Зразок роботи
На сучасному етапі особливо велике значення має залучення дітей до трудової діяльності з дошкільного віку, в умовах дошкільного закладу і сім'ї. Дитина набуває в цей час перші уявлення про працю дорослих, у неї формуються перші навички і вміння в праці, виникає любов і бажання працювати, а часом - звичка і потреба в праці.
Проблема трудового виховання особливо гостро постала в наші дні, коли духовні цінності все далі і далі відтісняються на задній план, коли панує бажання легко заробити гроші. На жаль, не всім це вдається легко… Чому саме молодь не хоче працювати? Тому що не любить і не вміє працювати, тому що немає наполегливості і вміння переборювати труднощі. А майбутнє наше залежить від нашої терплячості та наполегливості, вміння працювати на совість.
Актуальність проблеми трудового виховання дітей дошкільного віку зумовлена тим, що соціальне замовлення держави в освіті спрямоване на розвиток активної і відповідальної особистості, працьовитої, самостійної, такої, що має стійкий інтерес до трудової діяльності і має потребу в ній, володіє навичками предметно-практичної діяльності в умовах середовища, яке постійно змінюється, що відбито в Законі України “Про дошкільну освіту”, Базовому компоненті дошкільної освіти.
Таким чином, актуальність проблеми, її наукова та практична значущість зумовили вибір теми дослідження - «Особливості формування трудових умінь і навичок у дітей середнього дошкільного віку».
Питання формування трудових умінь і навичок у дітей середнього дошкільного віку неодноразово потрапляло під призму українських та іноземних учених, зокрема: Апрєлєва І.В.[1], Бабунова Т.М.[2], Бєлєнька Г.О.[3], Богуш А.М.[4], Васильєва М.А.[6], Козлова С.А.[7], Кондрашова В.П.[9], Лабутіна Н.О.[13], Літіченко О.В.[14] і т.д.
Мета дослідження – дослідити особливості формування трудових умінь та навичок у дітей середнього дошкільного віку та шляхи аналізу і діагностики їх сформованості.
Об’єкт дослідження – формування трудових умінь та навичок.
Предмет – трудові уміння та навички.
Завдання дослідження:
-розглянути теоретичні засади трудового виховання дітей дошкільного віку;
-проаналізувати систему роботи з формування трудових вмінь та навичок у дітей середнього дошкільного віку;
-зробити висновки.
Методи дослідження: аналіз, порівняння, синтез, систематизація, класифікація та узагальнення теоретичних даних, представлених у педагогічній та методичній літературі, вивчення та узагальнення передового педагогічного досвіду щодо формування трудових умінь та навичок у дітей середнього дошкільного віку.