Сучасні технології навчання в середній школі (ID:575210)
Зміст
ВСТУП .................................................................................................................... 3-4
РОЗДІЛ І. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ ЗАСТОСУВАННЯ СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ В СЕРЕДНІЙ ШКОЛІ .................................. 5-15
1.1. Поняття про технології навчання, особливості їх застосування в освітньому процесі ..................................................................................................................... 5-9
1.2. Традиційні технології навчання ................................................................... 9-14
1.3. Інноваційні технології навчання ................................................................ 14-15
РОЗДІЛ ІІ. ПРАКТИЧНЕ ЗАСТОСУВАННЯ ОСНОВНИХ СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ В СЕРЕДНІЙ ШКОЛІ ................................ 16-24
2.1. Особистісно-орієнтовані технології навчання ......................................... 16-18
2.2. Проектне навчання ...................................................................................... 18-20
2.3. Диференційоване (різнорівневе) навчання ............................................... 20-24
ВИСНОВКИ ............................................................................................................ 25
СПИСОК ВИКОРИСТАНИХ ДЖЕРЕЛ ТА ЛІТЕРАТУРИ .................... 26-27
ДОДАТКИ ............................................................................................................... 28
Зразок роботи
ВСТУП
Актуальність дослідження. Сьогодні у педагогічній та психологічній літературі часто зустрічається поняття «технологія», яке прийшло до нас разом з розвитком комп'ютерної техніки і впровадженням нових комп'ютерних технологій. У науці з'явився спеціальний напрямок - педагогічна технологія. Це напрям зародився в 60-ті роки XX ст. в США, Англії і в даний час поширився практично в усіх країнах світу, в тому числі і в Росії. Основна мета педагогічної технології - підвищити ефективність освітнього процесу, гарантувати досягнення учнями запланованих результатів навчання.
Технологічні поняття до 70-х рр.. минулого століття майже не використовувалися у вітчизняній педагогіці і дидактиці. Представників традиційної дидактики та педагогіки лякав виробничий термін «технологія» при розгляді сутності таких творчих і психологічних процесів, як навчання і виховання, оскільки саме поняття «технологія» історично виникло у зв'язку з технічним процесом.
В даний час у більшості вітчизняних шкіл провідною залишається класична класно-урочна система, що має ряд недоліків. Зокрема, у школах з класно-урочної системою навчання не враховуються індивідуальні особливості дитини. Однак про необхідність враховувати індивідуальні, особистісні особливості учнів говорили ще радянські психологи: Л. В. Виготський (теорія зони найближчого розвитку дитини), П. Я. Гальперін (теорія поетапного формування розумових дій), А. А. Леонтьєв (психологія спілкування) і др. У разі ж класно-урочної системи, панування авторитарного стилю в педагогіці реалізувати ці ідеї стосовно до кожного учня неможливо.
Сучасне постіндустріальне суспільство зацікавлене в тому, щоб його громадяни були здатні самостійно мислити, активно діяти, приймати рішення, гнучко адаптуватися до мінливих умов життя. Створити умови для формування особистості, яка має вище перерахованими якостями, повинна школа. Випускники шкіл з традиційною системою навчання ці завдання, на жаль, вирішити не можуть, вони не вміють застосовувати знання, отримані при вивченні різних природничо-наукових дисциплін у реальних ситуаціях.
Допомогти змінити цю ситуацію можуть нові педагогічні технології. У нашій роботі ми розглянемо деякі технології особистісно-орієнтованого навчання, які найбільш легко могли б вписатися в навчальний процес існує в нашій країні класно-урочної системи, і відповідають вимогам і інтересам сучасного суспільства. Саме тому тема даної роботи є, безумовно, актуальною.
Об'єкт дослідження: сучасні технології навчання в середній школі.
Предмет дослідження: особливості застосування інноваційних технологій навчання в освітній процес в середній школі.
Мета дослідження: теоретично обґрунтувати і практично дослідити особливості і необхідність впровадження в освітній процес в середній школі інноваційних технологій навчання.
Завдання дослідження:
1. Проаналізувати теоретичні основи застосування сучасних технологій навчання в середній школі.
2. Визначити види і особливості інноваційних технологій навчання.
3. Обґрунтувати організаційно-педагогічні умови впровадження сучасних технологій в освітній процес.
4. Розкрити роль педагога в організації навчання в середній школі із застосуванням сучасних освітніх технологій.
Методи дослідження: теоретичні: аналіз і синтез, індукція, дедукція, порівняння, класифікація; емпіричні: педагогічний експеримент, спостереження, бесіди; методи обробки та інтерпретація результатів дослідження.
Інші роботи з даної категорії: