Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність. Відомо, що процес адаптації – це постійний процес, який супроводжує людину впродовж усього життя. Інтенсивний розвиток суспільства і проблема адаптації людини до постійних змін навколишнього середовища обумовлює актуальну потребу у концептуальному осмисленні феномену адаптації та науковому обґрунтуванні поняття "адаптація". Недостатня адаптованість дітей до навчального процесу, до колективу, переважання сили стресорів над наявними адаптаційними можливостями призводить як до зниження ефективності навчання, так і до виникнення різноманітних нервово-психічних захворювань. Тож особливої ваги набуває необхідність розробки концепції психологічної адаптації з опорою на міждисциплінарний підхід.
Відсутня актуальність саме для дошкільного віку
Мета : теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити соціометричний статус як детермінанту адаптації дитини дошкільного віку у колективі
Об’єкт : процес адаптації
Предмет : соціометричний статус як детермінанта адаптації дитини дошкільного віку у колективі
Гіпотеза : діти дошкільного віку з високим соціометричним статусом будуть краще адаптуватись у колективі
На основі мети і гіпотези можна сформулювати наступні завдання :
1. Здійснити теоретичний аналіз підходів до дослідження проблеми адаптації.
2. Виділити критерії діагностики соціометричного статусу дитини в дитячому садочку.
3. Здійснити емпіричний аналіз соціометричного статусу.
4. Визначити рівень адаптації дошкільників у колективі з різним соціометричним статусом.
Теоретико-методологічну основу дослідження складають праці таких дослідників, як : К. Бернара, У. Кеннона, Г.Селье, А.Д. Слонімом, Р. Плутчік, А. Адлер, К.Хорні, Е. Еріксон, Е. Фромм, Е. Берн Я.Л. Коломінський, Б.П.Жизневський, Я.Морено, Р. Мертон, Д. Мід, Г.Хайман, Т.Ньюком, М.Шериф, Г.Келлі, Ж.Піаже та ін.
Практична значущість : результати роботи можуть бути використані у процесі виховних заходів у дошкільних закладах.
Методи дослідження: в нашому дослідженні було використано наступні методи – теоретичний аналіз підходів до вивчення проблеми ; емпіричні - спостереження, соціометрія, бесіда; інтерпретаційні – критерій кутового перетворення Фішера.
Структура наукової роботи : робота складається з вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел з 20 найменувань і додатків. Загальний обсяг 31 сторінка, робота містить 4 таблиці.
Виправити порядок структурних елементів вступу, розширити практичну значимість