0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

Розвиток творчих здібностей майбутніх учителів початкових класів в контексті акмеологічного підходу до професійної підготовки (ID:268862)

Тип роботи: магістерська
Дисципліна:Педагогіка
Сторінок: 138
Рік виконання: 2011
Вартість: 1000грн
Купити цю роботу
Зміст
План Вступ. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 3-8 Розділ I. Проблема формування творчої особистості вчителя в контексті акмеологічного підходу 1.1 Акмеологічні технології особистісного і професійного розвитку вчителя. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9-16 1.2 Шляхи розвитку творчих здібностей учителів: історико-педагогічний аспект. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 17-28 1.3. Творчі здібності майбутнього вчителя у контексті дефінітивних підходів. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .29-39 1.4.Психолого-педагогічні особливості розвитку творчих здібностей учителів початкових класів. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40-49 1.5.Стан розвитку творчих здібностей майбутніх учителів початкових класів (за результатами констатувального експерименту) . . . . . . . . . . 50-57 Розділ II. Методика розвитку творчих здібностей майбутніх учителів початкових класів у процесі вивчення фахових дисциплін 2.1.Педагогічні умови розвитку творчих здібностей майбутніх педагогів у контексті акмеологічного підходу. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .58-67 2.2.Творчий розвиток студентів у процесі вивчення загальнопедагогічних дисциплін. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 68-75 2.3.Творче зростання майбутнього вчителя у процесі креативно-комунікативної діяльності. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .76-86 2.4.Математичні дисципліни як засіб розвитку творчих здібностей вчителя в контексті акмеологічного підходу. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 87-96 2.5.Реалізація розвивально-творчого потенціалу природознавства у фаховій підготовці вчителя початкових класів. . . . . . . . . . . . . . . . .97-105 2.6.Динаміка розвитку творчих здібностей учителів (за результатами підсумкового експерименту). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106-116 Висновки. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 117-122 Додатки. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 123-129 Література. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .130-137
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
Вступ На початку третього тисячоліття, в умовах становлення і розвитку незалежної України нового звучання набувають питання творчості, розкриття креативного начала кожної конкретної особистості як справжнього суб’єкта життєдіяльності. Суспільству сьогодні вкрай потрібні люди, які творчо мислять, здатні створювати культуру, жити в ній та розвивати її. Тому формування освіченої, творчої особистості є одним з першочергових завдань реформування вищої освіти в нашій країні. Ідея розвитку творчого потенціалу вчителя дістала відображення в нормативних актах нашої держави: у Конституції України, яка гарантує вільний і всебічний розвиток кожному громадянинові; Державній національній програмі “Освіта. Україна XXI століття”, де обґрунтовано завдання оновлення змісту освіти та навчально-виховного процесу; освітній програмі “Вчитель”, де основне завдання шкільної освіти полягає у її спрямованості на всебічний гармонійний розвиток педагога як особистості та суспільної цінності [ 19, с.16; 28, с.5]. На особливу увагу заслуговує професійно-педагогічна підготовка майбутнього вчителя, оскільки він є носієм і передавачем загальнолюдських цінностей молодому поколінню. Визначення сучасної стратегії формування готовності майбутнього вчителя до професійно-педагогічної самореалізації вимагає звернення до таких людинознавчих дисциплін, як акмеологія, педагогічна акмеологія, котрі суттєво збагачують розуміння й спрямовують його на досягнення акме. Ознайомлення студентів з основними положеннями акмеології позитивно впливає на пізнання і розкриття як власного потенціалу, так і потенційних сил майбутніх вихованців. З позиції акмеологічного підходу готовність майбутнього вчителя до професійно-педагогічної самореалізації забезпечується розвитком всіх процесів, стимулюванням досягнення акме, формуванням педагогічної майстерності та професіоналізму. Проблема творчості завжди привертала увагу дослідників. Вона вивчалася у різних аспектах, і в кожному з них розкривалися ті чи інші сторони цього соціального, педагогічного і психічного феномена, оскільки він являє собою багатогранне, багатостороннє явище. Творчість людини проявляється чи не в кожному виді діяльності, а тому, досліджуючи будь-який її аспект, вчені більше всього приділяли увагу розкриттю сутності творчості як наукової категорії, розглядали і аналізували детермінанти прояву творчого мислення, особливості різних видів творчості тощо. Класики педагогіки розкрили значущість і необхідність розвитку творчого потенціалу особистості (Дж. Локк, Й.Г. Песталоцці Ж.Ж. Руссо, К.Д. Ушинський, В.О. Сухомлинський та ін.) Психологічний аспект проблеми досліджували Л.С. Виготський, С.Л. Рубінштейн, Г. С. Костюк, Н.Роджерс, Є.П. Ільїн, Н.С. Лейтес, А.М. Матюшин, В.Н. М’ясищев, Б.М.Теплов. Сучасні дослідники також підкреслюють величезний вплив творчості на становлення повноцінної особистості, розвитку її здібностей, потреб та мотивів поведінки (К.М. Хоруженко, В.О. Моляко, А.О. Андрєєва). Проблема розвитку вчительської творчості та здібностей була і залишається предметом аналізу багатьох вітчизняних і зарубіжних учених, від яких залежить успішність у багатьох видах діяльності (Л.В. Венгер, Дж. Гілфорд, Г.С. Костюк, В.А.Роменець, Я.О. Пономарьов, Е.Торренс, О.О. Леонтьєв, В.Н. Дружинін та ін.). Підґрунтям дослідження були ідеї акмеології, педагогічної акмеології, професіоналізму, зокрема наукові доробки вітчизняних і зарубіжних учених В.В. Вакуленко, О.О. Деркача, М.І. Станкіна, О.О. Бодалєєва, Л.Е.Варфоломієвої, О.І. Сергєєва та інших. На сучасному етапі розвитку педагогічної науки українськими дидактами та методистами досліджуються різні питання розвитку творчих здібностей майбутніх вчителів початкових класів на дисциплінах педагогічного циклу (В.В. Андрієвська, І.М. Дичківська, Н.В. Кічук, Г.С.Тарасенко, Г.Г. Кіт, Л.В. Любчак, Т.М. Кривошея, О.А. Голюк); мовленнєвих і креативно-комунікативних здібностей (О.Я.Савченко, А.М.Богуш, Н.В. Гавриш, О.М. Куцевол, М.М. Бриль, О.А. Кучерук, І.І.Козак та ін.); математичних творчих здібностей та креативного мислення (Л.В.Ізотова, Н.В. Метельский, Ю.П. Мінаєв, А.М.Коломієць, Т.М.Кривошия); реалізації розвивального-творчого потенціалу майбутніх вчителів на заняттях природознавства (Н.М.Бібік, Т.М. Байбара, Н.С. Коваль, Г.С. Тарасенко, О.П.Грошовенко, Л.А. Присяжнюк) у навчальному процесі. Творча особистість в усі періоди розвитку суспільства вважалася одним з найголовніших його досягнень, адже без неї неможливий був би рух вперед до подальшого прогресу. Велика кількість змін, яка відбувається в сучасному українському суспільстві також потребує від людини активізації своїх творчих здібностей, розвитку в собі такої якості як креативність. Незважаючи на різноманітність досліджень, проблема творчого розвитку особистості майбутнього вчителя ще не знайшла свого повного висвітлення і залишається однією з найбільш актуальних і невідкладних у своєму вирішенні. Це і зумовило вибір теми дипломної роботи “Розвиток творчих здібностей майбутніх вчителів початкових класів у контексті акмеологічного підходу до професійної підготовки”. Об’єкт дослідження: процес формування творчої особистості майбутнього вчителя. Предмет дослідження: методика розвитку творчих здібностей майбутніх учителів на акмеологічних засадах. Мета: обґрунтувати педагогічні умови розвитку творчих здібностей студентів у контексті акмеологічного підходу до професійної підготовки. Гіпотеза: розвиток творчих здібностей майбутніх вчителів початкових класів уможливлюється реалізацією таких педагогічних умов:  організація творчого освітнього середовища, яке забезпечує кожному студентові вільний вибір навчальних предметів та професійний ріст;  використання інноваційних технологій та акмеологічних моделей в освітньому процесі;  залучення студентів до різних видів пізнавальної діяльності;  організація спільної творчої діяльності в системі діалогічної взаємодії студентів і викладачів;  стимулювання рефлексивної оцінки студентом власної творчої діяльності. Завдання: 1)проаналізувати стан досліджуваної проблеми в психолого-педагогічній літературі та практичній діяльності ЗВО; 2)визначити критерії та рівні творчого розвитку майбутніх учителів початкових класів; 3)з’ясувати та обґрунтувати педагогічні умови творчого розвитку майбутніх учителів школи I ступеня; 4)розробити методику творчого розвитку студентів у процесі вивчення фахових дисциплін. Методи: вивчення наукових джерел, опитування студентів, тестування, аналіз продуктів студентської творчості, вивчення інноваційного педагогічного досвіду, експеримент. База дослідження: Вінницький державний педагогічний університет, інститут педагогіки, психології та мистецтв: студенти 3 курсу (63 респонденти), 5 курсу (25 респондентів) денної форми навчання, студенти магістратури (6 респондентів) заочної форми навчання. Наукова новизна: уточнено поняття “творчі здібності майбутніх учителів початкових класів”; розроблено авторську діагностику розвитку творчих здібностей студентів; визначено критерії та рівні розвитку творчих здібностей майбутніх учителів початкових класів; обґрунтовано педагогічні умови розвитку творчих здібностей майбутніх учителів школи I ступеня у процесі їх професійного зростання. Практична значущість: запропоновані акмеологічно орієнтовані педагогічні технології фахової підготовки майбутніх учителів початкових класів; розроблено і впроваджено в навчальний процес методику розвитку творчих здібностей в процесі вивчення фахових дисциплін.
Інші роботи з даної категорії: