Зразок роботи
ВСТУП
У наш час стрімких змін суспільству потрібна школа, яка надає не тільки знання, як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті, може підготувати людину, що відрізняється високим рівнем творчості та професіоналізму, має моральну позицію, широку компетенцію. Нині одним з критеріїв випускника навчального є високий рівень знань, що включає достатню базу для наступного продовження освіти. А щоб випускник відповідав цим вимогам, в процесі навчання необхідно закласти основи цілісного підходу до вивчення процесів, що відбуваються у суспільстві, виробництві, навколишньому світі тощо.
Одним із шляхів реалізації нового державного стандарту є проведення інтегрованих уроків. Адже саме на них, крім формування та розвитку предметних компетентностей з інформатики, відбувається їх застосування на практиці.
Інтегрований урок – це урок, який проводиться з метою розкриття загальних закономірностей, законів, ідей, теорій, відображених у різних науках і відповідних їм навчальних предметах.
Інтеграція (від лат. іnteger – повний, цілий) – це об’єднання в ціле раніше ізольованих частин. Інтегровані уроки ставлять за мету об’єднати споріднені блоки знань із різних навчальних предметів навколо однієї теми з метою інформаційного та емоційного збагачення, сприйняття, мислення, почуттів учнів. Це дає можливість пізнавати явище з різних боків, досягнути цілісності знань[1].
Сутність інтеграції, її форми і види розкриті в працях Я.А.Коменського, Й.Г.Песталоцці, К.Д. Ушинський та ін. Аналіз психолого-педагогічних досліджень дозволяє стверджувати, що втілення в освітню практику інтегрованого підходу створює сприятливі умови для формування цілісного образу світу, прояву творчості дитини й учителя. Інтегроване навчання дає свободу вибору теми, змісту, засобів, які використовуються в організації навчання школярів.
Уроки інформатики - це універсальна сполучна ланка, що дозволяє «поєднати» практично всі шкільні дисципліни. При цьому інтеграційний характер курсу реалізується в рамках вимог обов'язкового мінімуму змісту середньої загальної освіти.
Інтеграція інформатики з іншими загальноосвітніми предметами є реальною необхідністю. Така інтеграція є засобом розширення можливостей шкільної освіти, способом методичного збагачення педагога і підвищення якості навчання. Введення інтеграції предметів в систему освіти дозволить вирішити завдання, поставлені в даний час перед школою і суспільством в цілому.
Отже, значущість проблеми інтегрованих знань в процесі вивчення інформатики та відсутність дидактико-методичних засобів використання інтегрованих підходів у викладанні інформатики в школі і обумовили вибір теми курсової роботи: " Методика проектування інтегрованих уроків з інформатики".
Об’єкт дослідження – інтегровані уроки.
Предмет дослідження – реалізація інтегрованого навчання у початковому курсі інформатики у НУШ
Мета курсової роботи – дослідити методику реалізації інтегрованого навчання у початковому курсі інформатики у НУШ.
Структура роботи. Курсова робота складається зі вступу, двох розділів, висновків та списку використаних джерел і літератури.