Зразок роботи
ВСТУП
Проблема розвитку дитячих творчих здібностей є досить актуальною на сучасному етапі. Дослідження дозволяють відзначити необхідність та можливість розвитку творчих здібностей вже з молодшого шкільного віку.
Розвиток пізнавальної діяльності відбувається у процесі навчання і виховання. Воно формується в процесі взаємодії зі світом, за допомогою оволодіння в процесі навчання змісту матеріальної і духовної культури, мистецтва. Тому є можливість говорити про спеціальне, цілеспрямоване формування пізнавальної діяльності, про системний формуючий вплив.
Важливу роль у підготовці до творчої праці відіграє дошкільний заклад. Саме в цьому віці полягає психологічна основа для такої діяльності. Розвиваються уява і фантазія, творче мислення, виховується допитливість, активність, ініціатива, формуються вміння спостерігати й аналізувати явища, проводити порівняння, узагальнювати факти, робити висновки, практично оцінювати діяльність. Починають складатися і диференціюватися інтереси, схильності, формуються потреби, що лежать в основі творчості. Розвиток пізнавальної діяльності невіддільне від формування виконавських умінь і навичок. Чим різнобічне і досконаліше вміння та навички у людини, тим багатше його фантазія, реальніше задуми.
Загалом, ідея розвитку творчих здібностей індивідуума, як щойно було сказано, відповідає як його інтересам, так і загальнодержавним інтересам та інтересам людського суспільства взагалі. Насамперед, творча особистість заочно краще і легше пристосовується до побутових, соціальних та виробничих умов, ефективніше їх використовує і змінює відповідно до власних уподобань, переконань тощо.
Дбаючи про розвиток творчих здібностей у дітей, залучаючи їх до творчої праці, ми створюємо необхідні умови для розвитку всіх без винятку психічних якостей у дітей. Також залучення їх до творчої діяльності розкриває перед ними горизонти людських можливостей і сприяє правильному визначенню свого місця на широкому полі власних знань, умінь та здібностей.
Мета дослідження: визначити особливості пізнавальної діяльності молодших школярів.
Об’єкт дослідження: творче мислення.
Предмет дослідження: особливості розвитку пізнавальної діяльності у молодших школярів.
Гіпотеза дослідження: полягає в припущенні, що при створенні спеціально організованих занять у концепції закладу сприяють творчому розвитку, та розвивається творче мислення молодших школярів.
Задачі дослідження:
1. Провести теоретичний аналіз психологічної літератури з вивчення пізнавальної діяльності у дітей в ранньому віці;
2. Обґрунтувати загальну характеристику пізнавальної діяльності у молодших школярів;
3. Розглянути особливості та умови що сприяють розвитку пізнавальної діяльності молодших школярів;
4. Узагальнити результати дослідження про творче мислення у молодших школярів.
Методи дослідження: теоретичні методи – це теоретичний аналіз проблеми, систематизація наукових даних; емпіричні методи – спостереження, психодіагоностичні методики (Скорочений варіант образотворчої (фігурної) батареї тесту креативності П. Торранса; модифікаційні тести Гілфорда: субтест "Римування", субтест "Використання предметів", субтест "Словесна асоціація").
Матеріали дослідження можуть бути використані психологами, педагогами, робітниками дитячих садків, батьками.