Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми дослідження. Мистецтво, зокрема музика, є найсильнішим засобом впливу на душу людини, виховання його почуттів. Велика роль музичного мистецтва в залученні дитини до світу гармонії, добра і краси.Метою музичної освіти є формування основ музичної культури учнів як важливої і невід’ємної частини їхньої духовної культури, комплексу ключових, міжпредметних і предметних компетентностей у процесі сприймання й інтерпретації кращих зразків української та світової музичної культури.
Актуальність поставленої проблеми зумовлюється й тим, що питання формування духовності школярів було актуальним в усі часи, але особливо на початку ХХІ століття, коли в повсякденному житті діти оточені проявами зла й жорстокості. Протистояти цьому може система уроків музичного мистецтва, яка засобами народної та класичної музики розвиває естетичні смаки та моральну культуру.
Позитивно впливають на виховання духовності праці вітчизняних та зарубіжних педагогів і психологів, присвячені розробці теорії духовного розвитку особистості: Л.Виготського, Е.Еріксона, О.Леонтьєва, С.Рубінштейна, Е.Фрома, К.Юнга та ін.; концепції виховання духовності школярів на основі національних традицій і релігійних цінностей Г.Ващенка, О.Вишневського, Т.Власової, Н.Іринея, І.Огієнка; ідеї про залежність духовного розвитку особистості від активного освоєння культурних цінностей С.Гессена, Д.Кабалевського, М.Кагана, Б.Немедського, Г.Шевченко та інших.
Об’єктом дослідження курсової роботи є: процес формування духовної культури школярів засобами музичного мистецтва.
Предметом дослідження курсової роботи є: система роботи з формування духовної культури школярів засобами музичного мистецтва.
Мета дослідженнякурсової роботи.Теоретично обґрунтувати й експериментально перевірити систему роботи з формування духовної культури школярів засобами музичного мистецтва.
Гіпотеза дослідження. Процес формування духовної культури школярів засобами музичного мистецтва буде ефективним за умов активної й цілеспрямованої участі школяра в музично-творчій діяльності.
Відповідно до мети й гіпотези дослідження було визначено такі завданнядослідження:
- на основі вивчення наукової літератури проаналізувати й обґрунтувати структуру духовної культури;
- визначити роль музичної діяльності в процесі формування духовної культури школярів;
- експериментально перевірити педагогічні умови формування духовної культури школярів засобами музичного мистецтва;
- надати методичні рекомендації для вчителів, щодо розвитку духовної культури школярів.
У курсовій роботі використано комплекс методів дослідження: теоретичні – вивчення й аналіз наукової літератури в галузі педагогіки та емпіричні– спостереження, бесіди, анкетування, тестування.
Наукова новизна дослідження полягає в тому, що: отримало подальший розвиток визначення сутності духовної культури школярів;удосконалено й розвинуто педагогічні умови ефективного функціонування системи формування духовної культури майбутніх учителів.
Практичне значення дослідження полягає в тому, що основні його положення, висновки та рекомендації сприятимуть практичній реалізації завдань формування духовної культури майбутніх учителів. Вони можуть бути використані в педагогічних навчальних закладах різного рівня акредитації у процесі організації навчально-виховної діяльності школярів.
Курсова робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел (25 найменування), додатків. Повний обсяг курсової роботи складає 32 сторінки.