Зразок роботи
1.1 Значення масових заходів в позашкільній освіті
Позашкільне виховання і навчання є безперервним процесом. Воно не має фіксованого терміну проходження від одного етапу до іншого, від створення умов для творчої діяльності дітей і підлітків, до забезпечення їх співпраці та самостійної творчості у творчому процесі, формування індивідуальних потреб у подальшій творчості, погляд на світ.
Порівняно з базовою освітою і професійною освітою зміст позашкільної освіти і навчання будується на інших принципах. Ці принципи є особистими імперативами дітей та їхніх батьків. Ці порядки постійно розвиваються і змінюються, демонструючи безперервну живучість, нестандартизованість і варіативність цієї ланки освіти [2, c. 98].
Унікальність позашкільного навчально-виховного процесу полягає в тому, що методи і прийоми навчання покликані допомогти дітям орієнтуватися та самореалізовуватися в складному, багатогранному соціокультурному середовищі.
Найбільш демократичним і гнучким способом залучення родини до виховно-освітньої співпраці вважається позашкільна освіта і виховання, що здійснюється в системі відкритої соціалізації в установах, покликаних сприяти адаптації особистості в суспільстві в реальному житті. Розвиток дітей і підлітків. Він визначає різні форми і методи, доступні його суб'єктам для навчання і виховного процесу, які можуть обиратися і використовуватися самостійно: визначати форми і методи навчання і виховання, тематику наукових досліджень, навчання і виховні курси, спецкурси. та послідовності їх освоєння ситуації з урахуванням вікових особливостей, здібностей та інтелекту особистості.
Педагогічні навички неможливо набути без активного використання всіх форм навчальної роботи. Навчальна форма – це спосіб організації навчального процесу, який відображає внутрішній зв’язок елементів навчання і являє собою взаємовідносини між викладачем і учнями. Ефективність організаційної форми залежить від умілого використання методів досягнення поставлених цілей. Організаційна форма навчального процесу має бути оригінальною, творчою, науково обґрунтованою, майстерно побудованою. Основою їх класифікації в педагогіці є переважно кількість учасників навчально-виховної діяльності [3, c. 90].
Позашкільний навчальний заклад організовує навчально-виховний процес в об’єднаннях учнів різного віку та статі з використанням різноманітних форм і методів групової, індивідуальної та масової роботи, реалізує гнучкі програми та курси за 3-ма освітніми рівнями (початковий, основний та вищий), Реалізується зміст позашкільної освіти та виховання, що відрізняє ці типи закладів від інших соціокультурних та освітніх структур.
Центрами позашкільної освіти і навчання є також загальноосвітні школи, ліцеї, гімназії тощо, які у складі навчально-виховного комплексу забезпечують неперервність загальної середньої освіти та позашкільної освіти та здійснюють підготовку учнів за специфікою умов діяльності.
Головною метою позашкільної освіти і навчання є створення умов для творчого, інтелектуального, духовного та фізичного розвитку дітей та учнівської молоді у вільний час, підготовка молоді до переходу до ринкової економіки, водночас запровадити якісно нові форми і методи організації позакласної роботи молоді, задовольнити її освітні потреби шляхом залучення її до наукової дослідницької діяльності, технологічного конструювання, мистецтва, декоративно-прикладного, природоохоронного, краєзнавчого, історичного та ін. творчості. Організація позакласної роботи дітей та учнівської молоді є одним із резервів підвищення якості та інтенсивності вирішення соціальних проблем у сфері освіти [7, c. 33].