Актуальність теми роботи. Дана тема є досить актуальною, оскільки вона стосується психосоціального розвитку молоді, що перебуває на порозі дорослості. У людей відбувається активний процес формування особистості. Вони починають усвідомлювати свої цінності (ID:1082501)
Зміст
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИКО_МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНІХ УМІНЬ У ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ 7
1.1 Пcиxолого-педaгогічній aнaліз пpоблеми формування художніх умінь у дітей молодшого дошкільного віку 7
1.2 Особливості формування художніх умінь у дітей молодшого дошкільного віку 12
1.3 Аплікація як засіб формування художніх умінь у дітей молодшого дошкільного віку 16
Висновки до розділу 1 23
РОЗДІЛ 2 ДОСЛІДНО-ЕСКПЕРИМЕНТАЛЬНЕ ДОСЛІДЖЕННЯ З ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНІХ УМІНЬ У ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ АПЛІКАЦІЇ 24
2.1 Діагностика рівнів сформованості художніх умінь у дітей молодшого дошкільного віку 24
2.2 Впpовaдження методики фоpмувaння художніх умінь у дітей молодшого дошкільного віку засобами аплікації 36
2.3 Аналіз результатів дослідженн 40
Висновки до розділу 2 42
ВИСНОВКИ 45
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 48
Зразок роботи
Актуальність теми роботи. Дана тема формування художніх умінь у дітей молодшого дошкільного віку засобом аплікації є дуже актуальною.
Перш за все, художнє мислення та творчі здібності є важливими складовими розвитку дитини. Вони сприяють розвитку креативності, уяви, самовираженню та власної ініціативності. Важливим аспектом формування художніх умінь є навички з обробки та використання різних матеріалів, а також розвиток моторики рук у дітей.
Друге, аплікація - це один з найбільш доступних та захоплюючих видів мистецтва для молодших дошкільників. Вона дозволяє дітям використовувати різноманітні матеріали та елементи, такі як папір, картон, фетр, кнопки, стрічки та багато інших. Цей метод стимулює творчість та фантазію дитини, розвиває художні почуття, кольорове та просторове сприймання світу.
Крім того, використання аплікації в роботі з дітьми молодшого дошкільного віку є ефективним методом формування моторних навичок та координації рухів. Діти вчяться робити різні рухи пальцями і ручками, що сприяє розвитку мікромоторики та загальної розвиненості рук.
Важливо враховувати, що художня діяльність є невід'ємною частиною програми дошкільного навчального закладу. Державний стандарт дошкільної освіти 2021 року передбачає розвиток творчості та художніх умінь у дітей. Тому робота з аплікацією у педагогічній практиці є цілком обґрунтованою. [https://ips.ligazakon.net/document/MUS34727].
Проблема розвитку художніх умінь у дітей молодшого дошкільного віку актуальна і досліджена в різних аспектах педагогічною та психологічною наукою. Багато вчених працювали над цією темою: до прикладу, Виготський Л. С. - він розглядав питання формування художніх умінь у дітей у контексті соціокультурного підходу до навчання. Ще одним ученим, який працював у цьому напрямку, є Марія Монтессорі. Вона розробила спеціальний підхід до роботи з дітьми молодшого дошкільного віку, включаючи аплікацію, яка сприяє розвитку їх моторики та художніх навичок. Щодо організації активностей з аплікації для дітей молодшого дошкільного віку, це питання було досліджено у працях Л. Занкова та О. Новікової. Вони розглядали, яким чином можна організувати процес творчої діяльності дітей з використанням аплікації, зокрема через розробку спеціальних методик та завдань, що розвивають фантазію та відчуття кольору та форми.
Отже, тема дослідження "Формування художніх умінь у дітей молодшого дошкільного віку за допомогою аплікації" має велике значення, оскільки сприяє розвитку творчості, моторики рук та загального розвитку дитини, відповідаючи вимогам Стандарту.
Проте аналіз наявної літератури не охопив всіх аспектів даного напрямку дослідження в достатній мірі. Тому для більш детального розгляду цієї проблеми ми обрали дану тему дослідження.
Об’єктом дослідження ̶ формування художніх умінь у дітей молодшого дошкільного віку.
Предмет дослідження ̶ методика формування художніх умінь у дітей молодшого дошкільного віку засобом аплікації.
Інші роботи з даної категорії: