Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність дослідження. Сьогодні в умовах величезних змін у соціальному, економічному та політичному житті України постала проблема радикальної перебудови у сфері освіти та виховання, мета якої – формувати гармонійно досконалу, творчу особистість, яка спроможна до самовизначення, до самореалізації та самовдосконалення.
Швидкий розвиток науки, зростання обсягів нової інформації вимагають від школи підготовки активних, самостійних людей із розвиненими творчими здібностями, гнучким розумом, швидкою реакцією на все нове. У час непомірного зростання інформаційного потоку одним із засобів пізнання світу може стати читання, адже, за свідченням вчених, від 90 до 95% інформації людина одержує завдяки зоровому сприйняттю тексту.
Видатний український педагог В.О.Сухомлинський стверджував, що без високої культури читання немає ні школи, ні справжньої розумової праці. Читання – основа всіх наук, розвиток інтелекту.
Дійсно, на нашу думку, неможливо переоцінити значення читання. Адже, читання – важлива передумова для навчання всіх предметів. Читання як особливий вид діяльності відкриває великі можливості для розумового, естетичного і мовленнєвого розвитку. Тому навчання читання, аналізу й розуміння текстів є основою розвитку та вдосконалення таких видів мовленнєвої діяльності, як аудіювання, говоріння, письмо.
Питання ролі читацьких навичок у навчанні школярів і засобів їх формування є предметом педагогічних і психологічних досліджень, які здійснювали О.Я.Савченко, Л.А. Свінкова, Г.Я. Бабенко, В.І. Лозова, А.М. Алексюк, А.І. Зільберштейн, Н.Ф. Скрипченко, М.С. Вашуленко, І.П. Ґудзик, І.Т. Федоренка, В.М. Зайцева, В.І. Кузнецової, Є.Г. Сарапулової, в яких висвітлюються питання визначення основних методів організації дитячого читання і шляхів формування читацьких навичок в сучасній школі.
Метою курсової роботи є дослідження шляхів вдосконалення навичок читання в початкових класах.
Для досягнення цієї мети виконуються такі завдання:
1. формування в учнів навичок читання як виду мовленнєвої діяльності;
2. розвиток зв’язного мовлення;
3. вироблення у школярів уміння працювати з художніми текстами;
4. формування потреби в самостійному читанні книжок, розвиток інтересу до творчості письменників, майстрів мистецтва слова;
5. розвиток читацької самостійності учнів.
Об'єкт дослідження: психолого-дидактичні основи процесу формування читацьких навичок.
Предмет дослідження: проблемні аспекти формування читацьких навичок молодших школярів.
Гіпотеза курсового дослідження є: процес формування навички швидко читання в початковій школі буде ефективнішим, якщо він ґрунтується на системі спеціально відібраних вправ, що сприяють усвідомленому сприйняттю художнього тексту, а також за умови їх систематичного та послідовного використання на уроках читання.
Методи дослідження. У процесі написання курсової роботи використовувалися теоретичні та емпіричні методи дослідження. Основними методами стали: аналіз психолого-педагогічної літератури, спостереження, протоколювання уроків та психолого-педагогічний експеримент.
Структура дослідження. Курсова робота складається зі вступу, теоретичного та практичного розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків.