Зразок роботи
ВСТУП
Людина народжується в соціумі і розвивається за її законами. Одним з яких є встановлення різноманітних комунікаційних зв’язків з іншими людьми. Вчитель за своїм професійним становищем потрапляє в середовище надвисокої комунікативної активності. Це спілкування з колегами, адміністрацією школи, учнями та їх батьками тощо. І знаходячись в такому напруженому стані, його діяльність часто опиняється на межі міжособистісної напруги, що створює незручність, непорозуміння, сутички – так звані бар’єри в спілкуванні.
Аналіз основних бар’єрів педагогічного спілкування дав змогу виявити, що вони змінюють і саму комунікативну ситуацію, яка загострює особистісні та функціонально-рольові позиції, внаслідок чого в системі взаємодії вчителів, учнів та їх батьків має місце явище педагогічного конфлікту.
Однією з передумов встановлення продуктивної взаємодії між учителем і учнями є .....
Проблематикою перешкод, з якими людина, а конкретно вчитель, стикається в діяльності та спілкуванні, є однією з складних та педагогічно значущих проблем, тому питання залишається актуальним й на сьогодні. І його вирішенням займається багато відомих вчених, таких як Кан-Калик В. А. , Климов Є. А. , Кузьміна Н. В. , Леонтьєв О. Н. , Лобанов А. О. , Ломов Б. Ф. , Маркова А. К. , Паригін Б. Д. та ін....
Об’єктом дослідження курсової роботи є педагогічні конфлікти в навчально-виховному процесі.
Предмет дослідження – способи вирішення та .....
Метою дослідження є встановлення залежності між застосуванням прийомів підвищення комунікативних навичок вчителя та його здатністю .....
В процесі визначення об’єкта, предмета та мети досліджуваної теми ми зробили припущення про те, що використання ігрових методів та інших прийомів вирішення конфліктних ситуацій сприяє .....
Завдання:
1. Проаналізувати наукові джерела з проблематики виникнення і вирішення ......
2. Розкрити сутність педагогічного конфлікту та його влив на ....
3. Дібрати систему прийомів, спрямованих на підвищення ....
Методами дослідження було обрано: аналіз та узагальнення літературних джерел за обраною темою, бесіда, спостереження.
Курсова робота складається із вступу, двох розділів, висновків, списку використаних джерел.
.........
РОЗДІЛ 1. ТЕОРЕТИЧНИЙ АНАЛІЗ ПРОБЛЕМИ ПЕДАГОГІЧНИХ КОНФЛІКТІВ ТА ШЛЯХІВ ЇХ ПОДОЛАННЯ
1.1. Педагогічні конфлікти: види, причини виникнення
Конфлікти у педагогічних колективах за своєю природою є міжособистісними. Вони пов’язані з порушенням взаємозв’язків у процесі спільної педагогічної діяльності.
Це можуть бути ділові зв’язки між учителями, керівниками з приводу педагогічної діяльності, а також “рольові зв’язки”, що виникають з необхідності дотримання правил, норм, відповідно до фахової етики. Можливі вони й у сфері особистісних взаємозв’язків між педагогами у процесі спільної діяльності. Залежно від них виділяють три групи конфліктів у педагогічному колективі [13]:
1. Фахові конфлікти. Виникають як реакція на порушення ділових зразків, появу перешкод на шляху до мети у професійно-педагогічній діяльності. Є наслідком некомпетентності вчителя, нерозуміння мети діяльності, безініціативності в роботі та ін.
2. Конфлікти сподівань (очікувань). Їх породжує невідповідність між поведінкою педагога і нормами взаємовідносин у педагогічному колективі (нетактовність стосовно колег і учнів, порушення норм фахової етики, невиконання вимог колективу). Виникають при порушенні взаємозв’язків «рольового» характеру.....
...........
РОЗДІЛ 2. ПРАКТИЧНИЙ АСПЕКТ ВИКОРИСТАННЯ ПРИЙОМІВ
ТА МЕТОДІВ ВИРІШЕННЯ КОНФЛІКТНИХ СИТУАЦІЙ
2.1. Профілактика конфліктних ситуацій у педагогічних колективах
Важливим засобом управління конфліктами є їх профілактика, яка полягає в такій організації життєдіяльності суб’єктів соціальної взаємодії (членів колективу), що виключає чи зводить до мінімуму ймовірність їх виникнення. У конфліктологічних джерелах під запобіганням конфліктам (або їх профілактикою) розуміється організація взаємодії та існування людей, що виключає чи зводить до мінімуму ймовірність виникнення конфліктів між ними. Мета профілактики (запобігання) – створення таких умов діяльності та взаємодії людей, які б мінімізували ймовірність виникнення чи деструктивного розвитку суперечностей між ними [3]. Аналіз літературних джерел (А. Анцупов, Г. Ложкін, Н. Повякель, А. Тимохіна, А. Шипілов та ін.) свідчить про те, що проблема профілактики конфліктів в останні роки набуває особливої актуальності і практичної значущості, що зумовлено, передусім, трудоємкістю безпосереднього розв’язання вже розгорнутих конфліктів. Запобігти конфліктам значно легше, ніж конструктивно розв’язати їх. Профілактика потребує менших витрат сил, засобів, часу і запобігає навіть тим мінімальним деструктивним наслідкам, які має будь-який конструктивно розв’язаний конфлікт [2]. Зазначимо, що діяльність із запобігання конфліктам можуть здійснювати самі члени колективу, його керівники. Як стверджують А. Анцупов та А. Шипілов, вона може бути здійснення за такими напрямами. По-перше, зазначимо, що створення об’єктивних умов, що перешкоджають виникненню і деструктивному розвитку передконфліктних ситуацій у колективі, організації, очевидно, є неможливим. Проте створити об’єктивні умови для мінімізації їхньої кількості і вирішення неконфліктними способами не тільки можливо, але й необхідно. По-друге, доцільною є оптимізація організаційно-управлінських умов створення і функціонування колективу. Не менш важливими напрямами є усунення соціально-психологічних причин конфліктів; блокування особистісних причин виникнення конфліктів. Зазначимо, що........
.............
ВИСНОВКИ
Проблема конфліктів в педагогічній діяльності посідає значне місце в системі навчання та виховання молоді та суттєво впливає на ефективність і результативність такого процесу. Від того, як організована робота учнів, який психологічний клімат домінує в класі, яка специфіка спілкування вчителів між собою залежить не лише навчальна успішність молодшого школяра, а й його самопочуття, бажання йти о школи, до класу, навчатися, отримувати знання.
В ході виконання курсової роботи ми вирішували поставлені на початку дослідження завдання.
Проаналізувавши наукові джерела з проблематики виникнення і вирішення питань конструктивної взаємодії між вчителем та учнями як основи успішності педагогічної праці ми з’ясували ...........
Дана курсова робота не вичерпує всіє глибини та змісту обраної нами проблематики, але вважаємо корисними результати і висновки, отримані під в ході розгляду та аналізу наукових джерел та дослідження практичного аспекту.
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ
1. Анпілогова Ю. Джерело конфліктів у системі «Педагог-учень» / Ю. Анпілогова // Завуч. – 2005. – №8. – С. 7-10.
2. Вечков И. Типология отношений «учитель-ученик» / И. Вечков // Відкритий урок: розробки, технології, досвід. – 2005. – №7-8. – С. 21-24.
.....
23. Чухілевич О. Конструктивне вирішення конфліктів / О. Чухілевич // Психолог. – 2007. – №25-27. – С. 63-67.
24. Анцупов А.Я. Профилактика конфликтов в школьном коллективе / А.Я. Анцупов. – М.: Гуманит изд. центр ВЛАДОС, 2003.
25. Ложкин Г.В. Практическая психология конфликта: учебн. пос. – 2-е изд., стереотип / Г.В. Ложкин, Н.И. Повякель. – К.: МАУП, 2002.
ДОДАТКИ
Додаток А
КОНФЛІКТ – краще уникнути
Мета. Виробляти в учнів уміння виходити з конфліктних ситуацій; виховувати почуття власної гідності, честі, чесності, поваги до людей, доброту, любов до життя, до ближнього, співчуття, милосердя.
Обладнання. Опорний плакат-схема, виставка книг відомих психологів, філософів.
Вступне слово учителя.
Усі ми люди на цій великій Землі. Всі ми — .............