Зразок роботи
Актуальність теми. Дошкільне навчання дітей іноземної мови вже досить поширене. У сфері освітніх послуг у багатьох дошкільних навчальних закладах створено групи з вивчення англійської мови для учнів першого класу середньої школи. Педагогічною наукою і педагогічною практикою доведено, що правильне методичне та лінгвістичне навчання стане важливим чинником прискорення інтелектуального розвитку дітей, допоможе їм засвоїти мінімум іншомовного матеріалу, створить передумови успіху в школі. Педагоги, які займаються дошкільним навчанням англійської мови, стикаються з багатьма складними проблемами. З якого віку починати вивчати англійську мову, до якого рівня вивчати англійську, як будувати навчальний процес, які форми та методи використовувати, якими мають бути результати навчання.
Вивчення іноземної мови є не обов’язковою, але доцільною частиною дошкільної освіти. Таке навчання є важливим засобом для гармонійного розвитку особистості та формування життєвої компетентності. Правильна побудова процесу навчання з педагогічної та лінгвістичної позицій сприяє реалізації змісту різних сфер життєдіяльності дитини, які складаються з основних компонентів дошкільної освіти («Я», «Людина», «Культура», «Природа»), має самостійне освітнє значення. Діти, які вивчають іноземну мову за рік-два до шкільного віку, успішніше вчаться в школі і краще на заняттях іноземною мовою, якщо це навчання методично і правильно організовано.
Навчання англійської мови для дітей дошкільного віку є особливим навчальним заняттям. У процесі навчання мова є не тільки предметом навчання, а й провідним засобом навчання. У процесі навчання діти не засвоюють компоненти незнайомої мови, а одразу оволодівають нею як засобом спілкування.
Навчання відбувається в штучних двомовних умовах, які відрізняються від природних білінгвальних середовищ і викликають додаткові труднощі. Усі діти спочатку з радістю починають вивчати нову мову, але через кілька уроків більшість із них можуть втратити цей інтерес. Адже у дошкільнят ще не сформований той тип мотивації, який би дозволив їм зрозуміти, наскільки знання іноземної мови буде важливим у майбутньому дорослому житті.
У більшості дітей старшого дошкільного віку психічні та фізичні процеси розвиваються до рівня, який створює передумови для забезпечення систематичного вивчення іноземної мови. Теорія та практика навчання доводять, що діти п’яти-шести років можуть плавно опановувати англійську мову, не втрачаючи інтересу до навчання. Це тому, що до шкільного віку кожна дитина «є експертом у вивченні будь-якої іноземної мови», а правильно організоване навчання сприяє прискоренню формування важливих психологічних процесів і формуванню нових психологічних якостей особистості.
Загальновідомо, що одним із шляхів удосконалення вивчення англійської мови є використання ігор, які можуть підкреслити володіння учнями фонологічною діяльністю (а не мовним матеріалом, як використання ігор із змагальними елементами). Реалізувати основні принципи комунікативно-орієнтованого навчання допомагають рольові ігри. Вони сприяють підвищенню мотивації учнів до вивчення іноземної мови, дозволяючи моделювати реальні ситуації спілкування з урахуванням психологічних і вікових особливостей учнів, їх інтересів і нахилів, сфери діяльності. Виховна функція ігор відома давно. Як засіб навчання, відомі викладачі кажуть, що її потенціал величезний. Ігрова форма у навчальній програмі активізує діяльність учнів, може розкрити інтелектуальні та творчі здібності дитини.
Метою курсової роботи є дослідження особливостей використання гри під час вивчення англійської мови в ЗДО.
Предмет дослідження - гра як засіб навчання англійської мови в ЗДО.
Об’єкт дослідження - ігрова діяльність на заняттях англійської мови в ЗДО.
Завдання курсової роботи:
Дослідити зміст і значення гри в навчальній діяльності;
Обґрунтувати доцільність та використання ігор на заняттях іноземної мови;
Дослідити різновиди ігор які застосовуються для навчання англійської мови дошкільнят в ЗДО.