Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність теми. Одним із основних завдань початкової школи є розвиток дитячої особистості засобами читацької діяльності, формування читацької компетентності молодших школярів, ознайомлення їх з дитячою літературою як мистецтвом слова, підготовка до систематичного вивчення курсу літератури в основній школі. Перед початковою школою стоїть завдання становлення і розвитку якостей дитини-читача здатної до самостійної читацької, творчої діяльності, здійснення її мовленнєвого, літературного, інтелектуального розвитку; формування морально-естетичних понять; збагачення почуттів, виховання любові до мистецтва слова, потреби у систематичному читанні. У сучасних умовах спостерігається загострення проблеми впровадження формувального оцінювання, що, в свою чергу, викликало необхідність у вивченні педагогічних умов, інструментів та технік формувального оцінювання молодших школярів. Саме тому наше дослідження присвячено питанню організації формувального оцінювання на уроках літературного читання.
Проблеми виховання та розвитку особистості через літературну освіту проаналізовано у працях М. Бахтіна, Т. Завгородньої, Д. Овсяненко-Куликовського, Є. Пасічника, Н. Побірченко, Н. Скрипченко, Б. Степанишина, П. Флоренського, П. Хропко. Науково-методичні засади формувального оцінювання висвітлено у працях вітчизняних і зарубіжних дослідників, зокрема В. Вембер, Н. Ларіонової, О. Локшиної, О. Онопрієнко. Проблему ролі формувального оцінювання для відслідковування розвитку компетентностей учнів у процесі навчання окремих предметів продемонстровано у працях: О. Барни, Н. Морзе, О. Пометун, Т. Ремех, А. Фасолі та ін.
Разом з тим саме питанням організації формувального оцінювання на уроках літературного читання приділяється недостатньо уваги.
Об’єктом дослідження є процес організації формувального оцінювання на уроках літературного читання у 4 класі.
Предметом дослідження є теоретичні, методологічні та практичні аспекти організації формувального оцінювання в молодший школі.
Мета дослідження – є теоретичне обґрунтування та експериментальна перевірка ефективності формувального оцінювання досягнень молодших школярів на уроках літературного читання.
Реалізація поставленої мети зумовила потребу у розв’язанні таких завдань дослідження:
надати характеристику базових понять дослідження;
розглянути особливості розвитку літературного читання дітей молодшого шкільного віку в психологічних і педагогічних джерелах;
запропонувати методику проведення формувального оцінювання на уроках літературного читання;
проаналізувати результати проведеного дослідження.
Для досягнення мети і вирішення поставлених завдань були використані такі методи: теоретичні – вивчення та аналіз джерел із організації формувального оцінювання, психологічної, педагогічної, методичної літератури та узагальнення одержаної інформації з метою дослідження сутності, структури і особливостей організації формувального оцінювання на уроках літературного читання; теоретичне узагальнення педагогічного досвіду з означуваної проблеми; розробка змісту та методичної системи роботи з обраної теми.
Структура роботи. Робота складається зі вступу, чотирьох розділів, висновків, списку використаних джерел та додатків.
Загальний обсяг роботи – 37 сторінок. З них список використаних джерел – 3 сторінки (у переліку 25 джерел).