0 800 330 485
Працюємо без вихідних!
Гаряча лінія
Графік роботи
Пн - Пт 09:00 - 20:00
Сб - Нд 10:00 - 17:00
Пишіть в чат:
Для отримання інформації щодо існуючого замовлення - прохання використовувати наш внутрішній чат.

Щоб скористатися внутрішнім чатом:

  1. Авторизуйтеся у кабінеті клієнта
  2. Відкрийте Ваше замовлення
  3. Можете писати та надсилати файли Вашому менеджеру

СИНТЕЗ МОВЛЕННЄВИХ І ВОКАЛЬНИХ ІНТОНАЦІЙ У КАМЕРНО-ВОКАЛЬНИХ ТВОРАХ МИКОЛИ ЛИСЕНКА (ID:377967)

Тип роботи: магістерська
Дисципліна:Педагогіка
Сторінок: 70
Рік виконання: 2020
Вартість: 8 000
Купити цю роботу
Зміст
ЗМІСТ Вступ…………………………………………………………..………………….....3 Розділ 1. Джерелознавчі аспекти камерно-вокального жанру у творчості Миколи Лисенка 1.1. Питання теорії та історії камерно-вокального жанру у музикознавчих дослідженнях................................................……………………....................7 1.2. Камерно-вокальна спадщина М. Лисенка у наукових розвідках……......16 1.3. Деякі тенденції камерно-вокального виконавства у проекції на творчість М. Лисенка......................................................................................................22 Розділ 2. Синтез мовленнєвих і вокальних інтонацій у камерно-вокальному доробку М. Лисенка …………………………........................................................29 2.1. Солоспіви із циклу “Музика до “Кобзаря”…………………………….........30 2.2. Риси солоспівів на вірші різних поетів (пізній період)…………….............40 2.3. Особливості обробок українських народних пісень пізнього періоду творчості……………………....................................................................................52 Висновки…………………………………………………………………................59 Список використаних джерел…………………………………………………......64 Додаток (нотні приклади)………………………………………………………....70
Не підійшла ця робота?
Ви можете замовити написання нової роботи "під ключ" із гарантією
Замовити нову
Зразок роботи
2.2. РИСИ СОЛОСПІВІВ НА ВІРШІ РІЗНИХ ПОЕТІВ (ПІЗНІЙ ПЕРІОД). Т. Булат солоспіви М. Лисенка пізнього періоду творчості умовно поділяє на три групи [9, с. 212]. До першої, позначеної впливами загально нормативних стильових формул народного пісенно-романсового стилю, вона відносить «Не забудь юних днів», «Місяцю-князю», «Оце тая стежечка» на сл. І. Франка, «Ти не моя» на сл. С. Руданського, «Вечір» на сл. М. Старицького. У першому з них, «Не забудь юних днів» (1898), втілено тему жури за проминулими молодими літами, що у зрілі роки сприймаються людиною, як найкраща пора життя, духовний орієнтир для наснаги. У солоспіві використано складну тричастинну форму, де перша частина написана у простій тричастинній а–в–а (тт. 1–32), друга – також у простій тричастинній с–в–d (тт. 33–66), третя, скорочена реприза першої частини, – у простій двочастинній. Діапазон мелодії – від dis до g2 . Використаний І. Франком ямб композитор втілює у крайніх частинах твору за допомогою вальсовості, наголошуючи смислові слова «не забудь», «оживлять» тощо затактовим принципом будови мелодичної лінії. Натомість, у середній частині солоспіву М. Лисенко для створення контрасту у формі відходить від цього принципу, змінюючи розмір з 34 на 68. згодом на 128. Це пов’язано із змалюванням образу хоча і зрілої, проте одухотвореної, як і в юності, людини. Мелодична лінія першого розділу середини солоспіву постає розлогішою завдяки тріольній пульсації, появі мажору (G-dur як тональна основа). Ця ж пульсація використана і в третьому розділі середини твору при переході до репризи, починаючись речитативом на словах «а в поганії дні» (т. 58). Важливим елементом синтезу мовленнєвої та вокальної інтонації є підкреслення у кульмінаційній зоні високою теситурою слів «оживлять твою путь» (висхідний стрибок на м. 6), «юних днів» (акцент на g2, розташований на слабку третю долю), «не забудь» (фермата на g2, викладений восьмою з крапкою і розташований на слабку третю долю) (приклад 11). На відміну до цього солоспіву, в іншій вокальній мініатюрі на франкові слова – «Місяцю-князю» (1898) – композитор спирається на інакший тип мелодії, плавно-заколисуючий без спрямування до висхідних кульмінаційних кроків, характерний для ноктюрну. Провідним образно-тематичним наповненням перлини є звернення автора до місяця, якому він звіряє свої потаємні роздуми про людську суєту суєт. Таке триразове звернення, що інтонаційно й ритмічно споріднене (низхідний поступеневий рух трьома вісімками і чвертки з крапками у розмірі 98), надає формі рондоподібності. «Риси рондальності, що є провідними в музичній композиції, відповідають віршованій анафорі, яка, у свою чергу, в поєднанні з кільцевою римою, допомагає виявити пісенно-романсову природу поетичного першоджерела» [9, с. 217]
Інші роботи з даної категорії: