рухова активність дітей старшого дошкільного віку засобами рухливих ігор (ID:317048)
Зміст
Вступ 3
РОЗДІЛ 1. Теоретичні основи вагомості фізичного виховання у системі дошкільної освіти 7
1.1. Обґрунтування завдань та ролі фізичного виховання у розвитку дітей старшого дошкільного віку 7
1.2.Рухова активність та її вплив на фізичний розвиток і стан дітей старшого дошкільного віку. 16
1.3. Характеристика засобів оптимізації рухової активності дітей дошкільного віку. Рухлива гра 26
Висновки до розділу 1 36
РОЗДІЛ 2. Дослідження активізації рухової активності дітей старшого дошкільного віку засобами рухливих ігор. 38
2.1. Добірка діагностичних методик щодо вивчення рівня фізичного розвитку та стану дітей старшого дошкільного віку 38
2.2. Вивчення стану оптимізації рухової активності дітей старшого дошкільного віку (констатувальний етап експерименту) 52
Висновки до розділу 2 57
РОЗДІЛ ІІІ. Запровадження експериментальної системи роботи щодо оптимізації рухової активності дітей старшого дошкільного віку засобами рухливих ігор 59
3.1. Особливості впровадження експериментальної системи роботи (формувальний експеримент) 59
3.2. Вплив рухливих ігор на підвищення рівня рухової активності дітей старшого дошкільного віку 88
Висновки до третього розділу 93
ВИСНОВКИ 94
СПИСОК ВИКОРИСТАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ. 97
Зразок роботи
Вступ
Актуальність проблеми. Проблема виховання здорової нації в сучасному суспільстві - особливо актуальна, оскільки вдосконалення фізичного розвитку, зміцнення здоров’я та рухової підготовленості дітей має життєво важливе значення. Різнобічний розвиток дитини неможливий без повноцінного фізичного виховання, що є фундаментом здоров’я дитини.
Реалії сьогодення переконують нас у тому, що розвиток науки і техніки сприяє поступовому зниженню рухової активності людей, що з часом стало негативно позначатися на їх здоров'я. Фізіологи вважають - рух вродженою, життєво необхідною потребою людини. Повне задоволення її особливо важливо в ранньому та дошкільному віці, коли формуються всі основні системи і функції організму. Займаючись вивченням розвитку мозку і його функцій, об'єктивно доведено, що при будь-якому руховому тренінгу вправляються НЕ руки, а мозок. Саме тому за твердженням вчених, педагогам слід використовувати рух як найважливіший засіб не лише фізичного, але й розумового розвитку дітей.
У цьому зв'язку особливої значущості набувають державні документи з дошкільного виховання та освіти: Концепція дошкільного виховання в Україні (1993р.), Закону "Про дошкільну освіту" (2018р.), "Базовий компонент дошкільної освіти" (2012р.), які є провідним завданням визначають - формування різнобічно і гармонійно розвиненої особистості, здатної відчувати власні рухи. Цілком логічно, що відповідно до Законів України "Про дошкільну освіту", "Про фізичну культуру" одним із пріоритетних напрямків освітнього процесу в закладах дошкільної освіти залишається фізичне виховання дітей. Воно спрямовується на охорону та зміцнення здоров'я, підвищення опірності й захисних сил дитячого організму, поліпшення його працездатності, на своєчасне формування у малюків життєво важливих рухових умінь та навичок, розвиток фізичних якостей і забезпечення належного рівня фізичної підготовленості та фізичної культури взагалі, на формування стійкого інтересу до рухової активності, потреби в ній, формування вироблення звички до здорового способу життя.
Інші роботи з даної категорії: