи з різножанровими творами на уроках літературного читання» є актуальною на сучасному етапі реформування школи і потребує подальшої розробки.