Вивчення природи в курсі Я і Україна навколишній світ (ID:1124745)
Зміст
ЗМІСТ
Вступ…………………………………………………………………………3
Розділ І. Психолого-педагогічні основи проблеми формування
інтересів учнів під час вивчення курсу
„ Я і Україна навколишній світ ”
1.1. Вікові особливості учнів молодшого шкільного віку…………5
1.2. Основні педагогічні вимоги до підготовки й проведення
уроків "Я і Україна" в 1-2 класах…………………………………...15
Розділ ІІ. Вивчення природи в курсі «Я і Україна навколишній світ»
в 1-2 класах
2.1. Особливості вивчення природознавства у І класі ……………..18
2.2. Особливості вивчення природознавства у ІІ клас ……………..31
Висновки……………………………………………………………………..33
Список використаних джерел……………………………………………....34
Зразок роботи
ВСТУП
Важливість дослідження проявляється в потребі врахування загальних вимог до організації навчання у початковій школі при розробці методики викладання курсу "Я і Україна" для учнів 1-2 класів. Слід відзначити, що особливості ознайомлення шестирічних дітей з природою визначаються їхнім віком, зокрема, тим, що довкілля стає джерелом їхніх знань про природу. Процес формування уявлень та понять про об'єкти оточуючої дійсності, що розгортається на уроках "Я і Україна", продовжується під час екскурсій, прогулянок та в позакласній роботі.
Важливим аспектом є взаємозв'язок навчальної діяльності дітей з ігровою, тому вчителю слід систематично використовувати ігри та ігрові ситуації на уроках з метою активізації пізнавального інтересу учнів. Це дозволяє не лише закріплювати отримані знання, але й розвивати окремі вміння і навички.
Активізація пізнавальної діяльності та виникнення пізнавального інтересу є складним процесом, і його методика формування має індивідуально-особистісний характер, що іноді суперечить груповим формам навчання. Викладаючи курс "Я і Україна", вчителю важливо працювати творчо та застосовувати різноманітні види інтелектуальної діяльності для розвитку пізнавальних інтересів учнів. При цьому слід враховувати вікові особливості, рівень розвитку мислення, загальну теоретичну та практичну підготовку, а також індивідуальні особливості шестирічних учнів. Чим молодший вік, тим цікавішими повинні бути завдання та сам процес навчання, який стає більш ефективним завдяки застосуванню цікавих методів роботи.
Як зробити процес навчання захоплюючим визначається великою мірою вправністю вчителя. Зазвичай завдання, які максимально розвивають самостійність та стимулюють мислення дітей, є найцікавішими для них. Важливою частиною майстерності вчителя є здатність стимулювати творче розв'язання проблемних питань, пробуджувати пізнавальний інтерес, та вирощувати любов до предмета, що мотивує школярів активно працювати та мислити.
Необхідність розгляду цієї проблеми та її актуальність визначили вибір теми дослідження: "Вивчення природи в курсі «Я і Україна навколишній світ» у 1-2 класах". Основним об'єктом мого дослідження є особливості вивчення природи у 1-2 класах, а предметом - процес формування пізнавальних інтересів в учнів на уроках "Я і Україна".
Мета мого дослідження полягає в тому, щоб визначити ефективність методів та прийомів формування інтересів учнів під час вивчення курсу "Я і Україна навколишній світ”.
Згідно з об'єктом, предметом та метою дослідження визначено такі завдання:
1. Проаналізувати стан досліджуваної проблеми у психолого-педагогічній та методичній літературі.
2. Проаналізувати сучасний стан проблеми в практиці роботи початкової школи.
3. Визначити методи та прийоми, які будуть гарантувати ефективне формування інтересів учнів під час вивчення природи.
Інші роботи з даної категорії: