0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ЗОРОВОГО СПРИЙМАННЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ФУНКЦІОНАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ (ID:113460)

Тип роботи: магістерська
Дисципліна:Педагогіка
Сторінок: 88
Рік виконання: 2012
Вартість: 300
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП……………………………………………………..… 3 РОЗДІЛ 1. НАУКОВО-ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ РОЗВИТКУ ЗОРОВОГО СПРИЙМАННЯ У ДІТЕЙ З ПОРУШЕННЯМИ ЗОРУ..…...6 1.1. Фізіологічні основи зорового сприймання…….. 6 1.2. Зорове сприймання та його особливості при порушеннях зору.13 Висновки до першого розділу……………………..28 РОЗДІЛ 2. ВИВЧЕННЯ РІВНЯ РОЗВИТКУ ЗОРОВОГО СПРИЙМАННЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З КОСООКІСТЮ ТА АМБЛІОПІЄЮ…………….…..29 2.1. Методика вивчення рівня розвитку зорового сприймання у старших дошкільників з функціональними порушеннями зору….29 2.2. Результати експериментального дослідження 37 Висновки до другого розділу………………………….. 44 РОЗДІЛ 3. КОРЕКЦІЯ ЗОРОВОГО СПРИЙМАННЯ ДІТЕЙ СТАРШОГО ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ З ФУНКЦІОНАЛЬНИМИ ПОРУШЕННЯМИ.....46 3.1. Теоретико-методичні підходи до розвитку зорового сприймання дітей з порушеннями зору …………………46 3.2. Організація корекційно-педагогічної роботи з розвитку зорового сприймання старших дошкільників з косоокістю та амбліопією…60 3.3. Аналіз результатів формувального експерименту.66 Висновки до третього розділу……………………….… 68 ВИСНОВКИ…………………………………………………..…70 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ……………………72 ДОДАТКИ……………………………………………………….82
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
В процесі сприймання предметів і явищ навколишнього світу за допомогою зору людина отримує інформацію про форму, величину, колір предметів, їх просторове розміщення і ступінь віддаленості. Таку вичерпну інформацію ми отримуємо за допомогою різних функцій зору. До основних (базових) функцій зору відносяться: гострота зору, кольоророзрізнення, поля зору, характер зору, окорухова функція ті інші. Порушення будь-якої з цих функцій веде за собою порушення як в ході самостійного процесу, так і в результаті зорового сприймання.Зорове сприймання – це складна системна діяльність, що включає сенсорну обробку візуальної інформації, її інтерпретацію й категоризацію (Б.Г. Ананьєв, Л.А. Венгер, Л.С. Виготський та ін.). Ведучим в когнітивному розвитку дитини є формування зорового сприймання, що забезпечує контакти дитини із зовнішнім середовищем, її орієнтуванні в просторі, основи виховання і навчання (М.М. Безруких, Л.В. Морозова та ін.). Зорове сприймання є одним з чутливих і інтегральних показників оцінки розвитку дитини (М.М. Безруких), а його несформованість в цілому і окремих його компонентів створює специфічні проблеми розвитку і начання. Зорове сприймання, будучи складним системним процесом, включає різні операції: кодування і аналіз властивостей об'єкту, його мультімодальную конвергенцію, ідентифікацію (пізнання) об'єкту, оцінку його значущості, ухвалення рішення відповідно до мотиву і конкретного когнітивного завдання (Б.Г. Ананьєв). Первинний етап формування зорового сприймання полягає у виявленні об'єкту, розрізненні і виділенні його інформативних ознак (Б.Ф. Ломов), потім відбувається інтеграція в цілісне перцептивне утворення (А.В. Запорожец), тобто утворюється зоровий образ на основі комплексу сприйнятих ознак. Наступний етап – співвідношення сприйнятого образу з перцептивними і вербальними еталонами, що зберігаються в пам'яті (Л.А. Венгер). Оцінка міри збігу образу з еталонами пам'яті дозволяє виробити категоризацію, тобто прийняти рішення про клас, до якого відноситься об'єкт. Порушення у діяльності зорового аналізатора викликають у дитини труднощі у пізнавальній діяльності, обмежують її можливість. Дитина отримує меншу інформацію про довкілля (як в кількісному, так і в якісному відношенні), ніж діти з нормальним зором. Зрозуміло, що діти з порушеннями зором потребують особливих умов для повноцінного всебічного розвитку (О.Г. Литвак, І.С. Моргуліс, Л.І. Плаксіна, Є.П. Синьова, Т.П. Свиридюк та ін.). Предмет дослідження – зорове сприймання дітей з порушеннями зору. Об’єкт дослідження – організація процесу розвитку зорового сприймання у старших дошкільників з функціональними порушеннями зору. Мета магістерської роботи полягає у визначенні рівня розвитку зорового сприймання старших дошкільників з косоокістю та амбліопією. Мета роботи передбачає виконання наступних завдань. 1. Проаналізувати загальну та спеціальну психолого-педагогічну літературу з проблеми дослідження. 2. Вивчити рівень розвитку зорового сприймання у дітей старшого дошкільного віку з косоокістю та амбліопією. 3. Обґрунтувати методичні рекомендації та розробити систему дидактичних ігор та вправ для розвитку зорового сприймання дітей старшого дошкільного віку з косоокістю та амбліопією. Методи дослідження: бібліографічний метод, вивчення особових справ дітей, даних їх клінічного обстеження, вивчення документації по плануванню занять, спостереження за навчально-виховним процесом, бесіда, педагогічний експеримент та статистична обробка експериментальних даних. Теоретична значущість магістерського дослідження полягає у тому, що його основні положення та висновки сприяють глибшому розумінню значення розвитку зорового сприймання дошкільників з порушеннями зору. Практична значущість – матеріали магістерської роботи можуть бути використані в практиці роботи тифлопедагога спеціального дошкільного закладу для дітей з порушеннями зору. База дослідження – ДНЗ «Веселка» міста Бориспіль Київської області, группа для дітей з вадами зору. В дослідженні взяли участь 26 дітей із зоровим діагнозом – амбліопія або косоокість.
Інші роботи з даної категорії: