0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

РОЗВИТОК НАВИЧОК ТЕКСТОТВОРЕННЯ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У 2 КЛАСІ (ID:329744)

Тип роботи: курсова
Дисципліна:Педагогіка
Сторінок: 60
Рік виконання: 2017
Вартість: 500
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ Вступ…………………………………………………….…………………………3 РОЗДІЛ І. ТЕКСТ ЯК НАВЧАЛЬНА ОДИНИЦЯ В ПОЧАТКОВИХ КЛАСАХ……………………………….……………………………………….…5 1.1. Проблема текстотворення у лінгводидактиці……………………………...5 1.2. Методика викладання теми «Текст» в початкових класах ……………….9 РОЗДІЛ ІІ. РОЗВИТОК НАВИЧОК ТВОРЕННЯ ТЕКСТУ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ У 2 КЛАСІ…………………………………………….14 2.1. Методика роботи над заголовком тексту……….…………………..…….14 2.2. Методика роботи над складовими частинами тексту …………………...17 2.3 . Методика роботи над формуванням умінь користуватися засобами зв’язку речень…………………………………….………………………….......22 2.4. Ознайомлення учнів із основними типами текстів ……………….….….23 ВИСНОВКИ …………………………………………………………….…....…28 СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ………………………………............30 ДОДАТКИ …………………………………………………………………........33
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
1.2. Методика викладання теми «Текст» в початкових класах У чинних підручниках української мови для 2 класу загальноосвітніх навчальних закладів вміщено різноманітні завдання для формування текстотворчих умінь учнів. Зокрема, такі вправи і завдання школярі виконують під час уроків розвитку зв’язного мовлення. На сторінках підручника «Українська мова» (авт. М. Вашуленко, С. Дубовик) перевага надається складанню і записуванню розповіді за малюнками і запитаннями. Окрім того (під час інших уроків), автори пропонують учням прочитати початок прислів’я, подумати, як його можна закінчити; скласти розповідь за поданим початком, опис – за запитаннями; придумати початок казки; придумати самостійно за малюнком основну частину тощо. Формуванню текстотворчих умінь учнів 2 класу сприятиме ознайомлення учнів із вміщеною на сторінках підручника навчальною інформацією «Що таке текст? Як будується текст? (Зачин, основна частина, кінцівка.) Є різні тексти: розповідь (про щось розповідає), опис (описує), міркування (про щось міркує)» [17, с. 78]; виконання вправ і завдань на зміну порядку речень з метою створен-ня тексту, добір заголовка до тексту, придумування його зачину і кінцівки, формулювання відповідей на запропоновані запитання за змістом прочитаного тексту, переказ прочитаного тексту; записування речень, у яких слова «стали не на своє місце», виправивши помилки; поширення речення словами, які відповідають на питання, що в дужках; складання речення із заданими (або новоутвореними) словами; складання і записування речення про заданих тварин за схемою; списування тексту, вставляючи пропущені слова (використовуючи довідку); прочитання речень, складання з них тексту; списування із заміною виділених слів протилежними за значенням із довідки, вивчення висновку, як змінився текст; читання та порівняння двох текстів. У підручнику «Українська мова» для 2 класу (авт. М. Захарійчук) вправи і завдання для уроків розвитку зв’язного мовлення відмічені позначкою «Описуємо, міркуємо, розповідаємо». Автор пропонує школярам прочитати початок казки, розглянути малюнки, продовжити розповідь про пригоди героя (записати речення про пригоди персонажа за планом, використовуючи слова з довідки); придумати продовження або кінцівку казки; скласти казку за малюнками та запитаннями, прочитати текст, поміркувати, чи подібна власна казка до казки автора; створити опис заданого предмета після читання загадки та добору із тексту слів, які описують заданий предмет, доповнити ними речення, формулювання відповідей на запитання; написати поради, як користуватися книжкою, за допомогою малюнків та слів із довідки тощо. Водночас на сторінках підручника «Українська мова» М. Захарійчук акцентує увагу школярів на особливостях тексту, його будові, пропонує школярам дати відповіді на запитання, користуючись текстом вправи; переказати прочитаний текст; «зібрати» зі складів і записати їх; скласти речення (за змістом кожного малюнка, використовуючи слова з довідки, з виділеним словом); списати, позначаючи початок і кінець кожного речення (відділити слова і прочитати речення); доповнити речення вибраними словами, продовжити речення словами з довідки, з тексту; прочитати текст, розкриваючи дужки, вставляючи пропущені слова; списати текст, уставляючи слова з довідки; придумати кінцівку розповіді; придумати й розказати закінчення казки; користуючись змістом вірша, скласти текст за планом; записати розповідь за малюнком тощо. Отже, у сучасних підручниках української мови для 2 класу загальноосвітніх навчальних закладів ґрунтовно висвітлено інформацію про сутність тексту, його будову, види, вміщено різні завдання для формування текстотворчих умінь учнів під час уроків розвитку зв’язного мовлення, під час інших уроків української мови, однак на сторінках чинних підручників недостатньо інформації щодо сутності процесу текстотворення, спостерігається надання переваги усному виконанню завдань (це призводить до того, що більшість учнів лише пасивно спостерігають за навчальною діяльністю однокласників), можливим є урізноманітнення системи завдань для формування текстотворчих умінь учнів завданнями на відновлення, доповнення, конструювання слів, речень, абзаців, тексту та ін.
Інші роботи з даної категорії: