Зразок роботи
ВСТУП
Криза патріотичного виховання шкільної молоді веде до духовно-моральної кризи суспільства. Тому виховання патріотизму у школярів як найважливішої духовно-моральної й громадянської цінності є важливим завданням загальноосвітньої школи. Пріоритетна роль в умовах розбудови української держави належить патріотичному вихованню. Про це свідчать державні документи: Державна національна програма «Освіта» («Україна ХХІ століття»), Указ президента «Про заходи щодо розвитку духовності, захисту моралі та формування здорового способу життя громадян», «Концепція громадянського виховання особистості в умовах розвитку української держави», «Концепція патріотичного виховання учнівської молоді», Національній доктрині розвитку освіти України, де визначені стратегічні завдання виховання в особистості любові до Батьківщини, усвідомлення нею свого громадянського обов’язку на основі національних і загальнолюдських духовних цінностей, утвердження якостей громадянина-патріота. Метою статті є розкриття сучасних форм і методів патріотичного виховання молодших школярів (методу проектів) у позаурочній діяльності. Важливе значення для дослідження проблеми патріотичного виховання школярів, особистості взагалі, має етнопедагогічна спадщина вчених, діячів культури, педагогів, письменників України: М. Драгоманова, М. Коцюбинського, Лесі Українки, І. Фран- ка, Т. Шевченка тощо.
Класики педагогічної науки Г. Ващенко, О. Духнович, А. Ма- каренко, О. Огієнко, С. Русова, Г. Сковорода, В. Сухомлинський, К. Ушинський, Я. Чепіга та інші у своїх працях розглядали актуальні для свого часу проблеми розвитку патріотичних почуттів школярів як складової частини національної системи виховання, висували ідею виховання «свідомого» громадянина, патріота своєї Батьківщини. Патріотизм сьогодні стає нагальною потребою і держави, і кожної особистості, яка своєю активною любов’ю до Вітчизни прагне досягти взаємної любові від неї з метою створення умов для вільного саморозвитку і збереження індивідуальності; і суспільства, яке сприятиме саморозвиткові кожної особистості, становленню її патріотичної самосвідомості на моральній основі. Актуальність патріотичного виховання обумовлена процесом становлення України як суверенної демократичної держави. При цьому слід враховувати, що Україна є поліетнічною державою. Тому об’єднання різних етносів України, розбудова суверенної правової держави і громадянського суспільства має здійснюватись на основі демократичних цінностей, які повинні лежати в основі патріотичного виховання.
Метою курсової роботи є дослідження національно-патріотичного виховання учнів початкових класів.
Об’єктом дослідження є особливості національно-патріотичного виховання дітей.
Предметом дослідження є особливості процсу національно-патріотичного виховання молодших школярів.
Досягнення поставленої мети передбачає вирішення таких питань:
охарактеризувати думки видатних педагогів минулого про національно-патріотичне виховання підростаючого покоління;
визначити засади національно-патріотичного виховання;
проаналізувати використання змісту навчальних предметів з метою національно-патріотичного виховання;
дослідити особливості здійснення національно-патріотичного виховання у позакласній виховній роботі.
Курсова складається зі вступу, двох розділів з підрозділами, висновків, списку використаних джерел та додатків.