Зразок роботи
У сучасному світі, інформаційний вплив на людину є настільки великим, що дедалі частіше нам доводиться звертатися по допомогу до різноманітної техніки. Зараз важко уявити собі людину, яка не користується телебаченням і радіо, комп’ютером, електричним чайником і холодильником, і цей список можна продовжувати нескінченно.
Комп’ютер, як інструмент для обробки інформації, може служити і потужним технічним засобом навчання і відігравати роль незамінного помічника у вихованні дошкільників. Спілкування дітей дошкільного віку з комп’ютером починається з комп’ютерних ігор, ретельно підібраних з урахуванням віку й навчальної спрямованості.
Однією з найважливіших функцій комп’ютерних ігор є навчальна. Комп’ютерні ігри створені так, що дитина може собі уявити окреме поняття або конкретну ситуацію, а одержати узагальнене поняття про всі схожі предмети або ситуації. У такий спосіб у дитини розвиваються такі важливі операції мислення як узагальнення і класифікація. Під час гри на комп’ютері, дитина рано починає розуміти, що предмети на екрані ˗ це не реальні речі, а тільки знаки цих реальних речей. Таким чином, у дітей починає розвиватися так звана знакова функція свідомості, тобто розуміння того, що є кілька рівнів навколишнього середовища ˗ це й реальні речі, і картинки, схеми, слова або числа і т.ін.
Спілкування з комп’ютером викликає в дітей жвавий інтерес, спочатку як ігрова діяльність, а потім і як навчальна. Цей інтерес лежить в основі формування таких важливих структур, як пізнавальна мотивація, довільні пам’ять й увага, адже саме ці якості забезпечують психологічну готовність дитини до навчання в школі.
Комп’ютерні ігри вчать дітей переборювати труднощі, контролювати виконання дій, оцінювати результати. Завдяки комп’ютеру стає ефективним навчання цілеспрямованості, плануванню, контролю і оцінки результатів самостійної діяльності дитини, через сполучення ігрових і не ігрових моментів. Дитина входить у сюжет ігор, засвоює правила, відповідно діє і прагне досягнення результатів. Крім того, практично у всіх іграх є свої герої, яким потрібно допомогти виконати завдання. Таким чином, комп’ютер допомагає розвити не тільки інтелектуальні здібності дитини, але й виховати вольові якості, такі як самостійність, зібраність, зосередженість, посидючість, спонукає дитину до співпереживання, допомоги героям ігор тощо, збагачуючи тим самим його ставлення до навколишнього світу.
Педіатр з університету Вейна Сяомін Лі і психолог з університету Огайо Меліса Аткінс дійшли висновку, що дошкільники, які користуються комп’ютером, краще підготовлені до одержання середньої освіти. Як з’ясувалося, малолітні комп’ютерщики набагато успішніше проходять тести на підготовку до школи в порівнянні з їхніми однолітками. У той же час, відеоігри не справляють подібного позитивного впливу на розвиток пізнавальних здібностей дітей, такий як робота з персональним комп‘ютером.
Однак, крім ігор, дошкільники, наслідуючи батьків, намагаються на комп’ютері ще й працювати: вони друкують, малюють, пробують користуватися різними пристроями та програмами. Використання комп’ютера поліпшує дитячі моторні навички й здібності щодо мов, допомагає розпізнавати цифри та літери.
Комп’ютеризація, що поступово проникає практично в усі сфери життя й діяльності сучасної людини, вносить свої корективи й у підходи до виховання дітей дошкільного віку. Вітчизняні та закордонні дослідження з використання комп’ютера в дошкільних навчальних закладах переконливо доводять не тільки можливість, але й доцільність використання комп’ютера, а, також визначають особливу його роль в розвитку інтелекту і особистості дитини у цілому (С. Новосьолова, Г.Петку, И. Пашелите, С. Пейперт, й ін.). І дійсно, комп’ютер, маючи величезний потенціал ігрових і навчальних можливостей, впливає на дитину.
Використання інновацій в дошкільній освіті є предметом дослідження багатьох вітчизняних та зарубіжних науковців. Так, проблема впливу комп’ютерних технологій на загальний розвиток дітей дошкільного віку розглядається у дослідженнях В. Бондаровської, Ю. Горвица, К. Зворигіної, О.Кореганової, Г. Лаврентьєвої. Проблему доцільностьі використання комп’ютера та комп’ютерних ігор у педагогічному процесі дошкільних навчальних закладів досліджуютьО. Андрусич, Б. Гершунський, О. Кивлюк, Ю. Машбиць. Санітарно-гігієнічні умови створення розвивального середовища із застосуванням комп’ютера в межах дошкільного навчального закладу розглядають Н. Полька, Л. Чайнова та ін.
Мета курсової роботи полягає у дослідженні особливостей організації комп’ютерної підготовки дітей дошкільного віку.
Під час нашої курсової роботи вирішувалися такі завдання:
1. Визначити особливість, місце і значення комп’ютерної підготовки в системі виховання дітей дошкільного віку.
2. Обґрунтувати вимоги до організації комп’ютерної підготовки дітей дошкільного віку.
3. Виявити специфіку методики організації комп’ютерної підготовки дошкільників.
Об’єктом роботи є процес здійснення комп’ютерної грамотності дітей дошкільного віку в процесі логіко-математичного розвитку.
Предметом роботи є умови використання комп’ютеру для логіко – математичного розвитку дітей дошкільного віку.
Гіпотеза дослідження˗ належно створена організація комп’ютерної підготовки дітей дошкільного віку буде сприяти розвитку їх комп’ютерної грамотності та здійснювати якісний вплив на рівень логіко-математичного розвитку дітей.
Для розв’язання визначених завдань, досягнення мети застосовано такі методи дослідження: вивчення та аналіз літературних джерел, узагальнення, спостереження, бесіда.
Курсова робота складається з вступу, двох розділів, висновку, списку використаної літератури та додатків.