Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність даної проблеми полягає в тому, що реалізація регіонального компоненту сприяє набуттю учнями нових знань. Аналіз шкільної практики показує, що при вивченні регіонального компоненту учнів вдосконалюють свої здібності.
У процесі модернізації української освіти велика увага приділяється варіативної складової змісту загальної освіти. Відповідно до принципу варіативності, нормативно - правовими документами передбачено можливість включення до змісту загальної освіти регіонального компоненту.
Враховуючи, що в процесі модернізації українська освіта повинна забезпечити процеси розвитку країни, а значить сприяти вирішенню завдань переходу до демократичного і правової держави, до ринкової економіки, подолання небезпеку відставання країни від світових тенденцій економічного і суспільного розвитку, регіональний компонент змісту загальної освіти повинен бути гармонійно пов'язаний з вирішенням цих завдань.
Концептуальне оформлення досвіду реалізації регіонального компонента - вміст загальної освіти передбачає вибір прийнятних методологічних і теоретичних основ концептуальної роботи. Вибрані підстави зумовлюють слідства проблемного характеру. Вирішення проблем дозволяє прогнозувати можливість досягнення поставлених цілей модернізації української освіти з урахуванням регіональної специфіки.
В останні роки все впевненіше набирає сили процес реалізації регіонального компоненту , який реалізується як принцип культуро відповідності виховання, що виконує стимулюючу роль і для розвитку самої педагогіки як науки, і для вдосконалення педагогічної практики . « Конвенція про права дитини» (1989) визнає дитини повноцінної і повноправною особистістю як самостійного суб'єкта суспільства у всьому комплексі громадянських, політичних, юридичних, соціальних та культурних прав незалежно від раси, кольору шкіри, мови, релігії, національного, етичного походження. Освіта повинна бути спрямована на підготовку дитини до свідомого життя у вільному суспільстві в дусі розуміння миру, терпимості і дружби між усіма народами , етнічними , національними і релігійними групами , а також особами з корінного населення.
Об'єкт дослідження: процес реалізації регіонального компонента початкової освіти .
Предмет - реалізація регіонального компоненту в початковій школі.
Гіпотеза: якщо в процесі навчання школярів реалізується регіональний компонент, то це забезпечує високий рівень знань з предмета, розвиває творчі здібності учнів, виховує любов до рідного краю.
Сформульовані об'єкт, предмет і гіпотеза дослідження визначають його завдання:
1. Провести аналіз процесу утримання регіональних програм;
2. Виявити особливості змісту регіональних програм;
3. Розглянути цілі освіти та структурні елементи змісту загальної освіти.
4. Розглянути досвід реалізації регіонального компонента змісту загальної освіти.
Теоретична значущість дослідження:
- Теоретично обґрунтовано та змістовно розкрито поняття « регіональний компонент » ;
- Розкрито мету , завдання і зміст програм регіонального компоненту в молодшому шкільному віці.
Практична значущість дослідження полягає в тому , що :
- Змістовно і процесуально розкрито зміст процесу реалізації регіонального компонента початкової освіти та може реалізуватися в практиці роботи шкіл ;
- Матеріали дослідження можуть бути використані в системі підвищення кваліфікації фахівців початкової освіти;
Структура роботи складається з вступу , двох розділів, висновків , списку літератури та додатку.