Зразок роботи
Актуальність теми. Казки – один із найбільш популярних жанрів серед дітей. Казка – активне естетичне мистецтво, яке захоплює усі сфери духовного життя дитини: розум, почуття, уяву, волю. Казковий жанр розвиває мислення кожної дитини, сприяє створенню інтелектуальної атмосфери в дитячому колективі. Казка в школі здатна виконати не лише виховні, а й розвивальні та навчальні завдання. За правильної організації процесу роботи над казкою учні зможуть істотно покращити мислення, увагу, пам'ять, мовленнєвий розвиток тощо. Досвід використання інтерактивних технологій на уроках літератури свідчить про важливість високої загальної культури самих учителів. Саме інтерактивне навчання є дуже складним розумовим, психологічним, методичним феноменом. Ефективна організація взаємодії учнів на основі навчального матеріалу може стати потужним чинником підвищення інтересу до навчальної діяльності в цілому.
У психологічній практиці до використання казок зверталися такі відомі психологи: P.O. Азовцева, Е. Берн, І. В. Вачков, А. В. Гнезділов, І. Герден, В. В. Давидов, Т. Д. Зінкевич - Євстигнєєва, М. К. Особина, Б. Ельконін, Н. Пезешкіан, Є. Г. Петрова, Ж. Піаже, Д. М. Соколов, M.Л. фон Франц, Е. Фромм, Е. Еріксон, К. Юнг та багато інших.
Дослідженню проблеми інтерактивних методів навчання приділили увагу О. Біда, П. Дошковський, О. Єльнікова, Н. Коломієць, Л. Кратасюк, Н. Леонова, О. Новиченко, Н. Побірченко та інші.
Використання методики вивчення казок народів світу з використанням інтерактивних технологій для учнів 5 класів є актуальною проблемою, що обумовило мій вибір теми курсової роботи.
Мета дослідження – методичне обгрунтування використання методики вивчення казок народів світу з використанням інтерактивних технологій для учнів 5 класів.
Реалізація поставленої мети зумовила потребу у розв’язанні таких завдань дослідження:
вивчити сутність поняття народна казка, специфіка казок народів світу;
розглянути психологічно-педагогічні основи використання інтерактивних технологій у процесі вивчення народної казки в 5 класі;
дослідити проблеми в методиці викладання літератури;
розглянути особливості вивчення народної казки на уроках в 5 класі;
дослідити можливість розширення і поглиблення знань учнів про народну казку в ході позакласної роботи.
Об’єктом дослідження є процес вивчення казок народів світу з використанням інтерактивних технологій у 5 класі.
Предметом дослідження є використання інтерактивних технологій в методиці викладання літератури.
Для досягнення мети і вирішення поставлених задач були використані наступні методи: теоретичні – вивчення та аналіз філософської, психологічної, педагогічної, методичної літератури та узагальнення одержаної інформації з метою дослідження сутності, структури і особливостей використання методики вивчення казок народів світу з використанням інтерактивних технологій для учнів 5 класів; теоретичне узагальнення педагогічного досвіду з означуваної проблеми; розробка змісту та методичної системи роботи з обраної теми.
Методологічна основа курсової роботи базується на здобутках теорії і практики щодо використання методики вивчення казок народів світу з використанням інтерактивних технологій.
Практичне значення курсової роботи полягає у тому, що сформульовані в ній висновки можуть бути використані вчителем в практичній діяльності на на уроках літератури в 5 класі