Сучасні класифікації методів виховання (ID:1129667)
Зміст
ЗМІСТ
Вступ ………………………………………………………………………………3
Розділ 1. Поняття про методи виховання ……………………………………….4
Розділ 2. Класифікація методів виховання ……………………………...…….. 9
Висновки …………………………………………………………………..…….15
Список використаної літератури …………………………………………..…..16
Зразок роботи
ВСТУП
Навчально-виховний процес складається з різноманітних поєднань діяльності педагога та учня. Кожен з них, як суб'єкт цього процесу, має свої відносно самостійні цілі діяльності. Цілі педагога, діяльність якого спрямована на те, щоб навчати, полягають у підготовці педагогічного процесу (діагностика учнів, вибір типу педагогічного впливу, планування та організація навчальної діяльності учня) і його здійсненні (управління навчальною діяльністю учня, допомога у роботі, формування мотивації дій). Цілями учня, який навчається самостійно, є виконання потрібних дій з об'єктами, котрі пізнаються, та само-керівництво своєю діяльністю.
Психіка людини формується, власне, у взаємодії з об'єктами її діяльності (С.Л. Рубінштейн, Г.С. Костюк), а тому педагог з метою розвитку своїх учнів має створювати такі умови, які спонукали б їх до самостійної роботи. Упродовж педагогічного процесу взаємодія педагога та учня може посилюватися або послаблюватися (навіть повністю припинятися) залежно від ступеня досягнення поставленої мети (засвоєння інформації, набуття певних умінь, розвиток тих чи інших якостей). При цьому не відіграє особливої ролі вікова група суб'єкта навчання (школяр, студент, доросла людина). Важливою є його підготовленість до виконання потрібної діяльності, високий рівень якої свідчить про завершення відповідного циклу освіти і можливість переходу до наступного. (Яскравим прикладом цього є ситуації, в яких люди будь-якого віку, у тому числі дорослі, виявляють безпорадність і потребують допомоги у процесі оволодіння новими для них складними системами логічних або практичних дій.)
Розрізняють такі види методів виховання:
Методи формування свідомості особистості;
Методи формування досвіду суспільної поведінки і діяльності;
Методи стимулювання поведінки і діяльності вихованців;
Методи контролю і аналізу ефективності виховного процесу.
Інші роботи з даної категорії: