Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність дослідження. Музичне виховання в дитячому садку має на меті розвивати, поглиблювати, удосконалювати музичні та творчі здібності дітей, збагачувати їх духовний світ. Тобто музика керує розвитком емоцій дитини, завдяки чому пробуджує у дітей вищі духовні почуття (любов до рідної природи, до свого народу, до національних культурних традицій, до рідних людей і до себе самого).
На сучасному етапі розвитку дошкільної педагогіки утвердився погляд на заняття як на форму педагогічного впливу на дітей, що поєднує розвивальний і виховний ефекти навчання, формує у дітей уміння активно опановувати знання і творчо використовувати їх за безпосередньої участі педагога, що сприяє набуттю досвіду спільної діяльності з дорослими й однолітками.
Запропоновані плани-конспекти в курсовому дослідження, передбачають проведення таких видів музичних занять, як: традиційне, домінантне, тематичне, комплексне.
Традиційне заняття – заняття, в ході якого поєднані всі запропоновані програмою види дитячої музичної діяльності: слухання, спів, музично-ритмічні рухи, гра на музичних інструментах.
Домінантне заняття – заняття, у якому домінує один із видів дитячої музичної діяльності.
Тематичне заняття – заняття, у зміст якого інтегровано музичну діяльність, під час якої діти навчаються розуміти музичні твори з трьох провідних аспектів («Які емоції та почуття передає та викликає музика?», «Про що розповідає музика?», «Як розповідає музика?»).
Комплексне заняття – заняття, що інтегрує кілька видів діяльності (здебільшого художніх): пісенну (або танцювальну), художньо-мовленнєву, образотворчу. Отже, певну тему розкривають через ці види художньої діяльності.
Музичний керівник проводить музичні заняття, свята, розваги за участю вихователя. Значну частину роботи з музичного виховання дітей вихователь здійснює тільки за допомогою музичного керівника та за умови його особистої участі. Тільки така співпраця буде плідною і допоможе цілеспрямовано розвивати музичні здібності дітей.
Запропоновані конспекти тематичних занять допоможуть музичним керівникам проводити заняття з музичного виховання дітей цікаво й захоплено, а також скласти власні конспекти до музичних занять.
Метою нашого курсового дослідження: дослідження особливостей видів музичних занять.
Виходячи з мети нашого дослідження перед нами постають наступні завдання:
1. На основі аналізу наукової літератури з’ясувати сутність проблеми проведення музичного заняття у дітей старшого дошкільного віку;
2. Розкрити виховний потенціал музичного мистецтва для дітей старшого дошкільного віку;
3. Теоретично обґрунтувати, розробити й експериментально перевірити ефективність проведення музичного заняття для дітей старшого дошкільного віку.
Об’єкт дослідження – форми музичної діяльності у дітей старшого дошкільного віку.
Предмет дослідження – педагогічні умови проведення музичного заняття для дітей старшого дошкільного віку.
Методи дослідження: теоретичні – аналіз наукових джерел з проблеми дослідження, нормативних і програмних документів, методи порівняння, систематизації, класифікації й узагальнення здобутих теоретичних та емпіричних даних.
Базою дослідження виступає дитячий навчальний заклад.