Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність даної курсової роботи в тому, що народна іграшка дає дитині те, чого не може дати сучасна іграшка. Існуючи поряд, вони доповнюють одна одну. Іграшка – це не лише предмет гри, вона дуже багато може розповісти про історію своєї країни, про звичаї і традиції народу, про традиційний одяг наших предків та їх спосіб життя. З іграшкою пов’язано багато легенд і казок, вона вчить дитину, як правильно поводити себе, і навпаки – як не варто себе вести. Використання народної іграшки в процесі виховання допомагає дитині виявити себе у творчій справі та підштовхує її до активного і самостійного пошуку, допомагає зберегти національні українські традиції, а через іграшки навчити цього і дитину.
До проблеми виховання дошкільників на засадах патріотизму за допомогою народної іграшки в різні часи звертались такі класики педагогічної науки, як Г. Сковорода, К. Ушинський, А. Макаренко, С. Русова, В. Сухомлинський, О. Найден та ін..
Для визначення місця іграшки у системі матеріальної та духовної культури суспільства важливими є роботи М. Киященко, О. Постнікової, Л.
Найбільш цінними для розуміння морфології, функціонування народної іграшки, її естетичної виразності є історико-мистецтвознавчі дослідження М. Бартрам, А. Бакушинського, О. Бенуа, Б. Бутнік-Сіверського, Г. Блинова, В. Василенко, М. Грушевського, І. Дайн, Р. Захарчук-Чугая, Г. Локуцієвської, І. Макарової, О. Найден, М. Некрасова, Т. Перевезенцевої, О. Сокович, Д. Фіголь, С. Ханемена, М. Церетеллі та ін..
Об’єктом даної курсової роботи є народна іграшка.
Предметом є методології та принципи при вихованні, за допомогою народної іграшки, дітей дошкільного віку.
Мета курсової роботи: з’ясувати історію виникнення і розвитку української народної іграшки, її види, зміст та методику використання як засобу морального та патріотичного виховання.
Поставлена мети зумовила виконання наступних завдань:
викласти значення та історію народної іграшки у працях вітчизняних та іноземних вчених;
навести роль народної іграшки в виховному процесі дошкільного навчального закладу;
окреслити види українських народних іграшок;
аналізувати сучасні вітчизняні програми виховання дошкільнят у знайомстві з народною іграшкою;
розглянути та аналізувати методи застосування народної іграшки як засобу морального виховання та формування національної свідомості;
аналізувати ефективність народної іграшки у формування пізнавальних інтересів дошкільнят.
Методи дослідження: наукові (аналіз, синтез, узагальнення, класифікація).
Теоретична та практична цінність курсової роботи полягає в тому, що в дослідженні комплексно проаналізований та узагальнений матеріал про історію виникнення і розвитку української народної іграшки, її види та значення у вихованні дітей, проведено вивчення використання української народної іграшки у виховній роботі з дітьми дошкільного віку.
Курсова робота складається з 31 сторінок друкованого тексту, вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел. У списку використаних джерел 15 найменувань.