0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Гендерний аналіз посібника «Сімейні цінності» в загальноосвітній школі (ID:254478)

Тип роботи: магістерська
Дисципліна:Педагогіка
Сторінок: 87
Рік виконання: 2017
Вартість: 250
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ ВСТУП………………………………………………………………………3 РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧН ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ СІМЕЙНИХ ЦІННОСТЕЙ В УЧНІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ.……………9 1.1. Значення сімейних цінностей у процесі соціалізації особистості дитини.……………………………………………………….….................9 1.2. Закордонний досвід формування сімейних цінностей та можливості його використання в Україні….………………..…..………18 1.3. Роль загальноосвітньої школи у формуванні сімейних цінностей в учнів………………………………………………………………………..29 Висновки до першого розділу………………………………….………39 РОЗДІЛ 2 ГЕНДЕРНИЙ АНАЛІЗ ПОСІБНИКА «СІМЕЙНІ ЦІННОСТІ» ЯК ОСНОВИ ГЕНДЕРНОЇ ОСВІТИ УЧНІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОЇ ШКОЛИ……………………………………………………………………43 2.1. Мета і завдання гендерного аналізу посібника «Сімейні цінності»…………………………………………………………………...43 2.2. Методика гендерного аналізу посібника «Сімейні цінності»...….50 2.3. Зміст гендерного аналізу посібника «Сімейні цінності»…………56 2.4. Імплементація результатів гендерного аналізу посібника «Сімейні цінності»………………………………………………………………….62 Висновки до другого розділу....................................................................68 ВИСНОВКИ.................................................................................................73 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ..............................................78
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
ВИСНОВКИ Здійснивши гендерний аналіз посібника «Сімейні цінності» в загальноосвітній школі, ми дійшли таких висновків. 1. Сімейні цінності – це світоглядні уявлення та моральні настановлення, які засновані на традиційному розумінні інституту сім’ї, відносин людей в сім’ї, відповідальної шлюбної та сімейної поведінки індивіда, що забезпечують культурне та демографічне відтворення суспільства. Особливостями цінностей сімейного життя як особистісних якостей людини є те, що вони є соціальними за своєю природою, але індивідуальними за формами оволодіння та вираження; виконують функцію регуляторів поведінки, охоплюють усі сторони людського буття. 2. На трансформацію сімейних цінностей впливають: значне розширення засобів масової комунікації (ЗМІ, мобільний зв'язок, соціальні мережі); зниження комунікацій членів сім’ї. Зміна сімейних цінностей зумовлена також такими факторами: високий рівень розлучень, зростання позашлюбної народжуваності призвели до збільшення числа неповних сімей; знизився життєвий рівень – погані житлові умови, низький рівень сімейного бюджету, безробіття; формується нуклеарна сім’я, послаблюються сімейні зв’язки, зростає смертність; знизилась купівельна спроможність сім’ї – погіршення здоров’я (особливо дітей); надмірна зайнятість й нервові перевантаження батьків призводять до зниження якості сімейного виховання, до загострення конфліктності – стресів, депресій. 3. Узагальнюючи зарубіжний досвід, варто виділити його основні аспекти, реалізація яких сприятиме покращенню гендерного виховання в українських загальноосвітніх середніх школах: розвиток гендерної освіти, спрямований на ліквідацію всіх форм дискримінації за ознакою статі; врахування гендерного компоненту при складанні підручників, посібників, навчально-виховних програм, планів тощо; впровадження гендерного підходу у навчання та виховання всіх вікових груп учнівської молоді; надання особливої уваги гендерному вихованню молодого покоління у підлітковий період, оскільки саме в цей період, коли основною діяльністю є спілкування з однолітками, формується гендерна ідентичність молодої людини і засвоюються суспільні правила побудови взаємин між статями; контроль керівництва шкіл за впровадженням гендерного підходу у навчально-виховний процес; взаємодія школи, сім’ї і громади у впровадженні гендерного підходу у шкільний навчально-виховний процес; усунення впливу гендерних стереотипів у профорієнтаційній роботі з учнями; впровадження гендерного підходу у позакласну роботу з учнями. 4. Навчально-виховний процес у загальноосвітній школі повинен забезпечувати реалізацію конкретних завдань підготовки старшокласників до майбутнього спілкування в сім'ї, вироблення в учнів умінь і навичок розв'язування практичних завдань і конструктивного вирішення психолого-педагогічних ситуацій, що, ймовірно, виникатимуть у повсякденному житті. Виходячи з цих завдань, можна зробити висновок, що реалії сьогодення вимагають від учителя вдосконалення традиційних форм і методів навчання та виховання, пошуку нових засобів активізації навчально-виховного процесу, досягнення освітньої мети. 5. Формування цінності сімейного спілкування в учнів дасть позитивні результати, якщо для цього протягом усього терміну навчання дитини в школі будуть створені необхідні умови. Адже кожен віковий період має свої особливості, котрі більшою чи меншою мірою сприяють вихованню учня, забезпечуючи поступове накопичення ним необхідних знань, вироблення умінь і навичок, які набувають подальшого розвитку з переходом на наступний віковий щабель. Не заперечуючи доцільності цього твердження, водночас зазначимо: не можна не рахуватися і з тим фактом, що саме старший шкільний вік уявляється найбільш перспективним стосовно підготовки до майбутнього сімейного життя. 6. Гендерний аналіз – це процес оцінки різного впливу на чоловіків і жінок існуючих чи пропонованих програм, законодавства, державного політичного курсу в усіх сферах життя соціуму і держави. Гендерний аналіз передбачає також збір якісної інформації і розуміння гендерних тенденцій у суспільстві, використання цих знань для виявлення потенційних проблем і пошуку шляхів їх вирішення. 7. Гендерний аналіз (експертиза) підручників має на меті віднайти у текстових та позатекстових (ілюстрації, методичний апарат, апарат орієнтування) матеріалах підручника вияви дискримінації за ознакою статі (гендерні стереотипи, андроцентризм, сексизм тощо) та надати рекомендації щодо їх усунення. Гендерний аналіз підручників є надважливим завданням через те, що дуже часто дійовими особами текстів, вправ, завдань, ілюстрацій та інших змістовних компонентів виступають саме люди або інші антропоморфні персонажі. Ураховуючи, що кожний підручник несе в собі сотні таких «гендерних портретів» (від молодшої до старшої школи їх кількість зменшується у міру того, як зменшується кількість людей як персонажів) і вони до того ж є доволі типовими, спадкоємними від одного року навчання до іншого, шкільні підручники можна вважати потужним інструментом гендерної стереотипізації, яка спричиняє відтворення гендерної нерівності у суспільстві. Проведений аналіз засвідчив, що текстові та наочні матеріали багатьох з обраних книг уже застаріли, адже вони провокують формування в учнів різних уявлень про соціальні ролі чоловіків і жінок, а як наслідок – подальше поширення гендерних стереотипів у дитячому та молодіжному середовищі. 8. Мета гендерного аналізу посібника «Сімейні цінності» – виявити порушення гендерної рівності, вживання (і таким чином – пропагування гендерних стереотипів). 9. Дослідники наводить такі методичні рекомендації при гендерному аналізі підручників і посібників: зосереджувати увагу на якості гендерного компоненту в змісті й ілюстративному матеріалі; звертати увагу на наявність гендерної проблематики в навчальних посібниках; у викладі змісту підручника звертати увагу на гендерну симетрію мови, що передбачає пропорційну представленість соціальних і культурних ролей обох статей та уявлень про них у різних сферах життя (наприклад: учень/учениця, хлопчик/дівчинка та ін.); акцентувати увагу на наявності традиційних підходів до викладу матеріалу (використання загальної інформації, що не враховує інтереси ані хлопців, ані дівчат, сприяє постійній трансляції традиційних гендерних стереотипів у навчальних матеріалах); звертати увагу на наявність гендерних стереотипів у змісті тексту; звертати увагу на наочні матеріали й маркірування (малюнки, ілюстрації, приклади), які демонструють активну участь дівчат, жінок у виробничому процесі, особливо в галузях, які традиційно вважають призначеними для чоловіків; у кожному конкретному випадку давати відповідь на питання, чи забезпечує даний посібник рівні можливості учням. 10. У процесі гендерного аналізу посібника «Сімейні цінності» ми використовуємо методи виявлення гендерних стереотипів, фактів вживання в методичці сексизмів, вживання генрночутливої мови тощо. 11. Підхід, який пропонується в цьому курсі, є не просто несучасним та застарілим, він є дуже шкідливим. По-перше, він пропагує та закріплює гендерні стереотипи, розписує, які риси характеру притаманні чоловікам і жінкам, при чому все це дуже застаріло. Курс пропагує гомофобію, прямими словами він ставить гомосексуальність в один ряд із сексуальними збоченнями. Це ненормально, бо обмежує сімейні стосунки, зводить родину насамперед до репродуктивної функції. Родини, в яких немає мами, тата і дітей, вважаються неправильними. Тоді учні, які в таких родинах живуть, почуватимуться ніяково. 12. Самий вміст дискримінаційних висловлювань за ознакою статі та на підставі статевої орієнтації є прямим порушенням українського законодавства. Тому не дивно, що одна з найпоширеніших думок дискусії навколо скандального посібника виходить за його межі й переноситься на увесь курс – чимало експертів та фахівців пропонують заборонити такий курс у школах взагалі. 13. На нашу думку, забороняти цей курс не слід, оскільки він дозволяє школярам ознайомитись із законодавством України про шлюб та сім’ю, функціями сім’ї, і головне – з’ясувати мотиви створення сім’ї, її принципи; розкриває поняття справедливості, правдивості, відкритості, щирості і, як підсумок, рівнів чесності; глибоко тлумачити поняття любові між членами сім’ї; дає змогу пізнати побутову культуру в сімейних взаєминах, психологію сімейних відносин, погляд на конфліктні ситуації під різними кутами та способи їх вирішення; може допомогти учням у майбутньому бути свідомими батьками, готовими до подолання труднощів у сімейному житті; навчити по-справжньому любити дитину, берегти та зміцнювати сім’ю. 14. Вважаємо, що потрібна і навчальна література, тому необхідно внести певні корективи в посібник, в якому будуть відсутні зазначені недоліки. На наш погляд, потрібно: вилучити всі стереотипні, дискримінаційні висловлення щодо людей за ознакою їх статі; відповідно до стандартів, які розробило Європейське бюро ВООЗ, більше уваги в посібнику слід приділити тому, як будувати безпечні та гармонійні стосунки, як правильно комунікувати на теми почуттів, тілесності та сексуальності; поглибити питання безпеки, які стосуються не лише базових знань про людську фізіологію, секс, а також і питання психологічної безпеки у стосунках; знизити езотеричну складову в тексті посібника; відкорегувати список використаних джерел, вилучивши авторів зі застарілими поглядами та надаючи перевагу вітчизняним авторам, адже українська земля ніколи не скаржилась на обмаль мислителів; упорядкувати мову посібника, усунувши стилістичні помилки та піднявши рівень гендерночутливості мови, в якій повинні бути відсутніми прояви сексизму та активно використовуватися фемінітиви. Треба оголосити конкурс на написання підручника і вибрати найкращий із запропонованих – лише так можна створити оптимальний курс.
Інші роботи з даної категорії: