Державна політика у сфері освіти України (ID:1135812)
Зміст
ЗМІСТ
ВСТУП 3
РОЗДІЛ 1. 5
ТЕОРИТИКО- ІСТОРИЧНІ ФАКТОРИ ФОРМУВАННЯ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ У СФЕРІ ОСВІТИ 5
1.1. Державна політика у сфері освіти, її зміст, завдання, напрямки та предмет дослідження 5
1.2.Система повноваження, аналіз і формування державної політики у сфері освіти України 12
1.3. Роль органів управління освітою в реалізації державної політики в галузі освіти 20
РОЗДІЛ ІІ. 29
ОСНОВНІ ЕТАПИ ФОРМУВАННЯ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ В УКРАЇНІ В ГАЛУЗІ ОСВІТИ 29
2.1. Етапи формування державної політики у сфері освіти України 29
2.2. Процеси формування та здійснення державної політики у сфері освіти України 38
2.3. Нормативно-правові акти про освіту та їх вплив на формування державної політики в галузі освіти України 44
РОЗДІЛ ІІІ. 53
СУЧАСНА ДЕРЖАВНА ПОЛІТИКА У СФЕРІ ОСВІТИ УКРАЇНИ, ЇЇ ОСОБЛИВОСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ 53
3.1. Мета і пріоритетні напрямки державної політики у сфері освіти України 53
3.2.Особливості реалізації державної політики в галузі освіти на загальнонаціональному та регіональному рівнях 62
3.3.Перспективи розвитку державної політики в галузі освіти України 66
ВИСНОВКИ 71
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ 75
Зразок роботи
ВСТУП
Україна як європейська держава має багатющі історичні і правові традиції, які перебувають в процесі закономірного розвитку і потребують вирішення багатьох проблем, що спостерігаються у розбудові незалежної Української держави, зокрема в освітній сфері.
Кожна епоха розвитку людства висуває свої орієнтири навчання і виховання молодого покоління. Державне регулювання в галузі освіти в Україні є частиною процесів оновлення освітніх систем, що відбуваються останні 20 років у європейських країнах і пов’язані з визнанням значимості знань як рушія суспільного добробуту та прогресу.
Стратегічні напрями модернізації освіти і науки, значущість цих сфер у суспільному розвитку України визначаються об’єктивними тенденціями загальноосвітнього розвитку і тісно пов’язані з ними внутрішньодержавними процесами. Перехід людства від індустріального виробництва до науково-інформаційних технологій, формування суспільства знань об’єктивно висувають серед найбільших пріоритетів науку як сферу, що продукує нові знання і освіту, як сферу, що долучає до знань суспільство в цілому і кожну людину зокрема. Саме від рівня розвиненості людини все більше залежатиме успіх будь-якої виробничої діяльності й життєдіяльності взагалі.
Європейські країни розпочали ґрунтовну дискусію навколо того, як озброїти людину необхідними вміннями та знаннями для забезпечення її гармонійної взаємодії з технологічним суспільством, яких компетентностей необхідно навчити і як, що має бути результатом навчання.
Отже, безсумнівно є необхідність подальшого реформування освітньої галузі в Україні на основі європейського та вітчизняного досвіду, а також зясуваня ролі й місця освіти України в системі освіти світу, здійснення аналізу основних принципів організації освітнього процесу в контексті світового досвіду для подальшого використання у процесі вдосконалення освітньої системи в Україні, розробки освітньо-правових рекомендацій щодо подолання її недоліків.
Об’єктом дослідження є державне регулювання діяльності у сфері освіти.
Предметом дослідження є державне регулювання діяльності управління освіти в Україні.
Метою дослідження є висвітлення теми „ Державне регулювання діяльності у сфері освіти, виявлення основних принципів організації освітнього процесу в Україн.
Реалізація поставленої мети передбачає розв’язання таких завдань:
1. Теоретично обґрунтувати поняття „державна освітня політика”.
2. Описати історію розвитку освітнього законодавства.
3. Окреслити й проаналізувати законодавчо-правове регулювання в галузі освіти (дошкільної, середньої, професійно-технічної, вищої та післядипломної.
4. Виокремити пропозиції щодо удосконалення освітньої галузі через удосконалення контролю з боку держави.
При написанні магістерської роботи використовувалися такі методи дослідження: описовий, спостереження, індуктивний, порівняльного та кількісного аналізу
Матеріалом дослідження стали такі документи: Конституція України,
Практичне значення. Результати дослідження можуть бути використані в роботі місцевих органів упраління освітою для удосконалення регіональної нормативної бази, забезпечення умов розвитку освіти на місцевому рівні.
Обсяг і структура магістерського дослідження. Робота складається зі вступу, з основних розділів, висновків та списку використаних джерел.
Інші роботи з даної категорії: