Зразок роботи
ВСТУП
У концепції модернізації української освіти поставлена важлива задача: підготувати підростаюче покоління до життя в інформаційному суспільстві, що швидко змінюється. В світі, в якому прискорюється процес появи нових знань, постійно виникає потреба в нових професіях, в безперервному підвищенні кваліфікації. І ключову роль у вирішенні цих задач грає володіння сучасною людиною інформаційно-комунікативних технологій.
XXI століття – епоха інформаційного суспільства. Необхідність нових знань, інформаційної грамотності, уміння самостійно отримувати знання сприяли виникненню нового виду освіти – інноваційного, в якому інформаційні технології повинні зіграти системно утворюючу та інтегруючу роль.
Інформаційна діяльність та інформаційні технології стали невід’ємною частиною усіх видів діяльності, і в освітньому процесі вони відіграють ще більше значення. ІКТ дають можливість розвиватися не тільки учню, але і вчителю. Звісно комп’ютер не зможе замінити живе слово вчителя, але нові ресурси полегшать працю сучасного вчителя, робить його більш цікавим, ефективним, підвищує мотивацію учнів до вивчення шкільних предметів. На сучасному етапі вже важко уявити собі урок, позашкільний захід чи класну годину без використання інформаційно-комунікативних технологій, які дають можливість оживити урок, викликати інтерес до предмету, та краще засвоїти поданий матеріал.
Основною метою використання ІКТ є підвищення ефективності уроку. Для досягнення цієї мети потрібно йти через реалізацію конкретних задач:
• Підвищення мотивації навчання;
• Розвиток пізнавальної активності учнів;
• Стимулювання самостійності учнів при підготовці до уроків;
• Вдосконалення форм і методів організації освітнього процесу.
Завдання, що стоять перед учителем при застосуванні інформаційних технологій, припускають роботу з текстом, з художнім словом, з книгою. Вчителю необхідно сформувати міцні орфографічні та пунктуаційні вміння та навички, збагатити словниковий запас учнів, навчити їх володіти нормами літературної мови, дати дітям знання лінгвістичних і літературознавчих термінів. Безперечним помічником у вирішенні цих завдань є ІКТ. Використання інформаційно-комунікаційних технологій ефективно на всіх уроках: при вивченні нового матеріалу, на повторювально-узагальнюючих уроках, заключних лекціях з курсу та інших типах уроків. Використання електронної техніки можливо на різних етапах уроку: на етапах орфографічної розминки, закріплення нової теми, проведення самостійної роботи.
Мета курсової роботи - довести значення використання інформаційних комп'ютерних технологій на уроках української мови у молодших школярів.
Завдання дослідження:
• Розкрити поняття інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) і їх роль в освітньому процесі;
• Визначення та види ІКТ;
• Використання ІКТ в початковій школі: переваги та недоліки;
• Розкрити уявлення про використання інформаційних ресурсів на уроках рідної мови в початковій школі.
Об'єкт курсової роботи – уроки української мови з використання ІКТ в 3 класі.
Предмет дослідження - інформаційні комп'ютерні технології.
Практична значущість курсової роботи полягає у тому, що наукове дослідження чітко розкриває основний зміст формування мовних знань молодших школярів засобами ІКТ.Матеріали можуть бути використанні при підготовці лекцій з методики викладання рідної мови в 3 класі, і практично-лабораторних занять.
Гіпотеза дослідження полягає в тому, що використання інформаційно-комунікативних технологій на уроках української мови, робить освітній процес більш ефективним, підвищує мотивацію навчання і робить уроки цікавішими.
Методи дослідження : теоретичні: теоретичний аналіз проблеми на підставі вивчення педагогічної літератури, директивних матеріалів органів освіти, навчальних планів і програм, досвіду роботи вчителів шкіл; емпіричні: моделювання комплексу умов, форм і методів підвищення ефективності мовної освіти на уроках рідної мови у початковій школі.
Логіка дослідження зумовила структуру курсової роботи: вступ, 2 розділи, висновки, список використаних джерел та додатки.