Зразок роботи
ВСТУП
Питання морально-естетичного виховання особистості являється актуальним для сучасного суспільства. Саме у формуванні молодих людей з необмеженими творчими потенціями, високим рівнем моральних принципів та розумово-вольовою активністю зацікавлена молода українська держава. Тому, визначаючи проблеми зміст і методи морально-естетичного виховання школярів юнацького віку, я спиралася перш за все, на концептуальні положення програми національної освіти про місце гуманістичних цінностей людства у вихованні молодої генерації.
З точки зору філософської методології, всі предмети і явища знаходяться між собою у незлічених взаємозв’язках, тобто, всі можливі зміни, які здійснюються в кожному предметі чи явищі окремо, в свою чергу, викликають нові зміни. Кожне окреме явище пов’язане з іншим безліччю переходів, зв’язків, впливів, що мають взаємних характер.
Проблема даного дослідження грунтується саме на засадах філософського принципу внутрішньої єдності етичного та естетичного, моралі і краси, і складає тим самим його концептуальну основу.
Розглядаючи взаємозв’язок морального та естетичного з філософських позицій, ми виявляємо при цьому внутрішню спорідненість, суттєву єдність етичної і естетичної сфер у відносинах людини до наслідків культурно-історичного процесу, до оточуючого середовища. З гуманістичної точки зору, прекрасним є те, що духовно підносить людину і робить її шляхетною. Якщо воно внутрішньо не пов’язане з прекрасним, тоді етичне не може бути визначене морально добрим. Тому розвиток особистості можливий лише при урахуванні взаємодії цих сторін виховання, коли міжособові відносини передбачають своє становлення не тільки через осмислення вірності вчинку, відповідності його моральним потребам суспільства, але й через естетичне переживання його краси і довершеності.
Проблемам співвідношення естетичного та моральнісного у своїх працях приділяли увагу наступні вчені: В.І.Толстих, І.І.Машковський), Т.Г.Аболіна, Л.Т.Левчук, А.М.Федя, В.А.Личковаха, Т.І. Домбровської, Р.Шульги, Е. Берк, Ф. Хатчесон, Е. Шефтсбері, Д. Юм, А. Сміт, Р. Прайс, Дж. Мур), Т.Б.Любимова, М.С.Каган, В.Г.Іванов, Н.Б.Берхін, О.Ф.Єремеєв, А.І.Титаренко, А.А.Гусейнов, Р.Г.Апресян, Г.П.Матяш, М.Ліфшиць, В.К.Вілюнас, Б.І.Додонов, Л.С.Виготський, Я.Рейковський, П.В.Симонов, К.Ізард, Г.М.Бреслав).
Актуальність роботи супроводжується тим що тема розкрита не повністю і має підґрунтя для подальшого дослідження.
Мета роботи проаналізувати моральне та естетичне виховання школярів.
Об’єкт дослідження – морально-естетичне виховання школярів.
Предмет дослідження – форми і методи формування культури поведінки.
Реалізація поставленої мети обумовила рішення наступних завдань:
1. Проаналізувати основні теоретичні основи морально-естетичного виховання;
2. Виявити особливості морального виховання у його зв’язку з художнім, конкретно-чуттєвим пізнанням;
3. Охарактеризувати естетичні форми моральних почуттів, особливості їх формування в культурно-історичній практиці;
4. Експериментально перевірити взаємозв’язок морального та естетичного виховання школярів 1-9 класів.
Курсова робота складається зі вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків.