Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність даної тематики зумовлена тим, що людина володіє прекрасним даром - розумом з його допитливим польотом, як у віддалене минуле, так і в прийдешнє, світом мрії і фантазії, творчим вирішенням практичних і теоретичних проблем, нарешті, утіленням самих сміливих задумів. Уже з глибокої давнини мислителі напружено шукали розгадку таємниці феномена свідомості. Наука, філософія, література, мистецтво, техніка - словом, усі досягнення людства об'єднали свої зусилля, щоб розкрити таємні таємниці нашого духовного життя.
Свідомість сучасної людини є продукт усієї всесвітньої історії, підсумок багатовікового розвитку практичної і пізнавальної діяльності незліченних поколінь людей. Двадцять мільйонів років створювалися умови для виникнення розумної людини. Без цієї еволюції поява людської свідомості була б просто чудом. Але не меншим дивом було б і поява психіки у живих організмів без наявності властивості відображення у всієї матерії.
Відображення є загальна властивість матерії, що полягає у відтворенні ознак, властивостей і відносин відбиваного об'єкта. Здатність до відбиття, а також характер її прояви залежать від рівня організації матерії. Відображення в неорганічної природи, в світі рослин, тварин і, нарешті, людини виступає в якісно різних формах. Відображення в загальному випадку являє собою процес, результатом якого є інформаційне відтворення властивостей відбиваного предмета.
Вже в дошкільному віці дитина включений в дві системи соціальних відношенні: 1) відносини з дорослими (вихователем в дитячому саду, з батьками та іншими близькими людьми будинку), 2) відносини з дітьми. Благополуччя дитини-дошкільника визначається відносинами в родині. Його ігрові стосунки з дітьми не впливають на його відносини з батьками.
У школі зберігаються ці дві системи соціальних відносин, але вони істотно перебудовуються. Перш за все в системі відносин з дорослими на перший план виходять відносини з учителем. Ця система відносин починає визначати ставлення дитини і до батьків, і до дітей. Відносини з учителем стають центром в житті дитини, і вони визначають ступінь благополуччя його життя. Відносини учня з учителем - це уособлення його відносин із суспільством: вчитель є носієм вимог суспільства до дитини і носієм того соціального досвіду, який учень повинен засвоїти, зробити своїм індивідуальним надбанням.
Метою даної курсової роботи є аналіз розвитку свідомості школярів у навчальній діяльності.
Завдання:
1. Провести відбір літератури з даної тематики.
2. Розглянути психологічний конструкт свідомості.
3. Проаналізувати психологічний конструкт розвитку свідомості молодшого школяра.
Предмет дослідження: аналіз розвитку свідомості школярів у навчальній діяльності.
Об'єкт дослідження: молодші школярі.