Зразок роботи
ВСТУП
Успіх освітнього процесу багато в чому залежить від застосовуваних методів навчання.
Методи навчання - це способи спільної діяльності навчальних і учнів, спрямовані на досягнення ними освітніх цілей.
Методи навчання відображають у взаємозв'язку способи і специфіку навчальної роботи викладача і навчальної діяльності учнів по досягненню цілей навчання.
Широко розповсюдженими в дидактиці є також поняття "прийом навчання" і "правило навчання".
Метод навчання - категорія історична. Рівень розвитку продуктивних сил і характер виробничих відносин впливають на цілі, зміст, засоби педагогічного процесу. З їх зміною змінюються і методи навчання.
На ранніх етапах суспільного розвитку передача соціального досвіду підростаючим поколінням здійснювалася в процесі спільної діяльності дітей і дорослих. Переважали методи навчання, засновані на наслідуванні. Поступаючи так само, як дорослі, діти опановували способами і прийомами добування їжі, отримання вогню, виготовлення одягу і т.д. В основі лежав репродуктивний метод навчання ( "роби як я"). Це найдавніший метод навчання, з якого розвинулися всі інші.
З моменту організації шкіл з'явилися словесні методи навчання. Учитель усно передавав готову інформацію дітям, які її засвоювали. З виникненням писемності, а потім і друкарства з'явилася можливість висловлювати, накопичувати і передавати знання в знаковій формі. Слово стає головним носієм інформації, а навчання по книгах - масовим способом взаємодії вчителя і учня.
В епоху великих відкриттів і винаходів словесні методи поступово втрачають значення єдиного способу передачі знань учням. У процес навчання органічно входять такі методи, як спостереження, експеримент, самостійна робота, вправа, спрямовані на розвиток активності, свідомості, ініціативності дитини. Поширюються методи наочного навчання.
На рубежі XIX і XX ст. важливе місце став займати евристичний метод як варіант словесного, який більш повно враховував потреби та інтереси дитини, сприяв розвитку його самостійності. Методам "книжкової" навчання протиставлялися "природні" методи, тобто навчання в ході безпосереднього контакту з дійсністю. Інтерес викликала концепція "вчення через діяльність" з використанням практичних методів навчання. Основне місце в ній відводилося ручної праці, діяльності різного роду, а також роботі учнів з літературою, в процесі якої у дітей формувалася самостійність на основі використання власного досвіду. Утвердилися частково-пошукові, дослідницькі методи.
Однак незалежно від ролі, яку в різні періоди розвитку освіти відводили тим чи іншим методам навчання, жоден з них, будучи використаний виключно сам по собі, не забезпечує потрібних результатів. Жоден метод навчання не є універсальним. У навчальному процесі слід використовувати різноманітні методи навчання.
Метою курсової роботи є визначення методи навчання в сучасній школі. Поставлена мета вимагає досягнення наступних завдань:
дати визначення методу навчання
розкрити суть і зміст методів навчання
визначити класифікація методів навчання
здійснити вибір методів навчання
відшукати традиційні засоби навчання у школі
розкрити ігрові і розвиваючі засоби навчання у сучасній школі
описати комп'ютерне і дистанційне навчання.
Об’єктом дослідження є процес навчання в сучасній школі.
Предметом дослідження є теоретичні, методологічні та практичні методи навчання.
Методологічною основою дослідження стали фундаментальні положення педагогіки , наукові концепції провідних вітчизняних із питань теорії та практики педагогіки.
Інформаційні джерела: підручники, довідково-інформаційні видання, дослідження вітчизняних вчених, матеріали науково-практичних конференцій, дані Державного комітету статистики, інформація з мережі Internet, а також результати власних досліджень.
Курсова робота складається із вступу, трьох розділів, висновків та списку використаної літератури. Загальний обсяг роботи 47 сторінок. Список використаної літератури містить 38 джерел.