Зразок роботи
Висновок
Проаналізувавши наукові джерела з досліджуваної проблеми, ми прийшли до наступного висновку.
Якими б своєрідними, оригінальними не були національні системи освіти і виховання дітей дошкільного віку, всі вони мають у своїй основі універсальні засади і принципи, репрезентують єдину і цілісну систему дошкільного виховання і навчання як загальноцивілізаційний феномен. Кожна країна має свої риси і специфіку у змісті і організації дошкільної освіти – це стосується і виховання дітей раннього віку, яке для більшості країн на початку XXI ст. є одним з першочергових завдань у розвитку системи дошкілля.
Виявлено, що ряд країн (Франція, США) реалізують на практиці ідеї раннього виховання, інші (Польща) – тільки започатковують ранню освіту і знаходяться у стадії накопичення теоретичного і практичного досвіду. У різних країнах світу початок раннього навчання у дошкільних установах коливається: від самого народження (Велика Британія, Японія), з 1-річного (Швеція), з 2- річного віку (Франція, США), а у деяких країнах – з трьох років.
Навчання і розвиток дітей раннього віку відбувається на базі різноманітних дошкільних закладів, типи яких в кожній країні різняться і мають свої відмінності як у назві закладу, так і в організації роботи з дітьми. Більшість дошкільних установ є державними, інші – приватними, сімейними та ін., що утримуються благодійними, релігійними організаціями, підприємствами, фондами, особами. Поряд з традиційними дитячими установами – материнськими школами (Франція, Німеччина), дитячими садками та яслами (Японія) у країнах виникли альтернативні дошкільні установи – ігрові групи, школи для малят (США), центри догляду, клуби матері та дитини (Велика Британія) та ін., в яких діти раннього віку знаходяться від кількох годин до повного дня.
Зміст освіти і виховання у країнах світу визначається державними документами. Важливо відмітити посилену увагу деяких країн до питань раннього навчання дітей, про що свідчить розробка державами і різними організаціями міжнародних, регіональних і місцевих програм і проектів для дітей раннього віку, їх навчально-методичного забезпечення.
У змісті дошкільної освіти всіх країн естетичний (мистецький) компонент займає важливе місце. Його складають різні види діяльності дітей, в яких формуються компетентності дітей, творчі уміння у музичній, образотворчій, драматичній діяльності, ручній праці та ін.