Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми полягає в тому, що все життя дитини насичена грою, кожна дитина хоче зіграти в ній свою роль. У грі дитина не тільки отримує інформацію про навколишній світ, закони суспільства, красу людських відносин, а й вчиться жити в цьому світі, будувати взаємини з оточуючими, а це в свою чергу, вимагає творчої активності особистості, вміння тримати себе в суспільстві. Античний театр - театральне мистецтво Стародавньої Греції, Стародавнього Риму, країн Близького Сходу (VI ст. До н. Е.. IV-V ст. Н. Е..) У цю пору виникло європейське театральне мистецтво. У всіх народів світу давніх часів існують свята, пов'язані з щорічними циклами вмирання та відродження природи, зі збором врожаю. Ці обряди дали життя драмі і театру Греції, Риму. У Греції вони були присвячені богу Діонісу. Хор ряджених і заспівувач не просто виконували пісню, між ними виникав діалог, а значить - активна міміка, дія. У Римі на святах урожаю співалися веселі, потішні пісні, у яких рідко звучали актуальні теми, соціальні мотиви; виконувалися танці (пластична культура руху, жесту). Таким чином, біля витоків театру - народне мистецтво, що виникло як необхідний елемент в соціальній і духовній життя людей, як масове видовище.
Греки придумали представляти сказання про своїх богів і героїв у живих осіб, зрозуміли, як повчально і цікаво може бути театральне видовище. де замість оповідача перед слухачами виступали ті самі люди, про яких розповідається в казці (міфі). Від греків ми запозичили і саме слово «театр», яке по-грецьки вимовляється театрон і означає «видовище».
Гра – велике світле вікно, через яке в духовний світ дитини вливається потік уявлень, понять про оточуючий світ. «Гра – іскра, яка запалює вогник допитливості», – стверджував В.А.Сухомлинський.
В грі дитина не тільки отримує інформацію про оточуючий світ, про закони суспільства, про красу людських відносин, але й вчиться жити в цьому світі, будувати свої відносини, а це потребує творчої активності особистості (уваги, уяви, логіки, емоційної пам’яті, добре розвинутої мови, міміки), тобто вміння триматися в суспільстві.
Все життя дітей насичене грою. Кожна дитина хоче зіграти свою роль. Але як же це зробити? Як навчити малюка грати, брати на себе роль і діяти? Цьому допоможе театр.
Предметом дослідження є театралізована гра дітей дошкільного віку.
Об’єктом дослідження є формування гуманізму у старших дошкільників засобами театралізованих занять.
Мета дослідження - науково обґрунтувати позитивний вплив театралізованих занять на гуманістичне виховання старших дошкільників.
Завдання дослідження:
– визначити роль театралізованої діяльності в гуманістичному розвитку старших дошкільників;
– проаналізувати вимоги загально розвиваючих програм дитячого садка;
– визначити загальні методи керівництва театралізованою діяльністю дошкільників;
– – упорядкувати систему занять з метою розвитку театралізованих здібностей дошкільників;
– описати методичні рекомендації для вихователів, музичних керівників по організації театралізованої діяльності дітей дошкільного віку.